Champions League 2018-2019

Atreides

Well-known member
Hmm, ik dacht toch echt dat die kans 50% is.

Statistiek gevolg bij BlauwVinger?

Volgens mij is die kans maar 1/7 *3. Een Engelse club kan zichzelf immers niet meer loten.

@ JMD,
Controleer het huiswerk even als je wil.
 
Laatst bewerkt:

Jacco

Well-known member
Mijn favoriete tegenstanders voor Ajax: Porto, Manchester U. En als derde de Spurs.
Liever geen Juventus, Liverpool, Manchester City.
 

Jacco

Well-known member
De kans dat de eerste engelse ploeg geen andere engelse ploeg treft is 4/7

De kans dat de tweede engelse ploeg geen andere engelse ploeg treft, gegeven dat de eerste engelse ploeg geen engelse ploeg treft is 3/5 ( er zijn nog 6 ploegen over: 3- engelse, 3 niet-engelse. Het team kan zichzelf niet loten, dus van alle 5 mogelijke tegenstanders zijn er 3 niet engels)

Kans dat de derde engelse ploeg tegen een continentale ploeg speelt, gegeven dat de eerste twee dat ook doen is: 2/3

Kans dat de vierder engelse ploeg tegen een niet-engelse ploeg speelt, gegeven dat de eerste drie engelse ploegen niet tegen elkaar spelen is: 1

Kans dat alle engelse ploegen tegen niet-engelse ploegen loten: (4/7) * (3/5) * (2/3) * 1= 22,85 %

Kan op minimaal 1 engels onderonsje dus 77%. (zoals iemand hiervoor ook al postte)
 
Laatst bewerkt:

Jamel

Administrator
Forumleiding
De kans dat de eerste engelse ploeg geen andere engelse ploeg treft is 4/7

De kans dat de tweede engelse ploeg geen andere engelse ploeg treft, gegeven dat de eerste engelse ploeg geen engelse ploeg treft is 3/5

Kans dat de derde engelse ploeg tegen een continentale ploeg speelt, gegeven dat de eerste twee dat ook doen is: 2/3

Kans dat de vierder engelse ploeg tegen een niet-engelse ploeg speelt, gegeven dat de eerste drie engelse ploegen niet tegen elkaar spelen is: 1

Kans dat alle engelse ploegen tegen niet-engelse ploegen loten: (4/7) * (3/5) * (2/3) * 1= 22,85 %

Kan op minimaal 1 engels onderonsje dus 77%. (zoals iemand hiervoor ook al postte)

Ingewikkeld allemaal zeg. Dat kan veel makkelijker: het gebeurt wel (50% kans) of het gebeurt niet (50% kans).
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Iedere keer reken je er inderdaad op dat men het snapt, maar men blijft maar falen hier.
 

Marinos

Well-known member
Komt keff nog tevoorschijn met zijn tijl en zijn opa? Hoeven we morgen middag 12:00 ook niet af te wachten.
 

Jacco

Well-known member
Nu dit is uitgelekt kan dit het zeker niet worden; dan is het allemaal wel heel erg ongeloofwaardig.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Ze hebben toch altijd een proefloting die soms wel erg dichtbij de echte loting komt. Ik weet dat die kans natuurlijk 50% is, maar dan nog.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Champions League 2018-2019

Als Liverpool Ajax een gelijkspelletje gunt en op een mooie nederlaag trakteert, dan hebben we iig die elfde plaats op Oostenrijk gewonnen. Hoeven we verder niet meer te schuiven met het speelschema.
 
Bovenaan