Classic WK draft: France '98

Unregistere

Well-known member
Is ook zo. Ik probeer het wel om eventueel de vaart er een beetje in te kunnen houden, maar ja. Lastig zat. Gelukkig hebben jullie Jamaica tot op heden met rust gelaten.

Max

Administrator
Forumleiding

PES kijkt er vanavond naar. Ik heb wel namen in mijn hoofd, dus tenzij hij heel erg vervelend is kan ik snel kiezen. Heb vanavond cursus, dus mogelijk plaats ik het verhaal dan later.

Pascallovic

Well-known member
Als Satyr geweest is ga ik weer kijken naar kandidaten. Voor die tijd is het redelijk zinloos, omdat toch iedereen de logische namen pakt.

Max

Administrator
Forumleiding
Dat gaat hard. Ik heb wel een redelijk flinke lijst gemaakt. Maar het strepen gaat ook wel hard.

PES5

Administrator
Forumleiding
Ik kies vooral voor mooie karakters en spelers met specifieke kwaliteiten. Voorin Marcelo Salas en Davor Suker. Beiden vlug, leep en veelvuldig scorend. Frank de Boer kende een top WK en verzorgt de opbouw. Op het middenveld zorgt Prosinecki voor de verbinding naar de aanval.

1. Unregistere: Zidane, Vieri, Stam
2. Pascallovic: Ronaldo, M. Laudrup, Blanc
3. Maasveld: Bergkamp, Maldini, Beckham
4. Batigoal: Batistuta, Thuram, Boban
5. Satyr: Dunga, Desailly, Nesta
6. Janssen: R. Baggio, Ver?n, Cafu
7. Makanaky: Roberto Carlos, Davids, Simeone
8. Max: Rivaldo, Deschamps, Cannavaro
9. PES5: Suker, F. De Boer, Salas, Prosinecki.

Max

Administrator
Forumleiding
https://www.laststicker.com/i/cards/238/19.jpg

458 duels voor Milan in 20 seizoenen en 59 caps voor Itali?. Na het WK 1998 vond deze held het qua interland carri?re wel mooi geweest. Cesare Maldini zag het al goed, niet Nesta zet je centraal achterin naast de jonge Cannavaro maar een oude ervaren rot. Bleek achteraf maar nipt over de helft van zijn carri?re te zijn. Ik voeg Alessandro Costacurta toe aan mijn verdediging.

7. Makanaky: Roberto Carlos, Davids, Simeone
8. Max: Rivaldo, Deschamps, Cannavaro, Costacurta

Makanaky

Well-known member
scholes_reuters_1830205c.jpg

De ideale verbindingsspeler, pendelaar tussen aanval en middenveld. Scoorde de bevrijdende treffer tegen Tunesi?. Paul Scholes is de volgende.

7. Makanaky: Roberto Carlos, Davids, Simeone, Scholes

Janssen

Well-known member
Mijn "nummer 6" kwam met zijn team niet door de groepsfase heen maar had er toen wel al een legendarische pot tegen Nigeria opzitten, daarin zoals zovaak scorend en voorbereidend. Bij zijn club veelal centrale verdediger maar in de nationale elf meestal als middenvelder gebruikt. Een van de meest complete spelers van zijn generatie; Fernando Hierro

069e9bd864df8084fe7d4276f44b1cc8.jpg

6. Janssen: R. Baggio, Ver?n, Cafu, Hierro

Satyr

Administrator
Forumleiding
Na twee verdedigers en een middenvelder, ga ik nu voor een aanvaller. Maar welke van de 9... Ik ga gewoon voor een held, mijn vader zei dat ik rond 1990 (WK Italie) altijd hem wilde zijn op het voetbalveld, omdat zijn naam zo cool klonk.

3db4f0e697bcf5135160cb250f4bf5bf.jpg

Dragan Stojkovic

5. Satyr: Dunga, Desailly, Nesta, Stojkovich
6. Janssen: R. Baggio, Ver?n, Cafu, Hierro

Janssen

Well-known member

Begint een heel aardig lijstje te worden zo.

Is het een idee om ook niet-deelnemers mee te laten stemmen? Dit mag je niemand onthouden.

Max

Administrator
Forumleiding
Begint een heel aardig lijstje te worden zo.

Is het een idee om ook niet-deelnemers mee te laten stemmen? Dit mag je niemand onthouden.

Maakt mij allemaal niet uit. Het is toch meer de lol van het samenstellen.

Unregistere

Well-known member
Prima lijstje inderdaad. Overigens zou ik Stojkovic niet direct als aanvaller willen betitelen, Satyr. Meer als een ouderwetse nummer 10, waarvan ze tegenwoordig zeggen dat 'zo'n speler niet meer kan'. Sowieso een geweldige speler, dus al zou je hem als aanvaller opstellen, dan kan-ie dat ook best wel.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Prima lijstje inderdaad. Overigens zou ik Stojkovic niet direct als aanvaller willen betitelen, Satyr. Meer als een ouderwetse nummer 10, waarvan ze tegenwoordig zeggen dat 'zo'n speler niet meer kan'. Sowieso een geweldige speler, dus al zou je hem als aanvaller opstellen, dan kan-ie dat ook best wel.

Ik hou de posities van de link uit de openingspost aan. Daar staat hij als FW (forward)

Max

Administrator
Forumleiding

Ik hou de posities van de link uit de openingspost aan. Daar staat hij als FW (forward)

Heeft het hele toernooi als aanvallende middenvelder gespeeld. Aanvallendste rol was tegen Nederland doordat Joegoslavi? toen een spits aan de kant hield. Verder staat het je vrij spelers op een positie te zetten. Ik begrijp dat vermoedelijk Maldini, Nesta en Thuram als centrale verdedigers gaan worden gebruikt. Dat waren tijdens toernooi backs. Het is de invulling die je er zelf aan geeft.

Satyr

Administrator
Forumleiding
Ochja, dan gaat 'ie als een aanvallende middenvelder de opstelling in. Heb ik twee plekjes vrij voor aanvallers :duim:

Bovenaan