Champions League 2017-2018

de waan

Well-known member
Onzin, in de 90's waren dikke uitslagen een uitzondering in de groepsfase en waren de verschillen veel kleiner. Daarvoor al helemaal. De immense verschillen zijn iets van deze eeuw.

En als er in het verleden al grote uitslagen werden neergezet was dat tegen het type clubs die in de huidige opzet van het toernooi begin juli al klaar is.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
De day after.. Teleurgesteld? Valt wel mee. Dit was een scenario waar je vooraf toch ernstig rekening mee houdt. De verschillen tussen City en Feyenoord zijn enorm, als je alleen al kijkt hoeveel hun elftal heeft gekost, tegenover die van ons. Je bent in dit soort wedstrijden altijd afhankelijk van de tegenstander. Als zij net een tandje minder zijn, heb je een kleine kans. Op die manier stunten we als Nederlandse clubs incidenteel tegen de grootste clubs. Maar als zij top zijn, ben je volkomen kansloos. Wat dat betreft kun je het denk ik wel aardig vergelijken met de topclubs in Nederland tegen het rechterrijtje. Als de topclub in normale doen is, staat het in die wedstrijden ook 3-0 binnen het half uur. Als de topclub minder is, heeft de club uit het rechterrijtje een kans op een stunt.

Gisteravond troffen we een City in topvorm. Ze roepen daar al weken dat ze dit seizoen ook een keer in Europa willen presteren. Ze hebben volop vertrouwen getankt door met 5-0 van Liverpool te winnen. En ze hebben het geluk van de vlotte voorsprong. Dan kun je met elkaar heel lang gaan lullen over de tactiek van Gio, maar dat heeft naar mijn idee geen zin. Feit is dat zij simpelweg veel beter zijn dan ons, in welke formatie wij ook spelen.
 

Janssen

Well-known member
Ik vond City allerminst top. Veel slordigheidjes, verkeerde aannames, foute passes. Spelen normaal een stuk strakker.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Feyenoord moet nu nog 5x hopen op een mindere dag van de tegenstander en zelf een goede dag hebben. Haal je misschien nog een puntje.

Verder lekker veel goals gezien, lang leve het schakelkanaal, in een toch wel leuke CL avond.
 

ALenstra

Well-known member
Onzin, in de 90's waren dikke uitslagen een uitzondering in de groepsfase en waren de verschillen veel kleiner. Daarvoor al helemaal. De immense verschillen zijn iets van deze eeuw.

Met Ajax was het vaak omgekeerd in de 90er jaren, die wonnen zelf ruim de groepswedstrijden. De enige die wel eens afging in de groepsfase was PSV. Ik meen dat ze ooit slechts 1 punt pakten in een poule met o.a. Milan en G?teborg. Ook begon PSV ooit een groepsfase met een kansloze 4-1 afstraffing tegen Nantes.
 

Maasveld

Well-known member
Het grootste probleem was dat de spelers van Feyenoord er mentaal niet klaar voor waren. Veel te veel spanning in die koppies. En ja, dan heeft City natuurlijk de kwaliteit om daarvan te profiteren. Vooraleer die spanning enigszins weg was stond Feyenoord al lang en breed met 0-3 achter en was de wedstrijd gespeeld. Vooral niet teveel waarde hechten aan die wedstrijd en ervoor zorgen dat in de volgende wedstrijden de normale wedstrijdspanning er weer is, dan kunnen jullie wellicht nog wat leuke potjes spelen.
 

Batigoal

Well-known member
Dan denk je van te voren dat je tegen Shakhtar de meeste kansen hebt, maar die winnen ook gewoon van Napoli. Kan weleens een hele kansloze missie worden voor Feyenoord.

Hele mooie pot tussen Tottenham en Dortmund. Zonde dat ik die niet live heb gezien. En mooi dat Yarmolenko zo goed van start is gegaan. Ik hoop echt dat hij de ster wordt bij Dortmund.
 

Batigoal

Well-known member
Gisteravond troffen we een City in topvorm. Ze roepen daar al weken dat ze dit seizoen ook een keer in Europa willen presteren. Ze hebben volop vertrouwen getankt door met 5-0 van Liverpool te winnen. En ze hebben het geluk van de vlotte voorsprong. Dan kun je met elkaar heel lang gaan lullen over de tactiek van Gio, maar dat heeft naar mijn idee geen zin. Feit is dat zij simpelweg veel beter zijn dan ons, in welke formatie wij ook spelen.

Toch had de tactiek er wel mee te maken dat het vanaf het begin al zo kansloos was. Het middenveld werd in het begin compleet overlopen en de verdedigers stonden telkens door elkaar en verkeerd.
 

Fenerium

Member
Wat een hoerenwedstrijd, al vanaf het eerste doelpunt werd het al duidelijk dat niet enkel Feyenoord wat te zoeken heeft in het miljoenenbal maar ook de rest van de Eredivisie thuishoort in de zandbak. Ik had er nog vertrouwen in maar dat zakte weg na elk tegendoelpunt.

Nu hoor ik bepaalde Ajacieden zeggen van beter hadden wij er gestaan, ja welterusten.
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Toch had de tactiek er wel mee te maken dat het vanaf het begin al zo kansloos was. Het middenveld werd in het begin compleet overlopen en de verdedigers stonden telkens door elkaar en verkeerd.

Het zal. Ik heb gisteren een ploeg zien spelen die op elke positie drie keer zo goed is als Feyenoord. Beste ploeg die ik ooit live in een voetbalstadion heb zien spelen. Kijkende naar onze selectie hadden we er in welke samenstelling dan ook kansloos afgegaan.
 

Pascallovic

Well-known member
Het zal. Ik heb gisteren een ploeg zien spelen die op elke positie drie keer zo goed is als Feyenoord. Beste ploeg die ik ooit live in een voetbalstadion heb zien spelen. Kijkende naar onze selectie hadden we er in welke samenstelling dan ook kansloos afgegaan.
Dat laatste heb ik ook. Had waarschijnlijk andere keuzes dan Gio gemaakt, maar ook dan was men een kansloos afgegaan. Kramer kan niet, maar met Larsson had je echt geen andere wedstrijd gehad. Ik had ook Toornstra opgesteld, maar dat had ook het verschil niet gemaakt.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Champions League 2017-2018

Voetbaltechnisch, fysiek, snelheid, slimheid. Man City was in alles vijf klasses beter. Denk alleen niet dat het ons heeft geholpen om in een ongebruikelijke samenstelling te spelen. Wel deels veroorzaakt door blessures natuurlijk.
 
Laatst bewerkt:

Abubakari

Well-known member
Met Ajax was het vaak omgekeerd in de 90er jaren, die wonnen zelf ruim de groepswedstrijden.

Ook onzin. Op twee keer (5-1 en 4-0) tegen Ferencvaros na werd er meestal maar met hooguit twee goals verschil gewonnen.
Uiteraard was er incidenteel wel eens een dikke uitslag, maar niet zo vaak als nu.

Bizar, een discussie of de verschillen 20 of 30 jaar geleden ook al zo groot waren.
 
Bovenaan