Champions League 2024-2025

JMD

Well-known member
Le Monde meldt dat het op de Champs Elysées en in diverse metrolijnen daaromheen uit de hand loopt...

Dat deed het eerder ook al na de zege van PSG op Arsenal...

gevegt

Well-known member
Ik hou van een pure entourage zonder vaandelzwaaiers en pyro-paupers.
Mijn idee. Bij Bochum heb ik weleens op de tribune achter het doel gestaan. Broer gevegt en zijn vrienden hadden daar een seizoenkaart. De plaatselijke jeugd begon steeds meer 'steer' te maken, wat hun doen heeft besloten om die tribune te verlaten. Je ziet en hoort daar bijna niets meer van de wedstrijd.

BlauwVinger

Well-known member
Weggeweest vanavond (dansen... :)), had wel gedacht dat PSG zou winnen, maar met 5-0... Wow!

Mooi dat PSG wint, voor dit PSG heb ik een zwak, voor die van vorige jaren niet. En ik ben en blijf gek van Parijs, eindelijk heeft de mooiste stad van de wereld een club met de CL-beker in het bezit.
Parijs is nu de eerste hoofdstad uit Frankrijk die een CL-winnaar rijk is.

BlauwVinger

Well-known member
Mijn idee. Bij Bochum heb ik weleens op de tribune achter het doel gestaan. Broer gevegt en zijn vrienden hadden daar een seizoenkaart. De plaatselijke jeugd begon steeds meer 'steer' te maken, wat hun doen heeft besloten om die tribune te verlaten. Je ziet en hoort daar bijna niets meer van de wedstrijd.

De tijd dat sfeer organisch was zonder hulpmiddelen, vingerverfdoekjes en overspannen capo's ligt inmiddels achter ons. Bij PEC Zwolle kun je nog authentiek genieten...

JMD

Well-known member
Voor de eerste keer sinds 2016-17 dat er 5 goals in een CL-finale vielen, en voor het eerst sinds de EC1-finale van 1962 (in het Olympisch in Amsterdam) dat een ploeg 5 doelpunten maakt en nog nooit won een club de belangrijkste Europese finale met 5 doelpunten verschil.
Sowieso (als we de Super Cup niet meetellen, daar kwam het een paar keer voor) is dit pas de 2e keer ooit dat een Europese finale een winnaar had met 5 doelpunten verschil. De andere keer was in de openingseditie van de Jaarbeursstedenbeker (de voorganger van de UEFA Cup), toen FC Barcelona (de stad Barcelona vertegenwoordigend onder de naam Barcelona XI) de London XI versloeg met 6-0 in de terugwedstrijd van de finale.

PES5

Administrator
Forumleiding
Wat een heerlijke wedstrijd van PSG. Constant met 5/6 man druk op Inter, dat nooit in het spel kwam.

Doué en Vitinha steengoed. En wat te denken van de jonge invallers. PSG heeft echt wel een heel gaaf team vol talenten en zonder vedettegedrag.

zwammy

Well-known member
Le Monde meldt dat het op de Champs Elysées en in diverse metrolijnen daaromheen uit de hand loopt...

Het multiculturele sprookje dat Frankrijk heet, je krijgt er zoveel voor terug.

Mario

Well-known member
Forumleiding
Ik heb niet zoveel met PSG, en Parijs is al lang geen fijne stad meer, maar duidelijk de terechte winnaar. Ik vind het vooral mooi voor Luis Enrique, 10 jaar geleden stond hij nog op de middenstip met zijn dochter. Zijn blijdschap was mooi om te zien.

JMD

Well-known member
De pitch invasion gisteren gaat nog gevolgen hebben later deze week. Fans namen stukken gras mee, woensdag a.s. moet er al gevoetbald worden in de Allianz Arena tussen Duitsland en Portugal...

Maasveld

Well-known member

Niet alleen in Parijs ging het mis. Overal in het land waren en rellen en incidenten rondom de festiviteiten. 2 doden, 200 gewonden en 560 arrestaties. Gezellig avondje derhalve.

JMD

Well-known member
Niet alleen in Parijs ging het mis. Overal in het land waren en rellen en incidenten rondom de festiviteiten. 2 doden, 200 gewonden en 560 arrestaties. Gezellig avondje derhalve.
Jep. Zonde, want het begon heel leuk, als je die beelden vanuit Parijs en de voorsteden ziet tijdens de finale dan zie je multicultureel Parijs in optima forma samen feestvierend.

Dat het daarna uit de klauwen zou lopen is helaas ook niet onverwacht.

Bovenaan