Buitenlandse politiek

vakx2.0

Banned

JMD

Well-known member
Vanavond natuurlijk weer carnaval in de feesttent, lees: het lagerhuis.

Amendement voor een 2e referendum is verworpen, met 85 - 334. Zo, dat is duidelijk.
Geen idee wat de precieze tekst was (kan dat zo snel niet vinden), maar het lijkt me als je voor een 2e referendum bent je ook voor dit amendement bent... Slechts 85 m/v dus.

JMD

Well-known member
De lafaards hebben voor uitstel gekozen.
Dit kan nog leuk worden.

Had je wat anders verwacht dan??? Inmiddels is toch wel duidelijk dat ze er voor de 29e niet meer uitkomen.
Ben alleen wel benieuwd wat de EU nu gaat zeggen. Tusk gaf aan voor een lang uitstel te zijn, die hoopt denk ik dat het GB alsnog terug bij de EU komt. Maar dat er in GB wat moet gebeuren is logisch, want op deze manier rommelt men gewoon verder en komt men er dan ook niet uit.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Theresa May gaat volgende week haar Brexit akkoord nogmaals aan het parlement voorleggen. Gesprekken met de DUP zijn nu gaande om dit erdoorheen te krijgen. Geruchten zijn dat een flinke zak geld voor Noord-Ierland tegeschoven wordt...

Pascallovic

Well-known member
Theresa May gaat volgende week haar Brexit akkoord nogmaals aan het parlement voorleggen. Gesprekken met de DUP zijn nu gaande om dit erdoorheen te krijgen. Geruchten zijn dat een flinke zak geld voor Noord-Ierland tegeschoven wordt...
Dan hoeft ze nog maar 65 personen van mening te laten veranderen.:eek:mg:

Friesland

Well-known member

De voorzitter van de Britse Tweede Kamer gaat hier niet mee akkoord, zie ik net. Van beide kanten van de kamer was er bezwaar aangetekend tegen een nieuwe stemming over exact hetzelfde binnen een paar weken tijd. Hij beroept zich daarbij op een statuut uit april 1604.

Laatst bewerkt:

Kralinger

Administrator
Forumleiding
De voorzitter van de Britse Tweede Kamer gaat hier niet mee akkoord, zie ik net. Van beide kanten van de kamer was er bezwaar aangetekend tegen een nieuwe stemming over exact hetzelfde binnen een paar weken tijd. Hij beroept zich daarbij op een statuut uit april 1604.

De Brexiteers zijn woedend omdat hij zo'n oude regel gebruikt. Ze vergeten alleen dat die regel in meer dan 400 jaar nooit aangepast is, dus hij is gewoon nog geldig. Uiteindelijk doet John Bercow gewoon zijn werk, wat inhoudt dat hij de regels toe moet passen...

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Hoe groot is de kans dat de Brexit helemaal niet doorgaat?

Ik denk nog steeds redelijk klein, aangezien zowel Labour als de Conservatieven niet van plan lijkt het te stoppen. Ik denk dat er uiteindelijk een soort halfbakken compromis komt vergelijkbaar met de deal die Noorwegen heeft.

Bovenaan