Classic WK draft: France '98

Unregistere

Well-known member
En nog een bijzondere statistiek. Lilian Thuram speelde liefst 142 interlands, waarmee hij nog altijd recordinternational is voor Frankrijk. Daarin scoorde hij slechts twee keer. Precies, de twee goals tegen Kroati? in de halve finale van dit WK. Daardoor wonnen de Fransen na een 0-1 achterstand alsnog, haalden de finale en de rest is historie.

Maasveld

Well-known member
Mijn 2e keuze is de aanvoerder van Itali?. Pakte met zijn club al 3 keer de Europacup I / Champions League en 2 keer de Wereldbeker. Met zijn land pakte hij al brons en zilver op het WK. Hij kan zowel op linksback als centraal achterin uit de voeten. Met zijn fantastisch inzicht staat hij altijd op de goede plek. Ik ga voor Paolo Maldini.

article-2574700-1C15F77E00000578-311_306x474.jpg

1. Unregistere: Zidane
2. Pascallovic: Ronaldo
3. Maasveld: Bergkamp, Maldini
4. Batigoal: Batistuta, Thuram
5. Satyr: Dunga, Desailly
6. Janssen: R. Baggio, Ver?n
7. Makanaky: Roberto Carlos, Davids
8. Max: Rivaldo, Deschamps
9. PES5: Suker, F. De Boer

Laatst bewerkt:

Pascallovic

Well-known member
Ik ga bouwen aan het middenveld en kies voor een van de beste middenvelders van dat toernooi. Hij zat op dat moment al in de nadagen van zijn fantastische carriere en nam na het WK afscheid als speler. Gespeeld voor onder andere Lazio, Juventus, FC Barcelona, Real Madrid en Ajax. Misschien de beste Scandinavische voetballer aller tijden, maar in elk geval gekozen in het elftal van het toernooi in 1998. Michael Laudrup

laudrup.jpg

1. Unregistere: Zidane
2. Pascallovic: Ronaldo, M. Laudrup

Unregistere

Well-known member
Ja, mooi. Had ik ook stiekem nog willen selecteren, maar is er nu dus al uit. Terecht wel.

Dan ga ik maar voor een spits en voor een centrale verdediger.

382678.jpg

De spits dus. Een Italiaan. Sterke kerel, die tijdens dit toernooi vijf keer scoorde. Dat is gewoon goed. In de groepsfase maakte hij er al vier en hij hielp zijn land vervolgens langs de Noren in de tweede ronde. Helaas scoorde hij in de kwartfinale niet, waarna zijn land na strafschoppen uit het toernooi vloog tegen de latere winnaar Frankrijk. Overigens benutte hij in de serie uiteraard wel zijn strafschop. Ik heb het natuurlijk over Christian Vieri!

En dan achterin, daar wil ik gewoon een sterke vent neerzetten. Een man die tijdens dit toernooi eigenlijk definitief liet zien dat hij wereldwijd ook tot de betere centrale verdedigers behoorde. In de eredivisie was hij ijzersterk, maar ja, da's toch anders. Zelfs toen al. Maar Manchester United had hem niet voor niets aangetrokken voor een bedrag waarmee hij op dat moment de duurste Nederlandse speler aller tijden werd. Hij is de man die Nederland weer leerde dat verdedigen geen vies woord hoeft te zijn. Sindsdien zoekt elke club naar een type Jaap Stam. Mijn team heeft hem!

jul11_7.jpg

1. Unregistere: Zidane, Vieri, Stam
2. Pascallovic: Ronaldo, M. Laudrup

Pascallovic

Well-known member
We gaan verder met het neerzetten van de as van het elftal, waar ik dan later omheen kan bouwen. Ik zoek een leider voor achterin. Helaas zijn sterkhouders als Stam, de Boer en Maldini al weg, maar er is nog voldoende keuze. Een Wereld- en Europees kampioen bijvoorbeeld. Gespeeld bij Barcelona, Inter en Man Utd. Mijn eerste keuze achterin Laurent Blanc.

bd876f095e78d3a7934f7e1a1aa8b4b6.png

2. Pascallovic: Ronaldo, M. Laudrup, Blanc

Maasveld

Well-known member
Ik ga voor een jongen van net 23, maar al een fantastische uitstraling. Niet voor niets op de cover van FIFA 98. Hij heeft de beste traptechniek van dit moment en kan wellicht uitgroeien tot de man met de beste traptechniek aller tijden. Hij laat de harten van zowel mannen als vrouwen sneller kloppen. Ik heb het natuurlijk over David Beckham.

ay_110029423.jpg

2. Pascallovic: Ronaldo, M. Laudrup, Blanc
3. Maasveld: Bergkamp, Maldini, Beckham

Bovenaan