Carnaval/Vastelaovend

erka

Well-known member
Had gisteren een vrijmibo in een café in de binnenstad. Kwamen er Sint-Maartenkindjes in het café zingen. Allerlei internationale studenten stomverbaasd. Hele café stil en toen ze klaar waren applaus :D
 

Jef400

Well-known member
Eentje vond Oeteldonk zo gezellig dat hij op het Kasteel bleef trakteren. Zijn pinpas, rijbewijs en seizoenskaart vloog vanaf de bovenste rij naar beneden toe.
 

Maasveld

Well-known member
Hoewel de Onvolprezen Venlose Vastelaovend vol tradities zit, gaat ie ook wel degelijk met z'n tijd mee. Afgelopen zaterdag was er dan ook een primeur. Twee verenigingen riepen in plaats van een prinsentrio een prinsessentrio uit. 's Middags gonsde het van de geruchten dat de Gaaskaetel met een transgenderprinses (Louisa) zou komen. Het werd uiteindelijk echter Europarlementariër Vera Tax die de Gaaskaetel voor zal gaan in de Onvolprezen Venlose Vastelaovend. Ook in stadsdeel Tegelen werd een prinses uitgeroepen. Bij de Beerpiëp is het Sandra Geraats van het (voormalig) zangduo Sandra en Marco die de eervolle primeur heeft. Uiteraard luister ik deze post weer op met een toepasselijk leedje: Minsekinder met 't Prinsesseleed!

 

JMD

Well-known member
6 weken voor Pasen, zoals eigenlijk elk jaar.
Als je vanaf de zondag van carnaval telt is het 6 weken tot Palmpasen, 7 tot Pasen. Tel je vanaf Aswoensdag dan is het een halve week minder... ;)

Maar dus sowieso geen 6. :)
 

Pascallovic

Well-known member

Geen snoep meer voor de kids.
 

Abubakari

Well-known member
Kinderen letten niet op de grote tractoren met praalwagens wanneer ze druk zijn met het verzamelen van het gestrooide snoepgoed.

Lijkt me best een goeie reden toch?
 

zwammy

Well-known member
Nee, daar hebben we ouders en hekken voor. En snoep word op een stoep gegooid, niet op de straat.
 

Joost

Well-known member
Kinderen letten niet op de grote tractoren met praalwagens wanneer ze druk zijn met het verzamelen van het gestrooide snoepgoed.

Lijkt me best een goeie reden toch?
Deze post lijkt me een heel goede reden om eens een optocht te komen bekijken.

De praalwagens worden voortgetrokken door de tractoren die meestal een stuk smaller zijn de wagens zelf. Het gaat ook nog eens langzamer dan stapvoets. En dan zijn er sinds een jaar of tien voorschriften dat er bij iedere praalwagen aan beide kanten een begeleider loopt, en bij lange wagens zelfs meerdere.

Het snoep wordt meestal gegooid door iemand die op het achterste deel van de wagen staat. Als de kinderen aan het rapen zijn is de wagen alweer voorbij.
 

Abubakari

Well-known member
Het is mij wat te ver fietsen.

Onzin dus wat er in dat stuk staat. (want daar had ik het uit).
 

Joost

Well-known member
Het is mij wat te ver fietsen.

Onzin dus wat er in dat stuk staat. (want daar had ik het uit).
Ja nogal.

Zie bijvoorbeeld dit stukje uit het regelement van de optocht van Gebrook, en dat is er eentje met 100+ wagens/groepen;

  • Een wagen, vanaf welke snoep wordt uitgedeeld/geworpen dient te worden begeleid door minimaal vier volwassenen, of (links/rechts/voor/achter) te voet, of bij elk wiel, een en ander om toe te zien op de veiligheid (bijvoorbeeld ter voorkoming van het feit dat iemand onder de wagen komt). Zie hiervoor ook de gestelde eisen aan voertuigen, meer specifiek ‘open wielen’. Dit is uitsluitend de verantwoordelijkheid van de aanvrager;
 
Bovenaan