Cambuur nieuws topic

Maasveld

Well-known member
Jullie niet meer? Valt ook wat tegen dan.
Met al het gezeik rond het nieuwe stadion is er flink wat goodwill ingeleverd. Schijnbaar is het erg lastig om dat terug te winnen. Erg jammer, want met Steijn en Valkcx hebben ze het nu goed op de rit. 10 jaar geleden stond er nog een rij tot onder aan de berg voor een seizoenskaart. Ik sluit overigens niet uit dat er nog flink wat bijkomen als er een goede 1ste seizoenshelft wordt gedraaid.
 

Bernardo

Well-known member
Alvin Daniels komt voor 2 jaar over van Dordrecht. Ken hem niet, iemand die iets van hem weet? Wel aardige statistieken afgelopen seizoen.
 

Batigoal

Well-known member
Ik vond hem bij FC Dordrecht ??n van de weinige spelers die daadwerkelijk iets met een bal kan. Speelt vooral op de flanken, maar ik vind hem redelijk allround. Van hem moest ook al het gevaar komen voorin bij Dordt. Denk dat hij voor top Jupiler League bij een aanvallende ploeg nog beter tot zijn recht komt. Prima aanwinst voor Cambuur dus.
 

SanMark.

Well-known member
Is er groei mogelijk? 15.000 is wel 150% van wat je nu hebt, maar echt veel is het nog steeds niet.

edit: Aan de andere kant, 19.000 is teveel voor Roda en Vitesse heeft al helemaal teveel met 23.000

15000 is toch een uitstekend aantal voor Cambuur.
 

Bernardo

Well-known member
Aangezien Cambuur bij Mainz is geweest om het stadion te bekijken, denk ik dat de schetsen die laatst op internet verschenen wel eens juist kunnen zijn.

Mainz:
03_cofacearena_ifs_01.jpg


DCJaTqKXUAEhsU6.jpg


Mag wat mij betreft wel snel volgende week dinsdag zijn! Ben erg benieuwd naar de 3de ontwerpen!
 

Maasveld

Well-known member
Aangezien Cambuur bij Mainz is geweest om het stadion te bekijken, denk ik dat de schetsen die laatst op internet verschenen wel eens juist kunnen zijn.

Mainz:
03_cofacearena_ifs_01.jpg


DCJaTqKXUAEhsU6.jpg


Mag wat mij betreft wel snel volgende week dinsdag zijn! Ben erg benieuwd naar de 3de ontwerpen!
Krijgen jullie ook een kinderopvang?
 

Bernardo

Well-known member
Cambuur word huurder, stadion kost 25 miljoen, met alles eromheen kost het in totaal 70 miljoen euro.

AD.nl

Cambuur presenteert volgende week dinsdag de bouwplannen voor een nieuw stadion. Dat bevestigt Henk Deinum, wethouder economische zaken en ruimtelijke ordening van de gemeente Leeuwarden.

Het nieuwe onderkomen moet verrijzen aan de westkant van de Friese hoofdstad en plaats bieden aan maximaal 15.000 toeschouwers. Momenteel speelt Cambuur in een sterk verouderd stadion. Plaats voor businessruimtes is er vrijwel niet. Een nieuw stadion is volgens de Cambuur-directie noodzakelijk voor de continu?teit – om vervolgens te kunnen doorgroeien naar een stabiele eredivisieclub zoals Heracles.

Volgens Deinum moet het stadion alleen nog door de gemeenteraad van Leeuwarden worden goedgekeurd. Burgemeester en wethouders zijn al akkoord.

De kosten voor nieuwe complex bedragen ongeveer zeventig miljoen euro. Het stadion kost 25 miljoen – de overige 45 miljoen gaat naar omliggende vrijetijdsgelegenheden, zoals een bioscoop en winkelcentra, en een school. Daardoor blijft de huursom voor Cambuur behapbaar. Bij onder meer PEC Zwolle wordt met een vergelijkbare constructie gewerkt.

Cambuur hoopt dat het medio 2020 in het nieuwe stadion kan voetballen.
 
Bovenaan