Champions League 2021-2022

erka

Well-known member
Inderdaad zoveelste keer. Verder alweer typische finalewedstrijd, objectief weinig aan eigenlijk.
 

Makanaky

Well-known member
Morgen in Liverpool, de wonden likkend, in een ‘ open top bus’ door de stad flaneren tijdens een ‘ victory parade’ met de League Cup en de FA Cup.

Courtesy of Courtois.
2x 0-0 en penalties bovendien. Liverpool heeft dus niet eens gescoord in zijn finales van dit kleurloze seizoen.
 

JMD

Well-known member
Als ik al verwijs, wat ik niet doe, dan is het naar een andere Europese finale die toentertijd zo'n 200 km noordelijker werd gespeeld.

Ongetwijfeld ook de fout van de politie.
Totale bullshit. Daar waren de fans juist wel op tijd in het stadion, stomdronken, en sloeg de vlam in de pan tijdens een voorwedstrijd.
En daar waren (i.t.t. bij Hillsborough (en gezien je 'ongetwijfeld' heb je dus niks van 2016 meegekregen)) idd de Liverpoolfans verantwoordelijk.

Maar, de organisatie was daar toen ook belabberd. Zo waren (het blijft België) er 2 verschillende politiekorpsen in dienst die avond, de Brusselse politie en de landelijke. De ene groep deed de ene helft van het stadion, de andere groep de andere helft. En dat was op zich niet zo erg (gebeurt natuurlijk wel vaker), maar hun portofoonsystemen sloten niet op elkaar aan. Verder was het Heyselstadion toen een bouwval, de stenen lagen gewoon los, en de kaartverkoop was een drama. Het neutrale vak dat naast de Liverpoolsupporters gelokaliseerd was, zat vol met Italianen (in België woonden toentertijd veel Italianen, die in de mijnen werkten), waardoor dat effectief een Juventusvak werd.

En nee, dat ontslaat de Liverpoolsupporters niet van hun (grote) deel in wat er die dag gebeurde, maar de wedstrijd had daar nooit gespeeld mogen worden, voor het duel had bv de directie van Liverpool al geklaagd over de staat van het stadium (overigens net als dat ze in 1989 al voor het duel met Forest op Hillsborough al klaagden over het gevaar van de locatie). Niet voor niks dat de UEFA daarna België voor 10 jaar in de ban deed voor het organiseren van finales enz en Heysel pas 10 jaar later (na een grondige verbouwing) weer voor voetbal gebruikt werd. Om die reden ging Nederland in de jacht naar organiseren Euro 1996 ook alleen verder ipv samen met België. Dat werd (o ironie) Engeland die dat toernooi organiseerde, en zoals bekend ging NL in 2000 met België het EK organiseren.
 

JMD

Well-known member
Real Madrid won dus 6 van de eerste 11 EC1/CL's. Daarna meer dan 30 jaar niet, en dan in 25 jaar er 8... Echt indrukwekkend.
 

zwammy

Well-known member
Als ik al verwijs, wat ik niet doe, dan is het naar een andere Europese finale die toentertijd zo'n 200 km noordelijker werd gespeeld.

Ongetwijfeld ook de fout van de politie.

Engelsen in Europa... Breek me de bek niet open.


Misschien even inlezen voordat je met aannames komt.

Lokalen dus vooral, ik zal maar niet zeggen wat die lokalen zijn voordat Abu mij weer met Adolf moet vergelijken maar het filmpje zegt genoeg.
 

U.G.

Well-known member

Misschien even inlezen voordat je met aannames komt.

Lokalen dus vooral, ik zal maar niet zeggen wat die lokalen zijn voordat Abu mij weer met Adolf moet vergelijken maar het filmpje zegt genoeg.

Die ‘lokalen’ horen bij een basisteams, ..alsof zij bepalen ! De fout zit ‘m gewoon bij chefs, korpschefs, UEFA noem maar op. Die worden betaald om verantwoordelijkheden te dragen.
 

erka

Well-known member
Qua tuig van de richel is Frankrijk gewoon een failed state. Dat hebben ze totaal niet onder controle. En ja, het zijn allemaal Noord-Afrikanen uit de banlieues. St-Denis zelf is ook een banlieu, net als rond het stadion van PSG wil je echt niet wezen normaal gesproken.
Bepaalde banlieues van Parijs, Marseille en Lyon wordt het vuil niet meer opgehaald en rijdt er geen OV meer.
 

Maasveld

Well-known member
Qua tuig van de richel is Frankrijk gewoon een failed state. Dat hebben ze totaal niet onder controle. En ja, het zijn allemaal Noord-Afrikanen uit de banlieues. St-Denis zelf is ook een banlieu, net als rond het stadion van PSG wil je echt niet wezen normaal gesproken.
Racist.
 

Mario

Well-known member
Qua tuig van de richel is Frankrijk gewoon een failed state. Dat hebben ze totaal niet onder controle. En ja, het zijn allemaal Noord-Afrikanen uit de banlieues. St-Denis zelf is ook een banlieu, net als rond het stadion van PSG wil je echt niet wezen normaal gesproken.
Bepaalde banlieues van Parijs, Marseille en Lyon wordt het vuil niet meer opgehaald en rijdt er geen OV meer.
PSG is nu eenmaal een club van het volk, dit zijn gewoon hun supporters die de club al jaren een warm hart toedragen.
 

Batigoal

Well-known member
Real op weg naar de eindoverwinning trouwens gewonnen van de kampioen van Italië, de kampioen van Frankrijk en de top 3 van Engeland. Dat is geen kattepis.

Wel verloren van Sheriff Tiraspol, die daarmee dus eigenlijk de beste club van Europa zijn. Maar goed, ik kan me niet voorstellen dat iemand het daarmee oneens is.
 
Bovenaan