Champions League 2017-2018

U.G.

Well-known member
Eens, dit is werkelijk belachelijk. Ik heb niks met beide ploegen, maar hier was niks aan de hand. Een actie voor de bal gevolgd door een enorme schwalbe. De strafschop was werkelijk schandalig en de rode kaart was dat ook.

De UEFA wilde duidelijk niet Barcelona EN Real Madrid in dezelfde ronde verliezen. Dit kan gewoon niet anders dan matchfixing zijn.


Het is geen matchfixing, het is de schuld van Trump !


Ik zag de overtreding in eerste instantie ook niet echt, maar kon het ook niet uitsluiten. Een beetje denk ik zoals iedereen dat gisteren had. Het is alleen sneu, dat een 0-3 was omgebogen, dat het de laatste seconde was, en dat het de geliefde Real was. Ik begrijp de fuzz wel. Het is jammer.

Gelukkig heb ik wel beelden gezien waarin je duidelijk kan zien dat ie in de rug en borst wordt geraakt, en de bal niet.

Buffon heeft waarschijnlijk gewoon iets vreselijks gezegd.

Loten maar !
 
Laatst bewerkt:

Batigoal

Well-known member
Het punt is natuurlijk dat iedereen weet dat spelers in blessuretijd op zoek gaan naar een penalty, dus zou je als scheidsrechter extra voorzichtig moeten zijn in je oordeel, want grote kans dat spelers makkelijker vallen. Lucas was het laatste half uur al een paar keer op zoek.

Bij de rode kaart voor Buffon had ik het idee dat de scheidsrechter vooral schrok van de commotie die losbrak, je ziet hem ook achteruit deinsen.
 

SanMark.

Well-known member
De ontzettend verdeelde reacties, waarbij het merendeel zelfs aangeeft dat het wel een strafschop was, geven wel hoe belachelijk deze post is. Of ik doe hier een enorm JMD'tje, dat kan natuurlijk ook.

Idd en zelfs met een videoref blijft hier over discussie ontstaan.
 

Abubakari

Well-known member
Het is meer dat het jammer is dat zo'n thriller beslist wordt door zo'n penalty 3o seconden voor tijd die je niet beslist hoeft te geven. Verder maakt mij het niet uit, Real of Juve, het is twee keer niks wat mij betreft.
 

Hankie

Well-known member
Het is meer dat het jammer is dat zo'n thriller beslist wordt door zo'n penalty 3o seconden voor tijd die je niet beslist hoeft te geven. Verder maakt mij het niet uit, Real of Juve, het is twee keer niks wat mij betreft.

Zo makkelijk kom je er niet vanaf. Graag stelling nemen voor of tegen!
 

Maasveld

Well-known member
Het is meer dat het jammer is dat zo'n thriller beslist wordt door zo'n penalty 3o seconden voor tijd die je niet beslist hoeft te geven. Verder maakt mij het niet uit, Real of Juve, het is twee keer niks wat mij betreft.
Het moment in de wedstrijd mag nooit van invloed zijn op de beslissing van de scheidsrechter. Ik denk overigens dat doe het nooit goed had kunnen doen. Als ie die pingel niet had gegeven had ie Real en de andere helft van de wereld over zich heen gekregen.
 

Janssen

Well-known member
Het moment in de wedstrijd mag nooit van invloed zijn op de beslissing van de scheidsrechter. Ik denk overigens dat doe het nooit goed had kunnen doen. Als ie die pingel niet had gegeven had ie Real en de andere helft van de wereld over zich heen gekregen.

Juist daarom heeft een video-ref zeker wel nut. Nu moet die scheids feitelijk in een splitsecond kiezen of hij vanavond liever 90.000 Madrilenen tegen zich keer of slechts en handjevol Italianen. Met een mogelijkheid om de beelden te bekijken haal je die spanning weg.
 

JMD

Well-known member
Juist daarom heeft een video-ref zeker wel nut. Nu moet die scheids feitelijk in een splitsecond kiezen of hij vanavond liever 90.000 Madrilenen tegen zich keer of slechts en handjevol Italianen. Met een mogelijkheid om de beelden te bekijken haal je die spanning weg.

Maar ook met een videoref was er discussie geweest... Dit is geen zwart-witbeslissing, want zo duidelijk was ie idd niet. Kan me voorstellen dat de ene videoref hem wel zou geven en de andere niet....
 

Janssen

Well-known member
Maar ook met een videoref was er discussie geweest... Dit is geen zwart-witbeslissing, want zo duidelijk was ie idd niet. Kan me voorstellen dat de ene videoref hem wel zou geven en de andere niet....

Klopt, maar dan elimineer je wel de druk van buitenaf lijkt me want die man staat steviger achter zijn beslissing.
 

Maasveld

Well-known member
Klopt, maar dan elimineer je wel de druk van buitenaf lijkt me want die man staat steviger achter zijn beslissing.
Daar heb je helemaal gelijk in. Discussie zal je in bepaalde gevallen, ook met videoref, zeker behouden. Het geeft de scheidsrechter echter wel de kans de situatie fatsoenlijk te beoordelen.
 

JMD

Well-known member
Klopt, maar dan elimineer je wel de druk van buitenaf lijkt me want die man staat steviger achter zijn beslissing.

Jep, eens... Mits die man niet ergens op het stadionterrein zit, want anders is die alsnog be?nvloedbaar...
 

U.G.

Well-known member
Het is meer dat het jammer is dat zo'n thriller beslist wordt door zo'n penalty 3o seconden voor tijd die je niet beslist hoeft te geven. Verder maakt mij het niet uit, Real of Juve, het is twee keer niks wat mij betreft.

Dat kan.

Juve is mijn Italiaanse ploeg, blijkbaar net als Real zijn ze dus ook lekker 'populair' bij een grote groep mensen:D Maar dat maakt alleen maar mooier. De Galacticos, het Real van nu, en de Ravanelli-Baggio-Vialli-team had ik voor geen goud willen missen.
 
Bovenaan