Buitenlandse politiek

SanMark.

Well-known member
Ja over een maand of 6 tot 9 gaat hij het nog is bekijken. Dan zal hij het idd wel weer gaan betalen.
Los van wat er allemaal mis ging binnen het WHO maar je hebt zelf hoop ik ook wel door dat het 1 grote afleidingsmanoeuvre is toch?

hij schort het 60 tot 90 dagen op.
 

Friesland

Well-known member
En hoe staat het met de verhouding doden en het aantal inwoners ?

Aantal slachtoffers per 1.000.000 inwoners:
San Marino 1072
Andorra 400
Spanje 397
België 385
Italië 350
Frankrijk 235
Verenigd Koninkrijk 194
Nederland 180
Zwitserland 142
Zweden 116
Luxemburg 110
Ierland 82
Verenigde Staten 80
Portugal 58
Iran 57
Denemarken 51
Oostenrijk 43
Duitsland 42
Slovenië 29
Noorwegen 27
Estland 26
Monaco 26
Liechtenstein 26
 

Atreides

Well-known member
https://twitter.com/guyverhofstadt/status/1250740074796457984

Als Trump zou zeggen dat hij beslissingen wil nemen buiten het parlement om noemt men hem dictator (of fascist ofzo). ?

Misschien moet je gewoon even leven wat er staat.

1) fractievoorzitter en parlementslid roept een politicus op om tot een voorstel te komen.

Dit is net zoiets als dat Geert Wildes vraagt dat Mark Rutte met een voorstel komt. Best wel democratisch wat mij betreft.
 

JMD

Well-known member
Misschien moet je gewoon even leven wat er staat.

1) fractievoorzitter en parlementslid roept een politicus op om tot een voorstel te komen.

Dit is net zoiets als dat Geert Wildes vraagt dat Mark Rutte met een voorstel komt. Best wel democratisch wat mij betreft.

Maar dit dan: 'Don't wait for a Council that will never decide.'
Het gaat me idd niet om dat voorstel (het recht op initiatief), democratischer dan dat kan het idd niet worden. Het gaat me om dat 2e deel...
 

Atreides

Well-known member
Maar dit dan: 'Don't wait for a Council that will never decide.'

De Europese Unie is wat moeilijk te begrijpen doordat (zeker ook voor mij). Maar ik pak zijn tweet er even bij:
What are you waiting for, Mrs @vonderleyen
? You have the right of initiative. Propose a trillion € European Recovery Plan, based on new own resources. Don't wait for a Council that will never decide. Lift us out of this crisis as Delors did when he launched the Single Market.

Je hebt dus een comissie die is voorgedragen door alle lidstaten en het Europees parlement (best democratisch). Die vervolgens door een democratisch gekozen fractie voorzitter verzocht wordt om van een democratisch recht (een voorstel) gebruik te maken.


Ik heb even wiki erbij gepakt:
Als een voorstel van de Commissie eenmaal is voorgelegd aan de Raad en het Europees Parlement, werken de drie instellingen samen om tot een bevredigend resultaat te komen

Dit is een beetje het niveau van 'de voorzitter van de ORvan JMD zijn school vraagt het bestuur om tot een voorstel te komen. Vervolgens stemmen de OR en de Raad van Toezicht met elkaar af en in eigen setting (namelijk die van OR of Raad van Toezicht) of deze school beter wordt met het voorstel van het bestuur.
 
Bovenaan