Champions League 2018-2019

JMD

Well-known member
Met zowel Ajax als PSV in pot 3 kunnen we dus in klap kijken naar wat voor beide clubs het gunstigste en ongunstigste zou zijn qua loting (mits ze zich plaatsen natuurlijk).
Uit pot 1 is Lokomotiv Moskou by far de makkelijkste om te loten lijkt me. Tegen de andere 7 ploegen heb je denk ik weinig kans.
Pot 2: Shakhtar lijkt me het makkelijkst, alhoewel ik Benfica en Porto niet goed ken qua hoe goed die zijn, maar dat zijn Portugese ploegen en die liggen NL ploegen vaak niet. Lastigste zou Dortmund, Napoli en Liverpool (als die in pot 2 komen) zijn lijkt me.
In pot 4 zit een groot verschil qua niveau clubs: je kan Valencia en Internazionale loten, maar ook bv Videoton uit Hongarije (mits die zich plaatsen).

Het is dus in ieder geval zeker dat er poules des doods kunnen ontstaan met Valencia en Inter in pot 4. Het kan dus zomaar Real, Dortmund, Liverpool en Inter worden... :) Maar tegelijk ook Lokomotiv Moskou, Benfica, PSV/Ajax, Videoton zijn en dan heb je tenminste nog een kans om iets te bereiken.
 

Pascallovic

Well-known member
Laat Ajax en PSV zich lekker eerst kwalificeren voordat we naar de mogelijke tegenstanders voor de groepsfase gaan kijken.
 

Maasveld

Well-known member
Pot 2: Shakhtar lijkt me het makkelijkst, alhoewel ik Benfica en Porto niet goed ken qua hoe goed die zijn, maar dat zijn Portugese ploegen en die liggen NL ploegen vaak niet. Lastigste zou Dortmund, Napoli en Liverpool (als die in pot 2 komen) zijn lijkt me.

Dortmund lijkt mij juist de minste van pot 2. Enkele aardige talentjes en een potenti?le topper die altijd geblesseerd is, maar verder louter 13 in een dozijn spelers. Niet voor niets dat ze vorig seizoen al een flater sloegen in de CL en ternauwernood 4de werden.
 

Mario

Well-known member
Laat Ajax en PSV zich lekker eerst kwalificeren voordat we naar de mogelijke tegenstanders voor de groepsfase gaan kijken.

+1. Daarnaast kan de potindeling ook nog veranderen na de play-offs. Positief is dat beide teams in ieder geval verzekerd zijn van Europees voetbal, dat is al heel wat tegenwoordig.
 

Batigoal

Well-known member
Naar Shakhtar ben ik razend benieuwd. Met Srna, Fred, Bernard, Ferreyra en Azevedo is toch een groot deel van het team van de afgelopen jaren vertrokken. Daarvoor hebben ze een nieuw blik met Braziliaanse talenten opengetrokken voor niet eens zoveel geld. Zou knap zijn als daar de volgende Willian, Texeira of Fred tussen zit. De meest voor de hand liggende is middenvelder Maycon, de opvolger van Fred, die al eens bij de Braziliaanse selectie zat.

Andere opvallende transfer die ze deze zomer deden was het wegkapen van de spits Junior Moraes van aartsrivaal Dynamo. Die is niet zo geliefd meer in Kiev.
 

Kielse Rat

Well-known member
Naar Shakhtar ben ik razend benieuwd. Met Srna, Fred, Bernard, Ferreyra en Azevedo is toch een groot deel van het team van de afgelopen jaren vertrokken. Daarvoor hebben ze een nieuw blik met Braziliaanse talenten opengetrokken voor niet eens zoveel geld. Zou knap zijn als daar de volgende Willian, Texeira of Fred tussen zit. De meest voor de hand liggende is middenvelder Maycon, de opvolger van Fred, die al eens bij de Braziliaanse selectie zat.

Andere opvallende transfer die ze deze zomer deden was het wegkapen van de spits Junior Moraes van aartsrivaal Dynamo. Die is niet zo geliefd meer in Kiev.

Blijft wel een constante bij Shaktar dat ze die Brazilianen altijd wel weten te vinden. Door jou genoemde spelers als Willian, Fernandinho, Teixeira, Luiz Adriano hebben ze altijd wel weten te vervangen zonder dat het grote invloed had op hun nationale en Europese prestaties. Taison is gebleven en die is ook een hele goede. Het is altijd een moeilijk team om op voorhand in te schatten.
 

Batigoal

Well-known member
Blijft wel een constante bij Shaktar dat ze die Brazilianen altijd wel weten te vinden. Door jou genoemde spelers als Willian, Fernandinho, Teixeira, Luiz Adriano hebben ze altijd wel weten te vervangen zonder dat het grote invloed had op hun nationale en Europese prestaties. Taison is gebleven en die is ook een hele goede. Het is altijd een moeilijk team om op voorhand in te schatten.

Sowieso een mooi rijtje Brazilianen wat daar door de jaren heen heeft gespeeld, waarvan een groot aantal een mooie carri?re heeft gehad. Willian, Alex Teixeira, Luiz Adriano, Fernandinho, Douglas Costa en van langer geleden Brand?o, Eduardo, Jadson, Matuzalem en Elano.
 

JMD

Well-known member
Atletico komt binnen 1 minuut op 0-1 tegen Real. Wat een goal.

Ja, dit is niet de CL (maar Supercup), maar kon zo gauw geen ander topic vinden.
 
Bovenaan