Conference League 2021-2022

Max

Administrator
Forumleiding
Zwaar weer tegen Slavia. Zijn wel twee verdedigers geschorst de eerste wedstrijd.
 

JMD

Well-known member
Feyenoord en PSV spelen hun thuisduels in de kwartfinale om 18.45 en hun uitduels om 21.00.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Tsja, weer Slavia.. Mijn minst favoriete loting. En ook John de Wolf benoemde dat gisteravond al, dus we konden erop wachten. Slavia Praag heeft echt een uitstekende ploeg. Dat blijkt ook uit hun resultaten in Europees verband, de afgelopen jaren. En de kern van hun ploeg, als ook hun speelstijl, is dezelfde als die van de Tsjechische nationale ploeg. En ik hoef geen enkele Nederlandse voetballiefhebber te herinneren aan hun kracht op het afgelopen EK. Bovendien is twee keer dezelfde tegenstander in één Europese campagne ook gewoon niet zo leuk.

Aan de andere kant hebben we ze wel vrij overtuigend verslagen. In de thuiswedstrijd hebben we ze met name in de eerste helft echt helemaal dronken gespeeld en was een 2-0 ruststand nog mager, gelet op de krachtsverhoudingen. En ook in Praag waren we de bovenliggende partij, maar pakten we met geluk een punt in blessuretijd, nadat we een uur met tien man speelden en Marciano twee blunders maakte. Dus in Praag zullen ze ongetwijfeld nog minder blij zijn met deze loting.

Hoop dat het in de thuiswedstrijd een beetje meezit en we snel op voorsprong kunnen komen. Want hoe langer het spannend blijft, des te zwaarder zal het worden om die gasten te verslaan. Als we moeten winnen in Praag, dan zie ik het niet goed komen.
 

Jacco

Well-known member
Bodo Glimt wint gewoon wel van Roma, nadat ze vlak voor rust achterkwamen. Hun voetbal ziet er niet altijd indrukwekkend uit, maar ze flikken het wel weer gewoon
 

Batigoal

Well-known member
Dat is echt geen toeval meer. Gewoon een hele sterke ploeg.
En een hele leuke ploeg. Stadionnetje met enthousiast publiek dicht op het veld. En nu, ondanks dat een aantal basisspelers van de ploeg van de eerste seizoenshelft zijn vertrokken, toch weer een prima team. Ik ben fan!
 

Mario

Well-known member
En een hele leuke ploeg. Stadionnetje met enthousiast publiek dicht op het veld. En nu, ondanks dat een aantal basisspelers van de ploeg van de eerste seizoenshelft zijn vertrokken, toch weer een prima team. Ik ben fan!
Glory hunter 😄
 

Forza AZ

Well-known member
En een hele leuke ploeg. Stadionnetje met enthousiast publiek dicht op het veld. En nu, ondanks dat een aantal basisspelers van de ploeg van de eerste seizoenshelft zijn vertrokken, toch weer een prima team. Ik ben fan!
Op TV niet goed te zien, maar de hoofdtribune staat dan weer opvallend ver van het veld af. Maar inderdaad een heel enthousiast publiek daar. Tegen AZ vond ik ze dan weer niet echt heel erg goed spelen. AZ verloor voornamelijk omdat we zelf matig speelden en omdat Bodø thuis een strafschop cadeau kreeg. Maar als je 2x van Celtic wint en in 3 wedstrijden 2x wint en 1x gelijk speelt tegen AS Roma, dan is het inderdaad geen toeval meer, en is Bodø gewoon een goed team.

Schitterende omgeving trouwens ook waar Bodø ligt aan een fjord omgeven door hoge besneeuwde bergen. In maart viel het gelukkig mee qua kou daar. Het vroor zelfs niet eens 's nachts. Maar het was wel goed te zien dat het niet lang daarvoor nog veel gesneeuwd had. In de stad lagen nog grote hopen sneeuw, en niet ver buiten Bodø lag nog een dik sneeuwdek.
Weinig vlakke ruimte, en dus ligt het vliegveld daar vlak naast de stad, en op nog geen 2 km van het centrum. Ik kon dus gewoon lopend van het vliegveld naar m'n hotel. Als bonus de avond na de wedstrijd ook nog het noorderlicht kunnen spotten. Enig minpunt zijn de prijzen van eten en drinken, dat is echt onzettend duur in Noorwegen.
 
Bovenaan