Championship en lager

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schaakliefhebber

Well-known member
Newcastle won afgelopen dinsdag nog met 0-6 bij QPR, maar vandaag werd er met 0-2 verloren van Wolverhampton Wanderers.
Huddersfield Town blijft koploper na een 2-1 zege op QPR.
 

Batigoal

Well-known member
Alle pundits zetten voorafgaand aan dit seizoen Port Vale bij de degradanten, want hoe konden al die buitenlanders nou iets toevoegen? Inmiddels zijn we 8 speelrondes onderweg en presteren de mannen van Bruno Ribeiro gewoon prima en staat er een team dat on-Engels met vleugelspelers speelt. Inmiddels staan de Valiants keurig op 2 punten van de koploper. Het seizoen is nog lang, maar het begin van het project om in drie jaar naar het Championship te promoveren maakt de fans enthousiast.
 

JMD

Well-known member
Wimbledon slechts 1 punt en 1 plaats onder de MK Dons. Zou mooi zijn als AFC boven MK zou eindigen. ;)
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Zou mooi zijn natuurlijk, maar op dit moment denk ik alleen aan plaats 20 of hoger (wat handhaving betekent). Dat wordt nog moeilijk zat!
 

Jef400

Well-known member
Aan de serie zonder competitienederlagen van Northampton Town is verleden weekend een einde gekomen. De afgelopen 31 wedstrijden zijn die gasten ongeslagen gebleven en ondertussen van league 2 als kampioen naar league 1 gepromoveerd.
 

Nik

Member
Aan de serie zonder competitienederlagen van Northampton Town is verleden weekend een einde gekomen. De afgelopen 31 wedstrijden zijn die gasten ongeslagen gebleven en ondertussen van league 2 als kampioen naar league 1 gepromoveerd.

En woensdag komt Manchester United op bezoek voor de League Cup.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Eindelijk is de kogel dan definitief door de kerk: AFC Wimbledon keert terug op Plough Lane! Na de vertraging van Boris Johnson en goedkeuring van Sadiq Kahn als nieuwe burgemeester is er nog verder bezwaar gemaakt bij de Britse regering. De regering heeft nu besloten niet in te gaan op de verzoeken er opnieuw naar te kijken en de toestemming is dus nu definitief. De hoop is dat we vanaf 2018 in het nieuwe stadion kunnen spelen, al kan dat wellicht iets later zijn nu.
 

JMD

Well-known member
Eindelijk is de kogel dan definitief door de kerk: AFC Wimbledon keert terug op Plough Lane! Na de vertraging van Boris Johnson en goedkeuring van Sadiq Kahn als nieuwe burgemeester is er nog verder bezwaar gemaakt bij de Britse regering. De regering heeft nu besloten niet in te gaan op de verzoeken er opnieuw naar te kijken en de toestemming is dus nu definitief. De hoop is dat we vanaf 2018 in het nieuwe stadion kunnen spelen, al kan dat wellicht iets later zijn nu.

Mooi!!!

Gefeliciteerd!
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Het komt ons nu even niet slecht uit dat de Britse regering wel wat anders heeft om zich mee bezig te houden dan een voetbalstadion. :rumcolaa:
 
Laatst bewerkt:

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Heb je straks het mooiste stadion in League Two :rumcolaa:

Natuurlijk zou het mooi zijn om dan nog League One te spelen, maar zolang we dan nog in de Football League zitten vind ik het prima. Dat zit er wel in, want het lijkt erop dat we in 2018 naar het nieuwe stadion gaan. Als we eenmaal in dat stadion zitten kunnen we als club pas echt groeien.

De promotie was natuurlijk mooi, maar het nieuwe stadion is veel en veel belangrijker, anders kunnen we ons nooit op de lange termijn op dit niveau handhaven. We hebben nu faciliteiten die voor de Conference al matig waren!
 

Joost

Well-known member
De promotie was natuurlijk mooi, maar het nieuwe stadion is veel en veel belangrijker, anders kunnen we ons nooit op de lange termijn op dit niveau handhaven. We hebben nu faciliteiten die voor de Conference al matig waren!

Dat de capaciteit wat laag was ben ik met je eens maar verder voldoet Kingsmeadow perfect zou ik zeggen. Het is niet slechter dan vrijwel alle grounds in League Two, hooguit kleiner.

Grappig dat het weer Plough Lane wordt, die straat is nauwelijks een halve kilometer lang.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Dat de capaciteit wat laag was ben ik met je eens maar verder voldoet Kingsmeadow perfect zou ik zeggen. Het is niet slechter dan vrijwel alle grounds in League Two, hooguit kleiner.

Grappig dat het weer Plough Lane wordt, die straat is nauwelijks een halve kilometer lang.

Ik bedoel niet alleen de capaciteit, maar ook de verdere faciliteiten. Ik heb vrijwel alles gezien en echt fantastisch om je gasten/sponsoren te ontvangen is het nou niet echt.

Ja, grappig dat het weer Plough Lane is. De enige plek in Wimbledon waar je realistisch een stadion kan bouwen. Er staat nu een hondenrenbaan, maar die gaat sluiten omdat het onrendabel is.
 

Kralinger

Administrator
Forumleiding
En Wimbledon is dat niet? Laten we zeggen dat League One het plafond voorlopig is, dan zal er toch nooit echt een grote fanschare komen?

Heel groot niet, maar wel meer dan nu. We zijn de club in de Football League met de hoogste bezettingsgraad, het stadion is gewoon te klein. Er zullen sowieso meer mensen komen als we daadwerkelijk in Wimbledon spelen. Een stadion met een capaciteit van 12.000 is dan zo gek niet.

Overigens is het niet alleen voetbal wat daar komt, we werken samen met andere sportverenigingen. Er komt o.a. een fitnesshal en een sporthal voor een professionele badmintonclub. Vermoedelijk gaat er ook een rugbyclub spelen. Bovendien komen er winkels en huizen.
 

JMD

Well-known member
Ja, grappig dat het weer Plough Lane is. De enige plek in Wimbledon waar je realistisch een stadion kan bouwen. Er staat nu een hondenrenbaan, maar die gaat sluiten omdat het onrendabel is.
Als je nu op de kaart kijkt, waar lag dan het oude stadion?
 

JMD

Well-known member
400 meter verderop. Daar staan nu huizen.

Ik weet dat de oude grond nu wordt bezet door huizen, maar vroeg me af waar dat dan precies was... Bij de kruising met Durnsford Road??? Die huizen zien er vrij recent uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan