Cambuur nieuws topic

Joost

Well-known member

Pijnlijke jaarcijfers, maar ook wel verklaarbaar.
Het gehele verslag is niet te downloaden?

De lap tekst geeft wel een flink aantal verklaringen inderdaad en die lijken ook wel heel plausibel. Anderzijds zijn ook de personeelskosten met 1.7 miljoen toegenomen.

Is er dan wellicht de optimistisch gebudgeteerd? De meeste tegenvallers zullen ook al eerder bekend zijn geweest.

Bernardo

Well-known member
Jaarverslag is nog nergens te bekijken, wat natuurlijk veel vragen oproept. Normaal gesproken publiceert de club die al meteen. De club hangt van leningen aan elkaar, dat is wel duidelijk.

Joost

Well-known member
Jaarverslag is nog nergens te bekijken, wat natuurlijk veel vragen oproept. Normaal gesproken publiceert de club die al meteen. De club hangt van leningen aan elkaar, dat is wel duidelijk.
Ik zag eerder deze week ook weer een clickbait artikel er over langskomen en heb toen nog gekeken. Vreemd inderdaad dat ze nog niets publiceren.

PES5

Administrator
Forumleiding
Stront aan de knikker dus! Toen Bert vd Brink het riep, werd ie weggehoond, maar de media is ook wakker nu.

Vooral ook de geluiden dat men sponsorgeld flink naar voren heeft gehaald is bloedlink. Dat is al uitgegeven. Omzet zal fors verhoogd moeten worden.

Ik voel zelf overigens een nieuwe steunvraag bij de gemeente aankomen.

Joost

Well-known member
Stront aan de knikker dus! Toen Bert vd Brink het riep, werd ie weggehoond, maar de media is ook wakker nu.

Vooral ook de geluiden dat men sponsorgeld flink naar voren heeft gehaald is bloedlink. Dat is al uitgegeven. Omzet zal fors verhoogd moeten worden.

Ik voel zelf overigens een nieuwe steunvraag bij de gemeente aankomen.
Ik vind dit artikel nog niet zo veelzeggend omdat het details mist. Het is best wel logisch dat de schuldlast van Cambuur is gestegen door het nieuwe stadion. En dat er minder omzet is vanwege het niet volledig afgebouwde stadion begrijp ik ook. Maar wat met name interessant is zijn de kortlopende schulden. Wat is er gebeurt dat zo dringend met kortlopende schulden moest worden gefinancierd? En vooral, zo'n hoog bedrag. Na seizoen 23/24 was het kortlopend deel 5 miljoen, nu 10.

Bovenaan