Classic WK draft: France '98

Batigoal

Well-known member
Gefeliciteerd buurman! Vond zelf ook wel dat ik een aardig team had samengesteld, maar ik had zeker niet verwacht bovenin te eindigen.

Bedankt iedereen voor het meedoen en het ophalen van herinneringen aan allerlei culthelden.
 

Maasveld

Well-known member
Als ik punten had mogen geven (en ik had ook gekeken naar 50/50 kwaliteit / episch) dan was dit mijn eindlijst geworden:

1: Janssen (R. Baggio, Ver?n, Caf?, Hierro, Hagi, Kluivert, Pagliuca, Sensini, Ra?l, Kohler)... welke speler is NIET episch uit zijn selectie :)
2: Satyr (Dunga, Desailly, Nesta, Stojkovic, Mihajlović, Chilavert, Solskj?r, Blanco, M?ller, Luis Enrique) ... ook hier: wie kent ze niet; wat een selectie!)
3: Maasveld (Bergkamp, Maldini, Beckham, Schmeichel, Stoichkov, Djorkaeff, Mijatovic ... en een paar mindere goden
4: Pascallovic
5: Unregistre
6: Batigoal
7: Max
8: Makanaky
9: PES5: (Salas, Okocha, Hadji, Campos, Campbell (mijn mening: NIET episch...)
Bij mij stond PES5 op episch gebied juist op 1.
 

Janssen

Well-known member
Een rondje niet-gekozen spelers doen? Daar gaan we.

Zubizarreta

Bergomi - Dukic - Chamot - Sergi

Stanic - Munteanu - Leonardo

Ilie - Shearer - Claudio Lopez

Deel 2:

Mondragon

Karembeu - Nadal - Filipescu - Ziege

Rekdal - Ince - Emerson

Asprilla - Trezeguet - Kiko
 

Makanaky

Well-known member
Veel van die zgn. 'epische' (definieer) culthelden presteerden geen donder / waren over the hill / speelden nauwelijks. Als '90s Legends de insteek was geweest, had ik meer van de uitslag gesnapt en een ander team samengesteld.
 

Pascallovic

Well-known member
Veel van die zgn. 'epische' (definieer) culthelden presteerden geen donder / waren over the hill / speelden nauwelijks. Als '90s Legends de insteek was geweest, had ik meer van de uitslag gesnapt en een ander team samengesteld.
Iedereen heeft op een andere manier geoordeeld en een team samengesteld. Dan krijg je al snel dat we langs elkaar heen aan het beoordelen zijn.
 

Makanaky

Well-known member
Tony Adams, Igor Stimac, Robert Pires, Goran Vlaovic en Luukkie Nilis stonden ook nog op mijn schaduwlijstje en zijn hierboven nog niet genoemd.
 

zwammy

Well-known member
Als ik punten had mogen geven (en ik had ook gekeken naar 50/50 kwaliteit / episch) dan was dit mijn eindlijst geworden:
9: PES5: (Salas, Okocha, Hadji, Campos, Campbell (mijn mening: NIET episch...)

Campos, F. de Boer, Hadji, Prosinecki, Okocha, Valderrama,Suker Salas

Ben het wel met je eens dat Janssen ook een mooi teampke had, die had idd wel 1,2,3 kunnen worden.
 

Unregistere

Well-known member
Ik heb beoordeeld door eerst de afzonderlijke linies een cijfer te geven, op basis van kwaliteit, logica - geen centrale verdedigers als back e.d. - en prestaties op het toernooi. Defensie (inclusief keepers, bij de CL draft had ik die apart gedaan, maar dat had toch te veel impact naar mijn smaak), middenveld en aanval. Dan ook een nog een 'gevoelscijfer', omdat iemand soms bijvoorbeeld ??n mindere verdediger kon hebben, maar toch overall best een fijn team had. Door die vier cijfers op te tellen, ontstond een rangorde. Wel de nodige teams die dan evenveel punten hadden, dan gaf dat 'gevoelscijfer' de doorslag bij het bepalen van de eindklassering.
 

Unregistere

Well-known member
Qua spelers die ik eventueel nog wel ergens had verwacht, maar die niet zijn gekozen dacht ik trouwens nog aan:

Junior Baiano
Tore Andre Flo
Christophe Dugarry
Martin J?rgensen
Arthur Numan
Hidetoshi Nakata
Aliocha Asanovic
Drazen Ladic
Ramon Ram?rez
Miguel Ben?tez
Francesco Moriero
Salomon Olemb?
Khodadad Azizi
J?sus Arellano
Luigi Di Biagio
Mehdi Mahdavikia

En ook diverse spelers die hierboven al zijn genoemd als ontbrekende schakels.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Bij mij stond PES5 op episch gebied juist op 1.

Banshee snapt er dus echt geen reet van.

Ik heb niet gekeken naar tactiek of prestaties. Ik wilde spelers voor wie men naar het stadion komt.

Dribbelaars, karakters, flamboyante personen, grillige spelers en spelers die iets verrassends kunnen doen.
 

Makanaky

Well-known member
Prestaties op France '98 icm logische tactieken. Hebben spelers daarnaast nog meer 'episch' voortgebracht in hunner carri?res, dan is dat slechts een mooi extra'tje.
 

banshee

Member
Banshee snapt er dus echt geen reet van.

Ik heb niet gekeken naar tactiek of prestaties. Ik wilde spelers voor wie men naar het stadion komt.

Elke week 80.000 toeschouwers in Dortmund en Munchen (70.000): strak uitverkocht: daar komt men voor naar het stadion !

Dribbelaars, karakters, flamboyante personen, grillige spelers en spelers die iets verrassends kunnen doen.

Flamboyant: Oliver Kahn en grillig: Jens Lehmann

Karakter: Markus Babbel, Thomas Helmer, J?rgen Kohler, Stefan Reuter
Iets verrassends en flamboyant: Lothar Matth?us
Grillig: Olaf Thon

Karakter: Steffen Freund, Dietmar Hamann, J?rg Heinrich, Michael Tarnat, Christian Ziege
Flamboyant, iets extra's en dribbelaar: Thomas H??ler
Grillig en karakter: Jens Jeremies en Andreas M?ller

Dribbelaar: Oliver Bierhoff en Ulf Kirsten
Iets extra's, flamboyant, karakter en grillig: J?rgen Klinsmann

Ik snap er inderdaad geen reet van ....
 

zwammy

Well-known member
Bierhoff is wel de meest saaie en slome speler die ooit in Duitsland 1 heeft gestaan.

Zullen we het nog niet over Lehmann, Heinrich, Tarnat, Ziege, Hamann, Babbel, Reuter en Helmer hebben.
 
Bovenaan