Cambuur nieuws topic

Joost

Well-known member

Pijnlijke jaarcijfers, maar ook wel verklaarbaar.
Het gehele verslag is niet te downloaden?

De lap tekst geeft wel een flink aantal verklaringen inderdaad en die lijken ook wel heel plausibel. Anderzijds zijn ook de personeelskosten met 1.7 miljoen toegenomen.

Is er dan wellicht de optimistisch gebudgeteerd? De meeste tegenvallers zullen ook al eerder bekend zijn geweest.

Bernardo

Well-known member
Jaarverslag is nog nergens te bekijken, wat natuurlijk veel vragen oproept. Normaal gesproken publiceert de club die al meteen. De club hangt van leningen aan elkaar, dat is wel duidelijk.

Joost

Well-known member
Jaarverslag is nog nergens te bekijken, wat natuurlijk veel vragen oproept. Normaal gesproken publiceert de club die al meteen. De club hangt van leningen aan elkaar, dat is wel duidelijk.
Ik zag eerder deze week ook weer een clickbait artikel er over langskomen en heb toen nog gekeken. Vreemd inderdaad dat ze nog niets publiceren.

PES5

Administrator
Forumleiding
Stront aan de knikker dus! Toen Bert vd Brink het riep, werd ie weggehoond, maar de media is ook wakker nu.

Vooral ook de geluiden dat men sponsorgeld flink naar voren heeft gehaald is bloedlink. Dat is al uitgegeven. Omzet zal fors verhoogd moeten worden.

Ik voel zelf overigens een nieuwe steunvraag bij de gemeente aankomen.

Joost

Well-known member
Stront aan de knikker dus! Toen Bert vd Brink het riep, werd ie weggehoond, maar de media is ook wakker nu.

Vooral ook de geluiden dat men sponsorgeld flink naar voren heeft gehaald is bloedlink. Dat is al uitgegeven. Omzet zal fors verhoogd moeten worden.

Ik voel zelf overigens een nieuwe steunvraag bij de gemeente aankomen.
Ik vind dit artikel nog niet zo veelzeggend omdat het details mist. Het is best wel logisch dat de schuldlast van Cambuur is gestegen door het nieuwe stadion. En dat er minder omzet is vanwege het niet volledig afgebouwde stadion begrijp ik ook. Maar wat met name interessant is zijn de kortlopende schulden. Wat is er gebeurt dat zo dringend met kortlopende schulden moest worden gefinancierd? En vooral, zo'n hoog bedrag. Na seizoen 23/24 was het kortlopend deel 5 miljoen, nu 10.

Bernardo

Well-known member
De noordtribune is bijna helemaal weg er word nu begonnen aan Oost.

FB-IMG-1763402689880.jpg

FB-IMG-1763402698051.jpg

Pieros

Well-known member
Ondanks allle ratio van nodig/verstandig/we moeten vooruitgaan, blijft het eeuwig zonde dat het gesloopt wordt.

Zaten we nog maar in de beginjaren 90 met allemaal oude stadions, halfgare bakken, maar wel met historie en 'sfeer'.

erka

Well-known member
Het is ook maar net hoe de nieuwe stadions zijn ontworpen. Cambuur is best goed gedaan. Groningen van buiten niet, maar van binnen wel. Het nieuwe stadion van NAC is ook niet bepaald ten koste gegaan van de sfeer. Bij Twente is het zelfs een enorme vooruitgang tov het oude Diekman en bij NEC idem. Veel dichter op het veld en veel meer sfeer. Er zijn ook niet zulke goede voorbeelden natuurlijk waarbij Vitesse de bekendste is maar er zijn er wel meer waar de oude echt beter was.
En niet iedereen kan doen wat PSV steeds doet namelijk al honderd jaar uitbreiden op dezelfde plek. Dat is wel de droom maar financieel voor de meeste clubs en steden gewoon niet haalbaar.

Pieros

Well-known member
Het is ook maar net hoe de nieuwe stadions zijn ontworpen. Cambuur is best goed gedaan. Groningen van buiten niet, maar van binnen wel. Het nieuwe stadion van NAC is ook niet bepaald ten koste gegaan van de sfeer. Bij Twente is het zelfs een enorme vooruitgang tov het oude Diekman en bij NEC idem. Veel dichter op het veld en veel meer sfeer. Er zijn ook niet zulke goede voorbeelden natuurlijk waarbij Vitesse de bekendste is maar er zijn er wel meer waar de oude echt beter was.
En niet iedereen kan doen wat PSV steeds doet namelijk al honderd jaar uitbreiden op dezelfde plek. Dat is wel de droom maar financieel voor de meeste clubs en steden gewoon niet haalbaar.
Eens, maar ik zal een van de weinige zijn die toch liever in de oude Goffert met 1000/2000 toeschouwers zit dan in de huidige uitverkochte Goffert. Al is wellicht de nostalgische drang naar vroeger groter dan de werkelijke wens.
Van de andere kant wordt nu de Oval van Glentoran als een soort van bedevaartsoord gezien door sommige/veel groundhoppers. Daar kunnen veel moderne stadions niet tegenop.

erka

Well-known member
Eens, maar ik zal een van de weinige zijn die toch liever in de oude Goffert met 1000/2000 toeschouwers zit dan in de huidige uitverkochte Goffert. Al is wellicht de nostalgische drang naar vroeger groter dan de werkelijke wens.
Van de andere kant wordt nu de Oval van Glentoran als een soort van bedevaartsoord gezien door sommige/veel groundhoppers. Daar kunnen veel moderne stadions niet tegenop.

Uit groundhoppers oogpunt ben ik het helemaal met je eens. Maar ik denk dat als je een seizoenskaart van NEC hebt en je moet 17x per jaar ergens hoog boven de wielerbaan met een paar duizend zielen met een verrekijker naar NEC kijken, dat je dan snel terug wil naar vandaag.

Joost

Well-known member
Diverse clickbaitsites hebben een artikel van de Leeuwarder Courant en Omroep Fryslan wel erg creatief vertaald. Ze suggereren dat Cambuur op de rand van faillissement zou staan. Dat soort journalistiek is echt heel kwalijk omdat het tegenwoordig een groter bereik heeft dan normale media.

Pieros

Well-known member
Uit groundhoppers oogpunt ben ik het helemaal met je eens. Maar ik denk dat als je een seizoenskaart van NEC hebt en je moet 17x per jaar ergens hoog boven de wielerbaan met een paar duizend zielen met een verrekijker naar NEC kijken, dat je dan snel terug wil naar vandaag.
Zou kunnen, al vond ik het vroeger prima om met die paar duizend man en verrekijker naar slecht voetbal te kijken in de Goffert. Maar dat paste toen ook in het tijdsbeeld. Daarnaast is het ook een onzinnige wens, want die tijd komt toch niet meer terug.

PES5

Administrator
Forumleiding
Diverse clickbaitsites hebben een artikel van de Leeuwarder Courant en Omroep Fryslan wel erg creatief vertaald. Ze suggereren dat Cambuur op de rand van faillissement zou staan. Dat soort journalistiek is echt heel kwalijk omdat het tegenwoordig een groter bereik heeft dan normale media.
Een harde voorwaarde voor de lening van 6 miljoen van de gemeenteraad voor de afbouw van het stadion was dat de meerjarenbegroting op orde was. Dat was zeker het geval volgens Ard de Graaf, wat natuurlijk een mooiprater is
Het blijkt wel dat het allemaal van opportunisme aan elkaar hangt.

Daarnaast blijft het raar dat Cambuur zelf geen openheid van zaken geeft. Dit is allemaal voer voor speculatie.

Joost

Well-known member
Een harde voorwaarde voor de lening van 6 miljoen van de gemeenteraad voor de afbouw van het stadion was dat de meerjarenbegroting op orde was. Dat was zeker het geval volgens Ard de Graaf, wat natuurlijk een mooiprater is
Het blijkt wel dat het allemaal van opportunisme aan elkaar hangt.

Daarnaast blijft het raar dat Cambuur zelf geen openheid van zaken geeft. Dit is allemaal voer voor speculatie.
We weten het toch allemaal nog niet? Maar dat Cambuur nog niet heeft gepubliceerd is wel vreemd.

Bovenaan