Buitenlandse politiek

ElSimao

Active member
Kennelijk heeft ook Balkenende, die premier was tijdens de staatshulp, een baantje bij de ING.

Vind dat ook niet kunnen eigenlijk. Politici weten dat als ze een beetje lief zijn voor multinationals, ze daar na hun carriere nog wat poen kunnen scheppen.
 

Pascallovic

Well-known member
Kennelijk heeft ook Balkenende, die premier was tijdens de staatshulp, een baantje bij de ING.

Vind dat ook niet kunnen eigenlijk. Politici weten dat als ze een beetje lief zijn voor multinationals, ze daar na hun carriere nog wat poen kunnen scheppen.
Waarom zou je 7 jaar nadat je Premier bent geweest niet bij een bank in de RvC mogen gaan zitten? Nu snap ik dat de directe overstap ongehoord is, maar na 7 jaar zou je toch weleens je handen vrij mogen hebben om waar dan ook in te stappen. Die overstap van Eurlings naar KLM, terwijl ie amper weg was als minister van Verkeer en Waterstaat. Dat was schandalig.
 

ElSimao

Active member
Waarom zou je 7 jaar nadat je Premier bent geweest niet bij een bank in de RvC mogen gaan zitten? Nu snap ik dat de directe overstap ongehoord is, maar na 7 jaar zou je toch weleens je handen vrij mogen hebben om waar dan ook in te stappen. Die overstap van Eurlings naar KLM, terwijl ie amper weg was als minister van Verkeer en Waterstaat. Dat was schandalig.

Omdat het politici nogal beinvloedt. Als jij goed voor dat soort organisaties zorgt, zorgen die organisaties op een gegeven moment goed voor jou.
 

Pascallovic

Well-known member
Omdat het politici nogal beinvloedt. Als jij goed voor dat soort organisaties zorgt, zorgen die organisaties op een gegeven moment goed voor jou.
Dan kun je nooit meer ergens terecht na afloop van je politieke carriere, want je hebt altijd een bepaalde relatie met dit soort grote organisaties.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dan moeten we ook niet meer klagen als we alleen incompetente bestuurders krijgen als ze daarna geen carri?re meer mogen maken.
 

ElSimao

Active member
Dan kun je nooit meer ergens terecht na afloop van je politieke carriere, want je hebt altijd een bepaalde relatie met dit soort grote organisaties.

Het is een kwestie van gradatie. Als jij premier was van een regering die ervoor gekozen heeft om miljarden Euro's van de belastingbetaler in een bepaald bedrijf te stoppen, en je krijgt daar later een baantje dan vind ik de link veel te direct en vind ik dat hij dit niet kan maken. Slecht voorbeeld ook, terwijl hij zo van de "normen en waarden" was.
 

gevegt

Well-known member
Waarom zou je 7 jaar nadat je Premier bent geweest niet bij een bank in de RvC mogen gaan zitten? Nu snap ik dat de directe overstap ongehoord is, maar na 7 jaar zou je toch weleens je handen vrij mogen hebben om waar dan ook in te stappen. Die overstap van Eurlings naar KLM, terwijl ie amper weg was als minister van Verkeer en Waterstaat. Dat was schandalig.
Sterker nog, het zou heel goed zijn als ze na een afkoelperiode een baan nemen buiten de overheid.
 

ElSimao

Active member
Overigens maakte de hier veel bewierrookte Obama het nog veel bonter. Was net president-af en wist niet hoe snel ie checks in ontvangst moest nemen van partijen die ie gunstig behandeld had als president. Als je corruperende werking van dit systeem niet ziet, ligt het aan jezelf.
 

Ska P 187

Well-known member
Hahaha dat verklaart waarom hij zo'n lange tijd onder de radar vloog.
Succes ermee kerel, want nu weten we zeker dat je nog meeleest.
 
Bovenaan