Tsja, weer Slavia.. Mijn minst favoriete loting. En ook John de Wolf benoemde dat gisteravond al, dus we konden erop wachten. Slavia Praag heeft echt een uitstekende ploeg. Dat blijkt ook uit hun resultaten in Europees verband, de afgelopen jaren. En de kern van hun ploeg, als ook hun speelstijl, is dezelfde als die van de Tsjechische nationale ploeg. En ik hoef geen enkele Nederlandse voetballiefhebber te herinneren aan hun kracht op het afgelopen EK. Bovendien is twee keer dezelfde tegenstander in één Europese campagne ook gewoon niet zo leuk.
Aan de andere kant hebben we ze wel vrij overtuigend verslagen. In de thuiswedstrijd hebben we ze met name in de eerste helft echt helemaal dronken gespeeld en was een 2-0 ruststand nog mager, gelet op de krachtsverhoudingen. En ook in Praag waren we de bovenliggende partij, maar pakten we met geluk een punt in blessuretijd, nadat we een uur met tien man speelden en Marciano twee blunders maakte. Dus in Praag zullen ze ongetwijfeld nog minder blij zijn met deze loting.
Hoop dat het in de thuiswedstrijd een beetje meezit en we snel op voorsprong kunnen komen. Want hoe langer het spannend blijft, des te zwaarder zal het worden om die gasten te verslaan. Als we moeten winnen in Praag, dan zie ik het niet goed komen.