Champions League 2022-2023

U.G.

Well-known member
Had het tussen aanhalingstekens moeten plaatsen, was een quote vd beste man tijdens PSV-Ajax corona-editie.

Bela's vloek werkt nog prima.

Ok dat was me ontgaan.

Bela’s vloek ? Sterker, da’s het enige bovennatuurlijke waar ik echt in geloof. 11 finales ondertussen al ? Guttman didn’t play !

Maar zonder gekheid, ik gun ze in het buitenland al het succes van de wereld.
 

U.G.

Well-known member
Makkelie keurt de 2-1 van spurs af…

Makkelie is my boyy 😁

Terechte en moedige beslissing. We hadden het in de 1ste helft ook al moeten beslissen.

Dan lanceert onze coach de laatste weken volop jongeren, en dat vind ik prima, maar in het laatste halfuur van een cruciale wedstrijd drie 18 jarigen het veld opsturen in een overvolle Londense stadion. Het zal wel. Een van die gastjes miste trouwens nog twee open doelkansen.

Knotsgekke poule trouwens, tijdens het VAR moment stonden we virtueel laatste…twee tellen daarna staan we 2de en in de laatste wedstrijd kunnen we de poule nog winnen, maar we kunnen ook laatste eindigen ! I love this game.
 
Laatst bewerkt:

JMD

Well-known member
Oke, even een overzichtje over de kansen e.d. en wat iedereen moet halen.

Groep A: Resterende duels: Liverpool en Napoli en Rangers - Ajax
Napoli en Liverpool zijn al door, als Liverpool als 1e door wil dan moet het volgende week op Anfield met 4 goals verschil winnen van Napoli. Zo'n zelfde situatie is er tussen Ajax en Rangers, met dit verschil dat als Rangers nog 3e wil worden ze Ajax met 5 goals verschil moeten verslaan op Ibrox.

Groep B: Resterende duels: FC Porto - Atletico Madrid en Bayer Leverkusen - Club Brugge
Club Brugge en Porto zijn al door. Als Porto verliest wordt het 2e, als het gelijkspeelt wordt het alleen 1e als Brugge verliest en als het wint wordt het 1e als Brugge niet weet te winnen.
Bayer en Atletico strijden om de 3e plek en hier zo'n zelfde situatie: als Bayer verliest is het 4e, als het gelijkspeelt wordt het alleen 3e als Atletico verliest en bij winst is het 3e als Atletico niet wint.

Groep C: Resterende duels: Bayern München - Internazionale en Viktoria Plzen - Barcelona
Alles is hier beslist, Bayern 1e, Inter 2e, Barça 3e en Plzen 4e.

Groep D: Resterende duels: Sporting Lissabon - Eintracht Frankfurt en Olympique Marseille - Tottenham
Zo ongeveer alles is hier nog mogelijk, het enige wat zeker is, is dat Spurs niet 4e kan eindigen. Ook zeker is dat de ploeg die hun laatste duel wint sowieso verder gaat in de CL, en de verliezer dat sowieso niet doet.
De 9 situaties:
Sporting en Marseille winnen: 1) Sporting, 2) Marseille, 3) Spurs, 4) Frankfurt
Sporting wint, Marseille gelijk: 1) Sporting, 2) Spurs, 3) Frankfurt, 4) Marseille
Sporting wint, Marseille verliest: 1) Spurs, 2) Sporting, 3) Frankfurt, 4) Marseille
Sporting gelijk, Marseille wint: 1) Marseille, 2) Sporting, 3) Spurs, 4) Frankfurt
Sporting en Marseille gelijk: 1) Spurs, 2) Sporting, 3) Frankfurt, 4) Marseille
Sporting gelijk, Marseille verliest: 1) Spurs, 2) Sporting, 3) Frankfurt, 4) Marseille
Sporting verliest, Marseille wint: 1) Frankfurt, 2) Marseille, 3) Spurs, 4) Sporting
Sporting verliest, Marseille gelijk: 1) Frankfurt, 2) Spurs, 3) Marseille, 4) Sporting
Sporting en Marseille verliezen: 1) Spurs, 2) Frankfurt, 3) Sporting, 4) Marseille

Groep E: Resterende duels: Chelsea - Zagreb en AC Milan - Salzburg
Chelsea is al zeker van plaats 1, AC Milan wordt 2e als het minimaal gelijk speelt, als het verliest wordt Salzburg 2e. Zagreb moet winnen in zuid Londen om nog kans te maken op plek 3, maar die plek haalt het alleen als Salzburg verliest

Groep F: Resterende duels: Real - Celtic en Shakhtar - Leipzig
Celtic is al uitgeschakeld, Real is al zeker van plaatsing voor de volgende ronde. Als Shakhtar van Leipzig wint worden zij 2e, anders wordt Leipzig dat. Als Leipzig wint van Shakhtar wordt het nog 1e als Real niet wint, in alle andere gevallen is de Koninklijke groepswinnaar.

Groep G: Resterende duels: Man City - Sevilla en Kopenhagen - Dortmund
Alles is hier beslist, City 1e, Dortmund 2e, Sevilla 3e en Kopenhagen 4e

Groep H: Resterende duels: Juventus - Paris SG en Maccabi Haifa - Benfica
Het is al zeker dat PSG en Benfica in 2023 verder mogen in de CL, er moet alleen nog gekeken worden wie 1e/2e wordt en ook nog wie 3e/4e wordt. In beide gevallen is de situatie hetzelfde: PSG en Benfica hebben evenveel punten en hun onderling resultaat is gelijk. Idem voor Maccabi en Juve. Halen beide clubs steeds hetzelfde resultaat (winst/gelijk/verlies) dan is het doelsaldo van belang, dan is PSG in het voordeel tov Benfica (+8 om +4) en Juve ook tov Maccabi (-3 tov -9).
 

JMD

Well-known member
Bayer - Club wordt 0-0 en zo wordt Porto 1e in de groep, Club 2e, Bayer 3e, en Atletico eindigt voor het eerst als 4e in een CL-poule...
 

JMD

Well-known member
En zo gaat Marseille er zelfs nog uit de el in de slotseconde. En sporting toch door… pfff…
 

JMD

Well-known member
Porto zal wel Frankfurt loten in de achtste finale en Benfica zal wel de spurs loten… :)
 

U.G.

Well-known member
Porto zal wel Frankfurt loten in de achtste finale en Benfica zal wel de spurs loten… :)

Zou een mooie loting voor Benfica en Porto zijn ja.

Eintracht is vanaf nu sowieso kannonenvoer dus is zeker een interessante tegenstander voor iedereen in de achtste finales.

Was me een leuk poultje en Sporting stapt nu op tijd over naar de EL. Dank je wel Hojberg en natuurlijk ook de scheids voor die neppingel. We zijn nu waar we na de winter horen te zijn. Hopelijk eindelijk weer eens tegen Feyenoord.
 
Laatst bewerkt:

U.G.

Well-known member
Is toch leuk man. En jullie kunnen wraak nemen ( 2005 oa ) en Sporting komt bij mij op bezoek. En het is moi vs mijn zoon. Voor mij een droom.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Is toch leuk man. En jullie kunnen wraak nemen ( 2005 oa ) en Sporting komt bij mij op bezoek. En het is moi vs mijn zoon. Voor mij een droom.

Ik gun het jou uiteraard van harte, maar ik heb nog een half trauma aan Sporting thuis. In combinatie met AZ - Sporting en NL-Portugal inclusief wat Sporting spelers in die jaren was het een beetje too much.
 

Batigoal

Well-known member
Ai ai Marseille en dan met name Kolasinac. Kop die bal 'gewoon' erin en er was niks aan het handje. Nu zelfs algehele uitschakeling. Maar goed, na 3 poulewedstrijden gaf niemand een stuiver voor de kansen.

Bizarre beslissing trouwens bij Bayern-Inter om geen penalty te geven bij die handsbal van Mané bij een 0-0 stand.

FC Porto is de eerste club die na 2 verliezen in de eerste 2 wedstrijden alsnog groepswinnaar weet te worden. Met Taremi die lekker op schot is met het WK voor de deur.
 
Bovenaan