Champions League 2017-2018

Abubakari

Well-known member
Jamel zei:
Ik ben zelf ook erg kritisch op Diks (en Tapia), maar om dan te zeggen 'dat krijg je ervan als je dit soort matige spelers haalt', vind ik kort door de bocht. Van de zes aankopen deze zomer zijn er drie een absolute meerwaarde en zitten er twee zeer dicht tegen de basis. En inderdaad, eentje voldoet niet. Al met al een hele keurige score.
Ja mooi, maar ik heb het over Diks en niet over de rest.

Als jij over Dijks begint ga ik toch ook niet zeggen "ja maar we halen ook wel eens betere spelers". Die Diks zat vorig jaar op de bank bij Vitesse, net als Vejinovic voordat Feyenoord hem kocht. Vraag ik me af waarom je zulke gasten dan uberhaupt koopt/huurt/haalt. Want ondanks al je geslaagde aankopen moet ie wel vrij regelmatig aan de bak.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Ja mooi, maar ik heb het over Diks en niet over de rest.

Als jij over Dijks begint ga ik toch ook niet zeggen "ja maar we halen ook wel eens betere spelers". Die Diks zat vorig jaar op de bank bij Vitesse, net als Vejinovic voordat Feyenoord hem kocht. Vraag ik me af waarom je zulke gasten dan uberhaupt koopt/huurt/haalt. Want ondanks al je geslaagde aankopen moet ie wel vrij regelmatig aan de bak.

Ik dacht dat je met jouw post een opmerking over het hele aankoopbeleid van Feyenoord maakte. Vandaar mijn reactie.

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat we Diks hebben gehaald. Als ik de berichten moet geloven, was de transfersom van Dumfries 7,5 ton en de huursom van Diks 7 ton. Ik weet wel wie ik liever had gehad. Enige wat je kunt zeggen is dat je met Nieuwkoop al een jonge rechtsback hebt, waar binnen Feyenoord iedereen veel vertrouwen in heeft. Ik trouwens ook. En dat je daarom Diks als back-up haalt. Maar als je ziet wie we allemaal nog meer halen op posities waar we al een goeie hadden, had Dumfries er wat mij betreft ook bij gemogen, in plaats van Diks. En zeker nu Nieuwkoop de eerste maanden van het seizoen heeft gemist door een blessure en Dumfries het uitstekend doet bij Heerenveen, is het extra wrang.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
Diks zit straks lekker weer op de bank, maar op het middenveld heb je geen alternatieven. Daarom meer zorgwekkend.
 

erka

Well-known member
Ik ben het wel eens met de kritiek op Feyenoord. Feyenoord bleef helemaal niet goed overeind maar kwam in alle aspecten wederom te kort. Niet alleen Diks en Tapia maar ook veel andere spelers. Ik snap de opluchting dat je niet met pak m beet 7-0 bent ingemaakt maar overeind blijven zou ik het beslist niet willen noemen.
 

Abubakari

Well-known member
Diks is 20 jaar. De club ziet er dus nog progressie in. Zo vreemd is dat niet.

Wat heeft Feyenoord aan een huurling die nu niks is maar over een paar jaar bij een andere club alsnog progressie toont? De bedoeling van een huurling lijkt mij dat ie er gelijk staat.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Diks zit straks lekker weer op de bank, maar op het middenveld heb je geen alternatieven. Daarom meer zorgwekkend.

Vorig seizoen was ons middenveld onze sterkste linie en met Amrabat erbij in plaats van Vejinovic zijn we daar alleen maar sterker geworden. Dat onze middenvelders overklast worden door de Hamsiks en de De Bruynes van deze wereld had ik van tevoren ook wel uit kunnen tekenen. Neemt niet weg dat het voor eredivisiebegrippen een prima middenveld is.
 

Maasveld

Well-known member
Die Martin van Waardenberg, pijnlijk hoor. Hoe lang gaat dat nog duren met die (semi-)BN'ers die helemaal niets te zeggen hebben?
 

gevegt

Well-known member
Wat heeft Feyenoord aan een huurling die nu niks is maar over een paar jaar bij een andere club alsnog progressie toont? De bedoeling van een huurling lijkt mij dat ie er gelijk staat.

Als je geen geld hebt om te kopen hoeft dat niet. Komt bij dat er misschien in de jeugd een talent rondloopt die er over een jaar of twee kan staan.
Of dat er gewoon niemand te halen valt die beter is. Zie de situatie van Dijks.
 

PES5

Administrator
Forumleiding
PSG schakelt echt zo snel om. Niet normaal. Die Mbapp? man. Wat een gigant.

Bayern is trouwens wel dominant, maar is niet echt doortastend voor de goal.
 
Bovenaan