Buitenlandse politiek

ElSimao

Active member
Ik zie liever dat ze het aan klanten geven dan aan het bestuur, waarom mag ik dat niet vinden?

Je mag het wel vinden maar de vergelijking gaat niet op. Die Europese Commissie en al die andere dingen worden met publiek geld gefinancierd, dus het is het geld van de belastingbetaler dat naar die onzin gaat. Een bank betaalt het gewoon uit eigen middelen.

JMD

Well-known member
Je mag het wel vinden maar de vergelijking gaat niet op. Die Europese Commissie en al die andere dingen worden met publiek geld gefinancierd, dus het is het geld van de belastingbetaler dat naar die onzin gaat. Een bank betaalt het gewoon uit eigen middelen.

Eens. Met de kanttekening dat de ING een jaar of 10 terug natuurlijk wel de hand flink moest ophouden bij de Nederlandse staat... Volgens mij heeft de Nederlandse staat toen geld in ING gestoken (= belastinggeld, dus van de belastingbetaler). Is dat inmiddels allemaal al terugbetaald?

Max

Administrator
Forumleiding
Eens. Met de kanttekening dat de ING een jaar of 10 terug natuurlijk wel de hand flink moest ophouden bij de Nederlandse staat... Volgens mij heeft de Nederlandse staat toen geld in ING gestoken (= belastinggeld, dus van de belastingbetaler). Is dat inmiddels allemaal al terugbetaald?

Volgens mij al wat jaartjes terug. Verder zoals ElSimao aangeeft niet echt vergelijkbaar.

zwammy

Well-known member

Oh we hebben het over 2 verschillende zaken. Ja, ing mag betalen wat ze willen. Net als de klanten het recht hebben om over te stappen of aandeelhouders het recht hebben om er tegen in te gaan.

Het EP hebben we zelf voor gekozen met de verkiezingen. Kan me niet genoeg geld kosten. Hoe eerder die bom barst hoe beter.

Ja JMD. Alles terugbetaalt met 3 miljard rente las ik.

JMD

Well-known member
Ja JMD. Alles terugbetaalt met 3 miljard rente las ik.
Duidelijk. Dan is het dus iets van de ING inderdaad...

Symboolpolitiek dus. Wel moeilijk doen over iemand die ineens meer gaat verdienen, maar de echte geld-over-de-balksmijters niet aanpakken...

ElSimao

Active member

Symboolpolitiek dus. Wel moeilijk doen over iemand die ineens meer gaat verdienen, maar de echte geld-over-de-balksmijters niet aanpakken...

Het is lekker makkelijk om als politicus je af te zetten tegen een topman bij een bank en zo politiek gezien punten te scoren. Je collega's van de Europese instanties aanpakken, heeft veel meer consequenties en daarom schuwen andere politici het. Op de Eurosceptici na natuurlijk.

gevegt

Well-known member

Niet helemaal waar. De staat heeft de verplichting om de bank te redden als het weer mis gaat. De belastingbetaler draait dan op voor de kosten.

Batigoal

Well-known member
Lol, systeembanken zijn semiparticulier en dat is toch echt heel wat anders dan louter een commerci?le bevoegdheid. Nogal wiedes dat er protest is tegen de topsalarissen daar.

SanMark.

Well-known member

Ja met een zeer dikke rente. Daar is Nederland dus alleen maar beter van geworden.

Max

Administrator
Forumleiding
Het is lekker makkelijk om als politicus je af te zetten tegen een topman bij een bank en zo politiek gezien punten te scoren. Je collega's van de Europese instanties aanpakken, heeft veel meer consequenties en daarom schuwen andere politici het. Op de Eurosceptici na natuurlijk.

Sowieso zou men wat onafhankelijker mogen denken. Je kan best Pro EU zijn en kritiek uiten op bepaalde zaken van EU instellingen.

JMD

Well-known member
Niet helemaal waar. De staat heeft de verplichting om de bank te redden als het weer mis gaat. De belastingbetaler draait dan op voor de kosten.

Maar van een salarisverhoging van 2 naar 3 miljoen, hoe decadent ook, valt geen bank om....

Ska P 187

Well-known member
Systeembank, ik vind in principe geen probleem dat die EP's een zak met geld krijgen wanneer ze ook daadwerkelijk zouden leveren.

JMD

Well-known member
Systeembank, ik vind in principe geen probleem dat die EP's een zak met geld krijgen wanneer ze ook daadwerkelijk zouden leveren.

Dat ze geld krijgen, ok. Maar standaard 12000 euro p/m + een dagvergoeding van 300 euro vind ik echt veel te veel...

zwammy

Well-known member
Ze hebben de zomer/wintertijd bijna afgeschaft. En ze hebben ervoor gezorgd dat er geen grote flessen olijfolie op de tafels in het restaurant staan. Eigenlijk doen ze heel goed werk voor het salaris wat ze krijgen.

ElSimao

Active member
Ze hebben de zomer/wintertijd bijna afgeschaft. En ze hebben ervoor gezorgd dat er geen grote flessen olijfolie op de tafels in het restaurant staan. Eigenlijk doen ze heel goed werk voor het salaris wat ze krijgen.

Ze zouden best wat toegestopt mogen krijgen als ze de zomertijd afschaffen en de wintertijd weten te behouden.

Bovenaan