Carnaval/Vastelaovend

Maasveld

Well-known member
Eén van de onderdelen van de vastelaovend is het met een knipoog op de hak nemen van anderen. Zo ging het uitkomen van het prinselijk trio in Tegelen vorig jaar compleet de mist in. Dit werd door een drietal in de optocht van Venlo prachtig gepersifleerd. Heel onschuldig natuurlijk. Andere dingen zijn wat minder onschuldig en komen nu ook niet of nauwelijks meer voor, maar waren jaren geleden volkomen normaal. Het "Chinees Leedje" van de Vrijbuiters (geschreven door Frans Boermans en Jan Theelen) is daar een goed voorbeeld van. In 1979 was er geen gebraojen haan die er naar kraaide, tegenwoordig moet je zulke leedjes echt niet meer gaan uitbrengen. En eerlijk is eerlijk, ik hoor het ook vrijwel nooit meer voorbijkomen: Chinees Leedje

 

Maasveld

Well-known member
Sow, bodempje is gelegd, de eerste flesjes achterover getikt. Tijd om de stad in te trekken. 5 dagen lang de Gebraojen h
Haan uithangen. Vastelaovend same!!!

 

Joost

Well-known member
@Satyr zegt al, het was niet de meest feestelijk editie. In 2010 volgde op de bekendmaking van de 3de overwinning op rij van W-Dreej boegroep, dit werd dit jaar herhaald nadat bleek dat Spik & Span niet meer in te halen viel. De torenhoge favoriet van het publiek kreeg van 2 van de 5 jury's, waaronder de vakjury, slechts een handvol punten. Het grote verschil tussen publieks- en vakjury doet de organisatie wel bewegen de jurering nog eens onder de loep te nemen. Mijn 50 cent? Ik denk dat de favoriet bij het publiek teveel naar het Brabantse nijgt, zowel tekstueel als muzikaal. Dat doet het nooit goed bij de vakjury. Om wie gaat het dan eigenlijk, denkt u natuurlijk? Van Lieshout & Arts met Ik wooj nie gaon!


Nummers uit Venray klinken natuurlijk al snel ook redelijk Brabants. In ieder geval heb ik van Liesthout & Arts de afgelopen dagen wel ontelbaar keren gehoord, in tegenstelling tot Spik&Span.
 
Bovenaan