Champions League 2019-2020

Forza AZ

Well-known member
Dus 3 van de 4 Engelse ploegen overleven de schifting van de 1/8 finales niet (Chelsea verloor thuis met 0-3 en City won uit met 0-3, dus daar is wel van bekend wie doorgaat).
Als Barcelona er uit gaat tegen Napoli zijn dus alle vier de ploegen van de 1/2 finales van vorig jaar er al uit in de 1/8 finales...

Manchester City won met 1-2 bij Real Madrid.
 

Batigoal

Well-known member
Ik vond hem erg onrustig/paniekerig. Het leek meer geluk dan wijsheid.

Ik ook. Maar dan nog stijgt hij boven de rest uit. Er is geen keeper die ook maar in de buurt komt. Na Ilicic dinsdag dus weer een Sloveen die de man van de avond is in de CL.

Hele leuke wedstrijd om te zien trouwens. Er werd van beide kanten veel energie in gelegd en ondanks dat Liverpool de meeste kansen kreeg voelde je dat het beide kanten op kon. Wat dus ook bleek.

Jammer trouwens dat Dortmund eruit vliegt tegen zo'n onsympathieke ploeg.
 

U.G.

Well-known member
Mbappe, Neymar, Di Maria en Cavani, is toch een leuke verzameling spelers ?

Mooie wedstrijd verder idd tussen de matrassen en Liverpool, ik heb zero met beide ploegen maar vond het een geweldige clash. Atleti vliegt er hierna wel uit vrees ik voor ze.
 

Pascallovic

Well-known member
Mbappe, Neymar, Di Maria en Cavani, is toch een leuke verzameling spelers ?

Mooie wedstrijd verder idd tussen de matrassen en Liverpool, ik heb zero met beide ploegen maar vond het een geweldige clash. Atleti vliegt er hierna wel uit vrees ik voor ze.
Spelers zelf is als ze zich alleen met voetballen bezighouden weinig mis mee. Echter krijg je er ook allerlei nare trekjes bij die niks met voetballen te maken hebben. Een Neymar + ploeggenoten die binnen 3 uur iets van 5x zijn gram moet halen omdat de 19-jarige Haaland iets getweet zou hebben. Dan laat je je wel kennen zeg. Prima als je 1 of 2x wat doet, want provoceren hoort er ook gewoon bij. Maar 5x.

Atleti schrijf ik voorlopig nog niet af. Waarom zouden die niet van een Atalanta kunnen winnen over 2 wedstrijden? Of bijvoorbeeld PSG of Leipzig.
 

U.G.

Well-known member
Spelers zelf is als ze zich alleen met voetballen bezighouden weinig mis mee. Echter krijg je er ook allerlei nare trekjes bij die niks met voetballen te maken hebben. Een Neymar + ploeggenoten die binnen 3 uur iets van 5x zijn gram moet halen omdat de 19-jarige Haaland iets getweet zou hebben. Dan laat je je wel kennen zeg. Prima als je 1 of 2x wat doet, want provoceren hoort er ook gewoon bij. Maar 5x.

Atleti schrijf ik voorlopig nog niet af. Waarom zouden die niet van een Atalanta kunnen winnen over 2 wedstrijden? Of bijvoorbeeld PSG of Leipzig.

Vooruit ok :D Neymar heeft in de verte misshien wel wat ego-problemen, die krijg je er dan helaas bij. Misschien in de eindproduktie net niet helemaal maar ik vind het wel een echte voetbalgenie. Dan wordt ie volgens de bestaande conscensus niet bepaald op handen gedragen, snap ik, maar zolang ie niet bij de 'verkeerde' clubs zit en ik 'm niet tegen 'me' heb kan ik er prima van genieten.

Bij Atletico zit veel power, heel intens allemaal, werd gaandeweg wel minder maar ze kregen opnieuw een boost. Maar constructief was het dus echt niks, middenveld wordt compleet overgeslagen en de jongens voorin bleken uiteindelijk beslissend maar zijn momenteel niet balvast. Ik denk dat vanaf nu de CL wedstrijden van Atletico automatisch overgaan in een loopgravenoorlog, dus kansen zullen ze altijd wel hebben....maar nee, ik geloof er niet in :D
 

ALenstra

Well-known member
De UEFA wil de finale van de Champions League op 29 augustus spelen. De finale om de Europa League zou dan op 26 augustus moeten.
 

Mario

Well-known member
De UEFA wil de finale van de Champions League op 29 augustus spelen. De finale om de Europa League zou dan op 26 augustus moeten.

's middags de tourstart met duizenden supporters, en 's avonds de CL finale met duizenden supporters :duim:
 

JMD

Well-known member
SKy Italia schijnt de hand te hebben gelegd op de planning van de UEFA voor het uitspelen CL (en EL).
Dit zou het zijn:
7 en 8 augustus: overgebleven 1/8 finales
11 en 12 augustus: heenduels 1/4 finales
14 en 15 augustus: returns
18 augustus: heenduels 1/2 finales
22 augustus: returns
29 augustus: Finale Istanbul

De EL zou al op 2 en 3 augustus beginnen met de duels die nog over zijn van het heenduel 1/8 finale
Dan op 6-8 de return 1/8 finale
10-8 1/4 heen
13-8 1/4 return
17-8 1/2 heen
20-8 1/2 return
27-8 finale Gdansk

Ambitieus schema...


Men zou half oktober dan weer willen beginnen met de groepsfases CL/EL. In de tussentijd zouden dan de voorrondes gespeeld moeten worden.
 

JMD

Well-known member
In Frankrijk zijn (net als in NL) voetbalduels tot 1 september verboden. De Ligue1 is dus nu ook definitief gestaakt.
Maar als de UEFA bovenstaand programma wil gaan afwerken in augustus voor de CL en EL dan heeft dat dus gevolgen voor Lyon en PSG, die beiden nog aan de CL deelnemen.
 

Forza AZ

Well-known member
In Frankrijk zijn (net als in NL) voetbalduels tot 1 september verboden. De Ligue1 is dus nu ook definitief gestaakt.
Maar als de UEFA bovenstaand programma wil gaan afwerken in augustus voor de CL en EL dan heeft dat dus gevolgen voor Lyon en PSG, die beiden nog aan de CL deelnemen.

Lyon moet voorlopig eerst een uitwedstrijd tegen Juventus spelen, dus misschien hoeven die helemaal niet meer in Frankrijk in actie te komen.
 
Bovenaan