Buitenlandse politiek

zwammy

Well-known member
Nou, de Amerikanen willen in Oekraïne hetzelfde doen als de Russen wilde in Cuba. Dus zo vreemd is deze crisis niet.

Eef de Kip

Well-known member
Ja ok, de geopolitieke situatie van 50 jaar terug, nota bene het hoogtepunt van de koude oorlog waar het aantoonbaar ging om kernwapens die werden geplaatst in Cuba, 1 op 1 vergelijken met de Oekraïne nu gaat mij net iets te ver.

De Wolf

Well-known member
Het is puur elkaar provoceren. Zowel de VS als Rusland hebben geen belang bij een oorlog met elkaar. Rusland kan wel provoceren omdat Europa te afhankelijk is van aardgas.

• Leuk
Waarderingen: JMD

zwammy

Well-known member
Ja ok, de geopolitieke situatie van 50 jaar terug, nota bene het hoogtepunt van de koude oorlog waar het aantoonbaar ging om kernwapens die werden geplaatst in Cuba, 1 op 1 vergelijken met de Oekraïne nu gaat mij net iets te ver.

Dat kan, het is alleen niet gek om te zien dat Rusland er niet happig om is.

Batigoal

Well-known member

Hier een mooi draadje van iemand die er meer verstand van heeft dan ons.
FLVptBVXMAAOIr5

Eef de Kip

Well-known member
Dat kan, het is alleen niet gek om te zien dat Rusland er niet happig om is.
Oh dat snap ik ook wel en ik ben de laatste die zegt dat we allemaal aan het handje van de Amerikanen moeten mee hobbelen maar dat laat voor mij onverlet dat Rusland gewoon geen reet te maken heeft met de de Oekraïne.
Maar goed, die vallen volgende week gewoon binnen en de wereld doet er geen reet aan want we hebben - terecht - wel andere dingen aan ons hoofd.

SanMark.

Well-known member
Oh dat snap ik ook wel en ik ben de laatste die zegt dat we allemaal aan het handje van de Amerikanen moeten mee hobbelen maar dat laat voor mij onverlet dat Rusland gewoon geen reet te maken heeft met de de Oekraïne.
Maar goed, die vallen volgende week gewoon binnen en de wereld doet er geen reet aan want we hebben - terecht - wel andere dingen aan ons hoofd.
En West Europa /Navo nog minder.

Bovenaan