gevegt
Well-known member
Dat zeg ik.Naw niet, 28,5 + 16,5 = 45%. En ja, dan komt er wat bij omdat er een kiesdrempel is, maar het lijkt de 50% niet te halen. Alleen als FDP en de BSW de kiesdrempel niet halen is een lichte meerderheid net mogelijk.
Dat zeg ik.Naw niet, 28,5 + 16,5 = 45%. En ja, dan komt er wat bij omdat er een kiesdrempel is, maar het lijkt de 50% niet te halen. Alleen als FDP en de BSW de kiesdrempel niet halen is een lichte meerderheid net mogelijk.
Maar de kans dat én FDP én BSW de kiesdrempel niet halen is niet groot...Dat zeg ik.
Hoop doet leven!Maar de kans dat én FDP én BSW de kiesdrempel niet halen is niet groot...
Het ziet er steeds beter uit.Maar de kans dat én FDP én BSW de kiesdrempel niet halen is niet groot...
Scholz zal morgen wel opstappen.Het slechtste resultaat van de spd sinds de start van de bondsrepubliek Duitsland (1949) en het op één na slechtste resultaat ooit van de cdu/csu. Ook in Duitsland wankelen de traditionele partijen.
Scholz heeft aangegeven niet te willen regeren. Hij zal wel moeten, want de andere mathematisch mogelijke optie voor csu/cdu is met de afd en dat wil men niet…
Dat is dus heel goed nieuws.Je lijkt op dit moment overigens gelijk te krijgen met je voorspellingen dat de fdp en bsw de kiesdrempel niet gaan halen.
Dan zou natuurlijk ook het politieke landschap er anders uitgezien hebben. Vermoedelijk waren dan bijvoorbeeld CDA en CU één partij. Daarnaast kan je ook de Bondsdag in komen als je minstens 3 districten wint (wat Die Linke de vorige keer lukte). De SGP zou dat bijvoorbeeld wel redden, omdat hun achterban behoorlijk geconcentreerd is. Misschien de SP ook wel.
De invloed van Berlijn reikt ver.
Welke twee districten hebben in voormalig ddr op die linke gestemd? Dresden en Leipzig?
En dan bedoel ik dus niet de andersgekleurde vlekjes rond Berlijn,