Champions League 2017-2018

zwammy

Well-known member
Tuurlijk mag dromen. Ik denk dat city het meeste kans heeft om met jullie in gevecht te gaan. De andere 2 zijn te sterk

Joost

Well-known member
Je kunt er wel een mooi weekend Itali? van maken met Bari of Salernitana op zaterdag en Lecce of Foggia op zondag.

Mario

Well-known member
Moet Shakhtar haar wedstrijden niet in Kiev spelen, of is dit niet meer van toepassing? Donetsk ligt in rebellen gebied.

Forza AZ

Well-known member
Moet Shakhtar haar wedstrijden niet in Kiev spelen, of is dit niet meer van toepassing? Donetsk ligt in rebellen gebied.
Ze speelden jaren in Lviv, maar vorig jaar na de winterstop in Kharkiv. Dat is een stuk dichter bij Donetsk en voor de UEFA nu ook weer toegestaan.

Op uefa.com staat nu toch weer Lviv als speellokatie in de groepsfase. Dat ligt vlak bij Polen en is een stuk beter bereikbaar dan Kharkiv volgens mij.

Forza AZ

Well-known member
Shakhtar Donetsk heeft trouwens alle voorgaande wedstrijden tegen Nederlandse clubs verloren. Tegen zowel Roda JC (1999-2000) als AZ (2004-2005) verloren ze 2x.

Forza AZ

Well-known member
Heb totaal geen beeld van die club. Hoe waren hun Europese prestaties de afgelopen jaren?
2016/17: 2e ronde EL (verloren van Celta de Vigo)
2015/16: halve finale EL (verloren van Sevilla)
2014/15: 1/8e finale CL (verloren van Bayern M?nchen)
2013/14: 2e ronde EL (verloren van Viktoria Plzen)
2012/13: 1/8e finale CL (verloren van Borussia Dortmund)

Mario

Well-known member
Ik denk dat het in die groep vooral tussen City en Napoli zal gaan wat betreft de groepswinst.

SanMark.

Well-known member
Heb totaal geen beeld van die club. Hoe waren hun Europese prestaties de afgelopen jaren?

Sinds de oorlog met Rusland is het voetbal in de Oekraine wel aardig verzwakt.

Dus er liggen tegen Shaktar wel degelijk kansen.

Al was Shaktar volgens mij wel de enige club die in de EL al hun 6 groepswedstrijden wist te winnen.

SanMark.

Well-known member
Ik denk dat het in die groep vooral tussen City en Napoli zal gaan wat betreft de groepswinst.

735C4DEFA93B6D7410A3089AA42151FF-de-open-deur.jpg

Batigoal

Well-known member
Sinds de oorlog met Rusland is het voetbal in de Oekraine wel aardig verzwakt.

Dus er liggen tegen Shaktar wel degelijk kansen.

Al was Shaktar volgens mij wel de enige club die in de EL al hun 6 groepswedstrijden wist te winnen.

Shakhtar koopt niet zoveel meer, maar de gevaarlijke Brazilianen zoals Taison en Bernard spelen er nog steeds.

Bovenaan