Buitenlandse politiek

Max

Administrator
Forumleiding
Ik las een kop dat Brussel keihard terugslaat en met sancties dreigt. Geen toetje voor Itali? dus.

Kralinger

Administrator
Forumleiding
Inmiddels maakt de Britse regering plannen om een soort van reddingsvloot in te zetten wegens te weinig levensmiddelen en dergelijke bij een no-deal Brexit.

https://www.express.co.uk/news/politics/1035480/brexit-news-flotilla-ships-emergency-eu-dover-calais

JMD nu wel overtuigd dat de grenscontroles wel eens een dingetje konden worden bij een no-deal Brexit?

En dat komt nog wel de meest pro-Brexit tabloid van allemaal. Als die dat al zeggen, zegt dat genoeg!

Max

Administrator
Forumleiding
Wat drijft iemand om op Facebook 47 tweets te plaatsen? Kan je dan niet ergens dat verhaal dumpen en een link plaatsen?

JMD

Well-known member
Uitstekende 'tweet/tweets' over Brexit:

https://twitter.com/uk_domain_names/status/1051411763680473090

@ JMD, wat vind jij van deze laptekst?

Ik heb niet de tweets gelezen, maar het document dat je in je laatste post aanhaalt. (ben het idd wel met Max eens, waarom post je 47 tweets, zet dan een link naar dat document neer...)

Ik vind het interessant om te lezen. Hoezo?

De vraag die ik me hier naar aanleiding van stel (en al eerder heb gesteld) gaat verder dan Brexit: namelijk de vraag of het wel zo 'gezond' is dat al die verdragen enz (waar GB zo meteen uitgesodemieterd wordt) zo met elkaar samen vallen. Ik ben bang dat als zo meteen een land 'omvalt' dat die dan meerdere EU-landen (of de hele EU) in zijn val meeneemt. We zitten nu dusdanig aan elkaar vast dat dat zo maar kan gebeuren. Of om (net als de schrijver van dat artikel) een mooie metafoor te gebruiken: we beklimmen een berg en zitten allemaal aan elkaar vast. Als er 1 iemand valt bestaat de kans dat die de rest meeneemt. Als het 'kind' valt is die kans klein dat de rest ook valt, maar valt de vader van 120 kg van het stel dan neemt die echt de rest mee. En met hoe meer we de berg beklimmen, hoe groter de kans dat iemand valt.

Hankie

Well-known member
Ja Twitter bedoel ik. Maar is men zo lui dat ze niet op een link kunnen klikken die op Twitter staat?

Daarop krijg je dus discussie met losse steekhoudende argumenten, ik vind het zeer slim. En een veel groter bereik dan 1 tweet met een link, nu wordt je getriggerd het verhaal te lezen. En ja ik heb ze wel allemaal gelezen en vrees het ergste.

Atreides

Well-known member
Ik heb niet de tweets gelezen, maar het document dat je in je laatste post aanhaalt. (ben het idd wel met Max eens, waarom post je 47 tweets, zet dan een link naar dat document neer...)

Jammer de tweets zijn beter grafisch en met linkjes onderbouwd.

Ik vind het interessant om te lezen. Hoezo?

Thumbs up. Ik meende dat jij met diverse onderdelen van deze informatie het oneens was.

De vraag die ik me hier naar aanleiding van stel (en al eerder heb gesteld) gaat verder dan Brexit: namelijk de vraag of het wel zo 'gezond' is dat al die verdragen enz (waar GB zo meteen uitgesodemieterd wordt) zo met elkaar samen vallen. Ik ben bang dat als zo meteen een land 'omvalt' dat die dan meerdere EU-landen (of de hele EU) in zijn val meeneemt. We zitten nu dusdanig aan elkaar vast dat dat zo maar kan gebeuren. Of om (net als de schrijver van dat artikel) een mooie metafoor te gebruiken: we beklimmen een berg en zitten allemaal aan elkaar vast. Als er 1 iemand valt bestaat de kans dat die de rest meeneemt. Als het 'kind' valt is die kans klein dat de rest ook valt, maar valt de vader van 120 kg van het stel dan neemt die echt de rest mee. En met hoe meer we de berg beklimmen, hoe groter de kans dat iemand valt.

Ik zie zo niet waar de auteur deze metafoor gebruikt. Verder ben ik heel benieuwd hoe jij die val ziet en hoe dat dan effect gaat hebben. Kun je dat voorbeeld voor me uitwerken?

JMD

Well-known member
Jammer de tweets zijn beter grafisch en met linkjes onderbouwd.
Ik zal nog eens kijken, maar lees persoonlijk liever 1 zo'n document dan (losse) tweets.

Thumbs up. Ik meende dat jij met diverse onderdelen van deze informatie het oneens was.
Ik heb nooit 'oneens' gezegd, wel dat ik me afvraag of alle geschetste horrorscenarios ook daadwerkelijk uit gaan komen.

Ik zie zo niet waar de auteur deze metafoor gebruikt. Verder ben ik heel benieuwd hoe jij die val ziet en hoe dat dan effect gaat hebben. Kun je dat voorbeeld voor me uitwerken?
Ik bedoelde meer dat de auteur veel metaforen gebruikt (bv de lopende band op weg naar een bak met haaien), dus vandaar dat ik er ook 1 gebruikte.

Je snapt toch wel wat ik bedoel met mijn voorbeeld: we zijn tegenwoordig via de EU allemaal met elkaar verbonden (die 27/28 landen), wat dus betekent dat we allemaal verschrikkelijk invloed op elkaar hebben, profijt zeker, maar dus ook flinke last.

Bovenaan