Carnaval/Vastelaovend

zwammy

Well-known member
Het was vrijdag en zaterdag zo stervensdruk zeg. Lijkt wel elk jaar drukker worden. Ook alleen maar plezier en geen wanklank gezien. Morgen weer verder.
 

zwammy

Well-known member
Wel een nieuw dieptepunt. Gewoon een euro om te pissen, dat ik dat nog zou meemaken. Ook nog Heineken bier ook in die kroeg. Tis maar goed dat carnaval het feest van de verbroedering is, anders had ik anders gereageerd.
 

Maasveld

Well-known member
Het feest zelf duurt natuurlijk maar een paar dagen. De voorbereidingen beginnen echter al maanden vantevoren. Deze week is door DE Jocus bekend gemaakt wie komend jaar de Boérebroelof in Venlo mag organiseren. Normaal gesproken een (sport)vereniging, bedrijf en heel soms een familie of straat. Komend jaar is het echter de beurt aan de Molukse gemeenschap. Dat mag redelijk baanbrekend genoemd worden voor wittemannenclub DE Jocus. Ik ben benieuwd wat ze ervan gaan maken.
 

Maasveld

Well-known member
Grote consternatie vanmorgen in Venlo! Afgelopen zaterdag was de leedjesaovend van DE Jocus. Oppe Parade van Jeroen Thijssen en Dennis Janssen kwam als winnaar uit de bus. Een leedje met een voor de Onvolprezen Venlose Vastelaovend ongebruikelijke sound. Het werd desondanks wel zeer enthousiast ontvangen. Vanmorgen bleek echter dat de muziek een exacte kopie is van een Pools nummer. Grote paniek bij de Jocus natuurlijk. Ze konden echter niet anders dan de winnaars te diskwalificeren, waardoor de overwinning naar Weej blieve wie weej zien van de Veldense formatie Enne Bink ging.

De Venlose versie (originele opname inmiddels van YouTube verwijderd):


De Poolse versie:

 

Joost

Well-known member
Ook glashard blijven beweren dat ze geen plagiaat hebben gepleegd maar zich slechts hebben laten inspireren...
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Het genre van die Poolse band is ook één grote incestbende qua nummers, laat dat duidelijk zijn. Plagiaat ligt al snel op de loer.
 

Maasveld

Well-known member
Na alle overweldigende positieve reacties de afgelopen twee jaar kan ik niet anders dan weer een aantal pareltjes van leedjes hier te posten. Volgende week vrijdag is het namelijk al zover, dan barst in heel Limburg en Brabant en in sommige andere delen van het land het feestgedruis weer los.

Zoals ik in april reeds postte is de traditionele Boérebroelof in Venlo dit jaar een hele speciale. De organisatie is namelijk in handen van de Molukse gemeenschap. Begin jaren '50 kwamen de eerste Molukkers, KNIL-soldaten en hun familie, naar Nederland. Een deel ervan kwam in barakken in Blerick terecht. Enkele jaren later verhuisden ze naar de wijk Hagerhof in Venlo-Zuid. Langzaam maar zeker voelden de Molukkers zich steeds meer thuis in Venlo. Zeker de latere generaties voelden en voelen zich bovenal Venlonaer, zei het met Molukse roots. De organisatie van de Boérebroelof is eigenlijk HET symbool van een afgeronde integratie.

Zoals elk Boérebroelofgezelschap hebben ze een eigen leedje. Onder de naam "Kwante Kaketoe" hebben ze samen met Minsekinder een swingend leedje gemaakt dat ze waar ze ook komen luidkeels laten horen. Gezongen door bruid Dénis Ririhatuela, Nina Stultiëns en Daisy Gasperz: Weej gaon nao de broelof!

 
Bovenaan