Ipswich wint en keert dus terug in de pl.
Shit, ik ben oud. Ik dacht dat het veel minder lang geleden was dat ze PL en zelfs Europees speelden.Mooie beelden van ontlading bij Ipswich! Weer na 22 jaar terug in de Premier League, notabene na een tijdje vertoefd te hebben in de League One. De laatste keer op het hoogste niveau zaten Fabian Wilnis en Martijn Reuser in de selectie, om maar even een tijdsbeeld te geven.
Dit verhaal is toch al een paar jaar oud?Was al een maandje bekend maar stond hier geloof ik nog niet:
Dirk Kuyt, Ronald Koeman, Dennis Bergkamp en Henrik Larsson gaan samen met zaakwaarnemer Rob Jansen een voetbalclub kopen in Engeland, zo maakt laatstgenoemde bekend in de podcast KieftJansenEgmondGijp. “We zijn bezig om een club in Engeland te kopen. Ik mag nog niet zeggen welke club", aldus de zaakwaarnemer.
“We zijn nu aan het kijken naar de League Two of League One. Dat doen we met wat mensen om ons heen en de financiers hebben we ook staan. Het plan is om de voetbalclub te managen in de breedste zin van het woord. Dus zoals wij denken dat het moet. Trainingen, hospitality, merchandising, marketing, alles."
We nemen wel de tijd om de club te selecteren. We zitten nu in de omgeving van Manchester en Birmingham te kijken. Het wordt heel serieus opgepakt nu.
En die 4-0 was eigenlijk het begin van de ommekeer voor Ipswich. Op dat moment stonden ze 8 punten achter op de rechtstreekse promotieplaatsen. Na die 4-0 bleven ze maar winnen en de rest is inmiddels bekend.18 februari 2023, Ipswich - Forest Green Rovers 4-0 in League One. Ipswich zou promoveren, FGR zou uiteindelijk degraderen.
4 mei 2024: Ipswich promoveert naar de Premier League, terwijl Forest Green al naar de National League gedegradeerd is
Er kan een hoop veranderen in een dik jaar