Buitenlandse politiek

Friesland

Well-known member
De uitslag van stemronde 5 is gelijk aan die van stemronde 4, dat betekent dat Jeffries in 27 uur al meer stemrondes heeft gewonnen dan Pelosi in 20 jaar (2007, 2009, 2019 en 2021). Het verschil is natuurlijk dat in die gevallen een stemronde iedere keer voldoende was.
 

JMD

Well-known member
Ten eerste, het is niet in mijn ogen. Als je het ook maar een klein beetje volgt, is die partij ultra rechts.
Ten tweede, de Trump kant wil Biden en zijn zoon aanpakken zodat de regering wordt stilgelegd. De ultra rechtsen willen Biden gewoon keihard afzetten.
Sorry, ik bedoelde met 'in jouw ogen' niet jou, maar de extreem rechtse republikeinen. Excuus als dat voor jou zo overkwam
 
Laatst bewerkt:

Friesland

Well-known member
Maar het is toch idioot? Je hebt een voorzitter nodig, die kan eigenlijk alleen maar Dem of Rep zijn, dan heb je na jaren weer een meerderheid in het Huis van Afgevaardigden als Rep zijnde, dan ga je toch niet dwarsliggen waardoor het uiteindelijk een Dem als voorzitter kan worden, want dat lijkt me als heel erg rechtse Rep nog erger dan dat het de (in jouw ogen) niet-rechts genoege Rep is...
Het gekke is dat al die tegenstanders in 2021 gewoon unaniem op McCarthy stemden.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

Friesland

Well-known member
De dame die McCarthy zojuist nomineerde beweerde dat "het Amerikaanse volk overweldigend op McCarthy gestemd." De beste jongen behaalde 153.844 van de 107.542.406 stemmen, of 0,14%.

De zesde stemronde is ondertussen begonnen.
 

Pascallovic

Well-known member
Vraag mij af wat het nut is om in ruim 3 uur gewoon 3x dezelfde stemming te houden en dat je dan verwacht dat je een compleet andere uitslag krijgt.
 

Friesland

Well-known member
Afgelopen nacht is er geen nieuwe ronde geweest. De leden kwamen terug van de schorsing en er werd direct weer geschorst tot 18:00 vanavond. Alle democraten wilden door gaan en op 4 tegenstanders van McCarthy na wilden de republikeinen stoppen.
Ondertussen is stemronde 7 aan de gang en heeft McCarthy alweer teveel republikeinse stemmen tegen.
 

Friesland

Well-known member
Uitslag stemronde 7:

Jeffries (D) 212
McCarthy (R) 201
Donalds (R) 19
Trump 1
"aanwezig" 1
Geldige stemmen: 433, meerderheid = 217

En Jeffries wint ook deze stemronde weer!(y)
 

Friesland

Well-known member
Uitslag stemronde 8:

Jeffries (D) 212
McCarthy (R) 201
Donalds (R) 17
Hern (R) 2
Trump (R) 1
"aanwezig" 1
Geldige stemmen: 433, meerderheid = 217

En weer gaan de meeste stemmen naar Jeffries! Donalds verloor in de vorige ronde al een stem en verliest nu nog eens 2 stemmen. Wellicht is dat een teken dat de tegenstanders van McCarthy in de volgende ronde voor iemand anders gaan.
Wel grappig, tijdens het stemmen wordt er steeds uitbundig geapplaudisseerd als Jeffries en McCarthy erin slagen hun eigen naam uit te spreken.
 

Friesland

Well-known member
De voorzitter daar hoeft geen lid te zijn. Ze mogen iedereen (weet niet of je Amerikaans staatsburger moet zijn) benoemen, dus ook Trump.
Dat is inderdaad nergens vastgelegd, maar het is nog nooit gebeurd. Ook wordt er zelden gestemd op iemand die geen lid is.
 
Bovenaan