Cambuur nieuws topic

Bernardo

Well-known member
@arcobomgaars: Sai van Wermeskerken neemt afscheid van FC Dordrecht met een rode kaart: SC Cambuur heeft oog op verdediger laten vallen

Ken hem niet, iemand?
 

Unregistere

Well-known member
Japanner. Vorig jaar als rechtsback een lichtpuntje in de duisternis bij Dordt. Afgelopen zomer veel gezeur rondom hem. Zou weg gaan, werd uit de selectie gezet, was op proef bij AZ, kwam toch weer terug, maakte er een potje van in het oefenduel tegen Hoek en toen was De Nooijer weer boos, maar stond gisteren toch gewoon in de basis.
 

Satyr

Administrator
Forumleiding
Japanner. Vorig jaar als rechtsback een lichtpuntje in de duisternis bij Dordt. Afgelopen zomer veel gezeur rondom hem. Zou weg gaan, werd uit de selectie gezet, was op proef bij AZ, kwam toch weer terug, maakte er een potje van in het oefenduel tegen Hoek en toen was De Nooijer weer boos, maar stond gisteren toch gewoon in de basis.

Haha, die past dus prima in de blauwgele chaos :jerry:
 

Max

Administrator
Forumleiding
Vergelijkbaar dus met die enorme hoek die recidivist Vilhena vorig jaar uitdeelde. Ik snap de heisa niet over de ernst van de overtreding.
 

Bernardo

Well-known member
Toekomst Cambuur: optuigen van organisatie

Er wacht Cambuur de komende jaren een grote uitdaging met de inrichting en organisatie van het nieuwe stadion, waar de club in 2020 gaat spelen. De directie blikt vooruit.

Algemeen directeur Ard de Graaf en technisch directeur Gerald van den Belt hebben oog voor de huidige situatie. Nietemin kijken ze ook naar ‘de stip aan de horizon’, zoals ze de bouw van het nieuwe stadion aan de westkant van Leeuwarden omschrijven. Daarbij putten ze uit ervaringen met het IJsseldeltastadion in Zwolle, dat in 2009 werd gebouwd.

,,Belangrijk is dat we ons nu realiseren wat er op ons af komt en waar deze club enorm veel beter van kan worden. In Zwolle hebben we wat dat betreft wat momenten gemist. Dat mag hier niet gebeuren’’, zegt De Graaf. De nu nog kleine organisatie moet opgetuigd worden met vijf nieuwe werkplekken is de inschatting van de directie. De Graaf: ,,Je kunt niet met het huidige clubje zo over gaan. Dan verdwaal je.’’

Van den Belt: ,,Wat we van die tijd geleerd hebben is dat we er toen onvoldoende klaar voor waren. Het was toen nog erg in het kleine denken. Met weinig mensen hebben we dag en nacht gewerkt, dat moeten we nu beter doen. We moeten nu een plan ontwikkelen. En als we over een paar jaar dat stadion binnenlopen er klaar voor zijn.’’

De Graaf: ,,Het verschil is dat je hier twee locaties hebt. Daar was het bouwen met de winkel open en je ding blijven doen. Hier is het zo dat als het klaar is je de sleutel krijgt, maar dan moet de organisatie er klaar voor zijn. Dat geldt voor alle geledingen binnen de club, te beginnen met de selectie. Die moet zich doorontwikkelen en dan op een bepaald niveau spelen. Of dat nu eredivisie is of wordt, daar moet je wel naar toe groeien.’’

Nieuwe technisch manager

Er moet bovendien uiterlijk 1 januari een nieuwe technisch manager komen die het hele voetbalbedrijf (eerste selectie, beloftenteam, jeugdopleiding) onder zijn hoede neemt. Van den Belt: ,,Ik kwam hier vorig jaar voor het nieuwe stadion en doe de financi?n. Voordat het goed en wel begon ging Henry van der Vegt (technisch directeur, red.) weg en ik moet nu voetbal er even bij doen.’’

,,We hebben gehad dat Dwight Lodeweges trainer en technisch directeur was, een combi-functie. Later is daar Marcel (Keizer) voor gekomen. Door de ontwikkeling van vorig jaar zijn we teruggegaan naar een situatie die niet ideaal is. Was er geen nieuw stadion gekomen, dan was het de boel bezig houden en zien waar het schip strandt. Nu we die stip aan de horizon zien moeten we er als de sodemieter mee aan de slag.’’

De Graaf: ,,Er moet ongelooflijk veel ontwikkeld worden. Dat wordt de grote uitdaging. Dat is ook een belangrijk item wat we delen met onze sponsoren. Help ons mee om de komende jaren te blijven groeien en een basis neer te leggen voor de komende, tien, vijftien jaar. Hier willen we naar toe en willen jullie ons daarbij helpen?’’

Fulham, Brighton

Een Cambuur-delegatie stak zijn licht op bij clubs in Engeland en Duitsland. De Graaf: ,,Hoe gaan clubs om met hun supporters? Hoe investeer je in een kidsclub? De kinderen van acht tot tien zijn de seizoenkaarthouders van vijf, zes jaar later. Daar moet je wel een vervolg aan geven. Je moet die doelgroep blijven benaderen en alles van ze weten. Daar moeten we mensen met kennis van zaken voor hebben.’’

Ze ori?nteerden zich bij Engelse clubs als Fulham en Brighton, dat een nieuw stadion heeft gebouwd. Hoe maak je het iedereen zo aangenaam mogelijk in een nieuwe omgeving, met behoud van de clubcultuur.

De Graaf: ,,Hoe het daar bij Brighton is georganiseerd, niet normaal. Je kan het niet ??n op ??n kopi?ren, maar het is wel goed om te zien wat daar gebeurt. Heracles is hier ook een mooi voorbeeld. Een nieuw stadion, nieuwe technieken en nieuwe faciliteiten voor supporters. De horeca is daar zes keer over de kop gegaan.’’

Gamblingmarkt

Van den Belt: ,,Ze hebben een concept neergezet dat klopt. Hoe ga je het nieuwe stadion zo maximaal mogelijk uitnutten? De gamblingmarkt gaat straks een keer open in Nederland. Daar moet je nu al over nadenken.’’

De directie put moed uit enthousiaste reacties. De Graaf: ,,We hebben al een lijst met mensen die een hele, dan wel een gedeelte van een skybox af willen nemen. Dat lijstje staat al goudomrand in de computer, maar moet wel ge?ffectueerd worden.’’ Van den Belt: ,,Als straks de eerste paal de grond in gaat zie je dat de teller in commercieel opzicht gaat lopen.’’

De Graaf: ,,Een supporter kijkt alleen naar het nu en dat snap ik. Wij hebben ook een andere verantwoordelijkheid. We willen vet op de botten krijgen en grote stappen maken richting een gezonde club. Dat kan met het nieuwe stadion. Het is een enorme uitdaging, maar wel een mooie.’’
 

Bernardo

Well-known member
Nou Rossi dus de nieuwe spits. Samen met het interview in de krant van gisteren is het mij wel duidelijk. Cambuur beschouwd dit dus als een tussenjaar. Jammer dat ze dat dan niet duidelijk communiceren.
 

Bernardo

Well-known member
Van Kippersluis komt per direct over van Volendam en tekent voor 2 jaar + optie. Zondag maar meteen in de basis, tegen Volendam!
 

Unregistere

Well-known member
Volgens mij niet. En zelfs als dat gebeurt, zie ik ze niet bij Leushuis uitkomen. Maar goed, je weet nooit.
 

Bernardo

Well-known member
Zou me niks verbazen als Dijkhuizen vrijdag weer niet wint dat hij dan ontslagen word. Er komt namelijk ook een trainer vrij die Cambuur allang wil.

Kallon is veroordeeld, taakstraf voor 150 uur. Zal dus vrijdag wel weer bij selectie zitten.
 

Maasveld

Well-known member
Zou me niks verbazen als Dijkhuizen vrijdag weer niet wint dat hij dan ontslagen word. Er komt namelijk ook een trainer vrij die Cambuur allang wil.

Kallon is veroordeeld, taakstraf voor 150 uur. Zal dus vrijdag wel weer bij selectie zitten.
Mwaoh, Keizer blijft nog wel zitten denk ik.
 
Bovenaan