Coke, hasj en pillen! Het doorgesnoven Neanderthaler topic

erka

Well-known member
In Nederland neemt het toe., maar ik zeg nergens dat het meer is dan in de jaren 80. Maar niemand kan ontkennen dat het nu erger is dan voor corona in pak m beet 2018. Zelfs Gevegt niet.

gevegt

Well-known member
In Nederland neemt het toe., maar ik zeg nergens dat het meer is dan in de jaren 80. Maar niemand kan ontkennen dat het nu erger is dan voor corona in pak m beet 2018. Zelfs Gevegt niet.
Hetzelfde geldt voor Engeland en Duitsland.

Jamel

Administrator
Forumleiding
Duikt steeds meer bewijs op dat het een geplande actie van de F-Side was om de wedstrijd te laten staken. Nu ben ik normaal niet zo van het de goeden onder de kwaden laten lijden. Maar als hier niets serieus tegen gedaan wordt, creëer je volgens mij ongewild een nieuwe standaard. Daders opsporen en vervolgen lukt of werkt blijkbaar niet. Dus wellicht moet de KNVB toch gaan overwegen om de club punten in mindering te geven.

Jef400

Well-known member
Duikt steeds meer bewijs op dat het een geplande actie van de F-Side was om de wedstrijd te laten staken. Nu ben ik normaal niet zo van het de goeden onder de kwaden laten lijden. Maar als hier niets serieus tegen gedaan wordt, creëer je volgens mij ongewild een nieuwe standaard. Daders opsporen en vervolgen lukt of werkt blijkbaar niet. Dus wellicht moet de KNVB toch gaan overwegen om de club punten in mindering te geven.
Ik denk eerder aan 0-3 als eindstand aanmerken.

Jef400

Well-known member
Als in dat ze maar hadden kunnen scoren? Allicht. Maar ik vind dat lastig te zeggen. Uitspelen en -3 voor Ajax kan als het bij Ajax loopt nog schadelijkere gevolgen hebben. Misschien een -3 bij bewust verstorend gedrag van de aanhang. Niet omdat het gestaakt is omdat er 2 vreugdebiertjes over de rand kwamen..

De Wolf

Well-known member
Drie punten in midering vind ik prima. Mocht zoals Groningen de club al gedegradeerd zijn volgende seizoen met -3 starten.

En dit zou ik voor elke club zeggen.

Fregge

Well-known member
Dan moet je bij Willem II ook 3 punten in mindering doen. Is niet gedaan dus hier ook niet. Is meten met 2 maten

Jamel

Administrator
Forumleiding
Als in dat ze maar hadden kunnen scoren? Allicht. Maar ik vind dat lastig te zeggen. Uitspelen en -3 voor Ajax kan als het bij Ajax loopt nog schadelijkere gevolgen hebben. Misschien een -3 bij bewust verstorend gedrag van de aanhang. Niet omdat het gestaakt is omdat er 2 vreugdebiertjes over de rand kwamen..
Ja er is geen Feyenoorder voldaan na gister. Slot verwoordde het voor de camera's erg goed. Wij hadden echt historie kunnen schrijven. Is ons ontnomen door die lafaards op de F-Side.

Tuurlijk, de vreugdebiertjes en zelfs debiel gedrag van een individu is een ander verhaal. Maar dit was een gecoördineerde actie van honderden, misschien wel duizenden mensen, om de wedstrijd te verstieren. Ik vind dat je daar harder tegen op moet treden, als KNVB zijnde. Bovendien is Ajax aantoonbaar in gebreke gebleven. Fakkels mogen namelijk nog altijd het stadion niet in, dus er is iets misgegaan met de fouilleringen.

Tenslotte: ik lees af en toe nog steeds mensen klagen over die netten bij Feyenoord. Gister hebben we weer kunnen zien dat het een uitstekende maatregel is. Want gister was het Ajax en krijgen zij terecht de volle laag. Maar wij hebben minstens net zoveel idioten die het voor iedereen kunnen verzieken. Dus wat mij betreft blijven die netten hangen tot wanneer het nodig blijft. Desnoods gaan ze nooit meer weg. Veel beter dan dit soort gezeik.

Joost

Well-known member
Dat was mij na 1 seconde al duidelijk. Precies wat er vorig jaar bij ons gebeurde. Dit is niet spontaan.

Er waren vooraf maar 2 mogelijkheden;
* Ajax wint en het blijft relatief rustig
* Feyenoord komt voor en de boel zal vanwege onrust definitief gestaakt worden

Als je supporters die macht geeft hoef je niet vreemd op te kijken als ze die ook grijpen.
Zeker aangezien de pakkans voor de daders heel klein is en ze binnen hogere kringen veel invloed hebben. Die weten ook heel goed dat de KNVB enkel met een schot hagel een vak zal straffen.

Wat ik wel jammer vind is dat er vanuit de F-side geen bekers richting het veld zijn gegaan maar vuurwerk. Voor vuurwerk hoef je de daders immers niet uit het publiek te halen, ik had wel willen zien of er twee stewards iemand van de F-Side zouden halen.

Uitspelen is de enige optie die er is gezien de vorige keren. Het enige dat we moeten hopen is dat de KNVB eindelijk tot inkeer komt en deze regels per direct afschaft.

Max

Administrator
Forumleiding
Wat Slot aangeeft is het hoe dan ook competitievervalsing in het nadeel van Feyenoord. Mij lijkt het nadeel het minste bij de stand de stand laten. Binnen 72 uur uitspelen is wat de regels voorschrijven. Al het anderen is procederen.

Verder is voor Feyenoord de kans ontnomen om een historische uitslag neer te zetten. Als getuige van diverse grote nederlagen in De Kuip vind ik het erg kinderachtig dat het ons omgekeerd niet is gegund. Sowieso zijn overwinningen op Ajax en zeker in Amsterdam dusdanig zeldzaam dat zelfs de meest minimale overwinning gisteren met een lekker biertje was gevierd. Dit geeft een erg onvoldaan gevoel wat je eigenlijk nooit meer recht kan zetten.

Enige voordeel is dat het hypocriete gelul in april wellicht nu voorbij is. Al wil Halsema het nu opeens wel als landelijk probleem zien en niet meer focussen op de club. Ajax josti Spaan is stilletjes naar huis gegaan en zal ongetwijfeld de Hardgras podcast van deze week overslaan.

Bovenaan