Champions League 2023-2024

Jef400

Well-known member
Feyenoord en PSV zouden toch minimaal 3e moeten worden. Qua kwaliteiten Feyenoord zelfs 2e.

JMD

Well-known member
Feyenoord en PSV zouden toch minimaal 3e moeten worden. Qua kwaliteiten Feyenoord zelfs 2e.
Denk dat de poule van PSV misschien wel de evenwichtigste is van alle 8. Jammer dat we een sterke uit pot 4 krijgen, maar wel 3 mooie duels.
PSV zou idd 3e (of 2e) kunnen eindigen, want zowel van Sevilla als Arsenal wonnen we de afgelopen seizoenen thuis, maar 4e kan ook.

JMD

Well-known member
De loting was dus in 30 minuten klaar... We moesten er even op wachten, maar toen ging het snel. Gelukkig niet tussen elke serie loten een uitreiking...

Jef400

Well-known member
Denk dat de poule van PSV misschien wel de evenwichtigste is van alle 8. Jammer dat we een sterke uit pot 4 krijgen, maar wel 3 mooie duels.
PSV zou idd 3e (of 2e) kunnen eindigen, want zowel van Sevilla als Arsenal wonnen we de afgelopen seizoenen thuis, maar 4e kan ook.
Ik zie het voor beide ploegen redelijk zonnig in. Ze moeten het beiden kunnen overleven.

JMD

Well-known member
Voor PSV dus de 4e keer dat PSV een Franse ploeg uit pot 4 krijgt, Nantes (2001), Auxerre (2002), Monaco (2003) gingen ze voor.

U.G.

Well-known member
En verbaast het dat Porto eenvoudig loot? Tuurlijk niet, doen ze voor mijn gevoel vrijwel altijd

Celtic bij Feyenoord. Mooi....

Ja dit lees ik hier wel vaker, vooral van jou : Portugezen loten ‘makkelijk’. Waar komt dat nou weer vandaan 😁 Vorig jaar zat Porto bij top3 van Spanje, top3 vanDuitsland en de kampioen van België…het is ‘maar’ Porto he ,.. zo kun je het ook zien. Benfica mocht bikkelen tegen Mbappe/Messi/ Neymar en Juve. En Sporting zou niet eens overwinteren destijds volgens een kenner of kenners hier, dus ja, mij ontgaat die eenvoudigheid.

JMD

Well-known member
Laten we als PSV overigens eerst maar eens beginnen met een CL-duel winnen. Sinds de winst op CSKA Moskou in december 2015 (die plaatsing bij de laatste 16 betekende) speelde PSV 14 CL-duels (voorronde niet meegeteld) en won er geen. Oke, in 12 duels was de tegenstanders Bayern, Atletico (2x), Barcelona, Spurs en Inter, maar toch. De duels tegen Rostov had ook een zege moeten opleveren

Mario

Well-known member
Mooie loting, waarbij je denk ik niet geheel kansloos bent. Zoals je zegt een evenwichtige poule. Geen City of Bayern, waar je op voorhand al kansloos bent. Maar goed, nog wel naar Spanje en Engeland.

JMD

Well-known member
Ja dit lees ik hier wel vaker, vooral van jou : Portugezen loten ‘makkelijk’. Waar komt dat nou weer vandaan 😁 Vorig jaar zat Porto bij top3 van Spanje, top3 vanDuitsland en de kampioen van België…het is ‘maar’ Porto he ,.. zo kun je het ook zien. Benfica mocht bikkelen tegen Mbappe/Messi/ Neymar en Juve. En Sporting zou niet eens overwinteren destijds volgens een kenner of kenners hier, dus ja, mij ontgaat die eenvoudigheid.
De laatste jaren is het met Porto idd wat minder qua mazzel, maar even de lotingen van 2018/19 en eerder:
'18/'19: Lok. Moskou, Galatasaray, Club Brugge
'17/'18: Leipzig, Monaco, Besiktas
'16/'17: Club Brugge, Leicester, Kopenhagen
'15/'16: Maccabi Tel Aviv, Chelsea, Kiev
'14/'15: Bilbao, Shakhtar, BATE
'13/'14: Zenit, Atletico, Austria Wien
'12/'13: Kiev, PSG, Zagreb
'11/'12: APOEL, Zenit, Shakhtar
Ga nou niet zeggen dat dit geen makkelijke poules zijn als je ziet wie je ook had kunnen loten.

Overigens was vorig seizoen nou ook niet echt extreem zwaar... Het jaar ervoor wel ja.

U.G.

Well-known member
Buiten 16 tm 18 zie ik echt geen overdreven mazzellotingen hoor. Nogmaals, het is Porto, die konden en kunnen er tegen dit soort ploegen uitvliegen. Ze zitten vaak in pot 1 of 2, dan ontloop je nogal wat grote vissen.

Ik heb ook niks ‘extreem’ zwaar genoemd. Nuance.

Batigoal

Well-known member
Voor zowel Feyenoord als PSV prima lotingen lijkt mij. Als in; had veel erger gekund. Liggen echt wel kansen voor overwintering in Europa.

• Leuk
Waarderingen: JMD
Bovenaan