Ja, mooi. Had ik ook stiekem nog willen selecteren, maar is er nu dus al uit. Terecht wel.
Dan ga ik maar voor een spits en voor een centrale verdediger.
De spits dus. Een Italiaan. Sterke kerel, die tijdens dit toernooi vijf keer scoorde. Dat is gewoon goed. In de groepsfase maakte hij er al vier en hij hielp zijn land vervolgens langs de Noren in de tweede ronde. Helaas scoorde hij in de kwartfinale niet, waarna zijn land na strafschoppen uit het toernooi vloog tegen de latere winnaar Frankrijk. Overigens benutte hij in de serie uiteraard wel zijn strafschop. Ik heb het natuurlijk over
Christian Vieri!
En dan achterin, daar wil ik gewoon een sterke vent neerzetten. Een man die tijdens dit toernooi eigenlijk definitief liet zien dat hij wereldwijd ook tot de betere centrale verdedigers behoorde. In de eredivisie was hij ijzersterk, maar ja, da's toch anders. Zelfs toen al. Maar Manchester United had hem niet voor niets aangetrokken voor een bedrag waarmee hij op dat moment de duurste Nederlandse speler aller tijden werd. Hij is de man die Nederland weer leerde dat verdedigen geen vies woord hoeft te zijn. Sindsdien zoekt elke club naar een type
Jaap Stam. Mijn team heeft hem!
1. Unregistere: Zidane, Vieri, Stam
2. Pascallovic: Ronaldo, M. Laudrup
3. Maasveld: Bergkamp, Maldini
4. Batigoal: Batistuta, Thuram
5. Satyr: Dunga, Desailly
6. Janssen: R. Baggio, Ver?n
7. Makanaky: Roberto Carlos, Davids
8. Max: Rivaldo, Deschamps
9. PES5: Suker, F. De Boer