Champions League 2020-2021

Batigoal

Well-known member
Gelijkmaker Dynamo Kiev afgekeurd. Wat zonde. Barça wel erg gelukkig met ook al die penalty.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Leuke talenten daar in Kiev.

Wat schandalig dag Kimpembe niet direct rood kreeg voor die vieze tackle. Nu komt ie er met 1 duel schorsing vanaf.

3e goal Chelsea was echt eentje uit het boekje.
 

Joost

Well-known member
Ga jij nu ook al trollen? Hij krijgt van een meter of twee een schot via de knie op zijn arm.
Nee, de regel is daarin gewoon een heel stuk duidelijker geworden. Maakt je arm je lichaam groter dan nodig en krijg je er een bal tegenaan dan is het hands. Zijn tweede gele kaart was wellicht wat overdreven.

Problemen die bij dit soort gevallen spelen zijn de totale onwetendheid die voetbalcommentatoren lijken te hebben en de tijd die de VAR er voor nodig had. Die eerste dient gewoon op de hoogte te zijn van de spelregels en wijzigingen daarin én moet in staat zijn het ook uit te leggen wat er gebeurt. De VAR neemt er zolang de tijd voor dat het de kijker het idee geeft dat er nog twijfel zou kunnen zijn terwijl juist in dit soort gevallen de beslissing echt heel eenvoudig was. Het was zelfs totaal niet nodig dat de scheidsrechter nog naar die monitor ging.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Als jij op een paar meter van een bal staat en iemand schiet die bal naar jou toe, hou jij dan automatisch je armen stijf langs je lijf? Nee, je weert je af. Nu vliegt die bal gisteren niet eens tegen de arm aan, maar tegen de knie. En daarna raakt de bal een arm. Dat mag nooit strafbaar hands zijn.
 

Joost

Well-known member
Als jij op een paar meter van een bal staat en iemand schiet die bal naar jou toe, hou jij dan automatisch je armen stijf langs je lijf? Nee, je weert je af. Nu vliegt die bal gisteren niet eens tegen de arm aan, maar tegen de knie. En daarna raakt de bal een arm. Dat mag nooit strafbaar hands zijn.
Dat jij het niet eens bent met de spelregel betekend nog niet dat de beslissing verkeerd is.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Dat jij het niet eens bent met de spelregel betekend nog niet dat de beslissing verkeerd is.

Waar roep ik dat de beslissing verkeerd is? Ik zei toch dat ik vind dat ze die idiote handsregel moeten aanpassen?
 

Joost

Well-known member
Waar roep ik dat de beslissing verkeerd is? Ik zei toch dat ik vind dat ze die idiote handsregel moeten aanpassen?
Dat zeg jij niet, dat zegt Satyr.

Maar er lijkt om dit soort handsballen alleen discussie te ontstaan als het binnen de zestien is. Elders op het veld fluit de scheidsrechter voor dit soort handsballen ook altijd direct.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Dat zeg jij niet, dat zegt Satyr.

Maar er lijkt om dit soort handsballen alleen discussie te ontstaan als het binnen de zestien is. Elders op het veld fluit de scheidsrechter voor dit soort handsballen ook altijd direct.
Vertel dat even aan Fortuna, die hebben dan nog een penalty in de Arena tegoed.
 
Bovenaan