Buitenlandse politiek

Atreides

Well-known member
Dat mag, gelukkig mag ik iets anders vinden :duim:

Het is een vrij land.

Maar dat is de enige argumentatie? Dat Trump tegen Sjw's is?

Social Justice Warriors.

google zei:
Social justice warrior of SJW is een Engelstalige, pejoratieve benaming voor iemand die sociaal-progressieve inzichten en thema's zoals feminisme, burgerrechten, multiculturalisme en identiteitspolitiek aanhangt of promoo

de veel leukere uitleg van Urban Dictionary:
Social Justice Warrior
A person who uses the fight for civil rights as an excuse to be rude, condescending, and sometimes violent for the purpose of relieving their frustrations or validating their sense of unwarranted moral superiority. The behaviors of Social justice warriors usually have a negative impact on the civil rights movement, turning away potential allies and fueling the resurgence of bigoted groups that scoop up people who have been burned or turned off by social justice warriors.

Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Linkse geitenwollen sokken waarbij het vooral om de toon gaat. Social justice warriors

Alvast de volgende Nimby: Groen linksers die geen asielzoekers in hun wijk willen: Not in my backyard.

Atreides

Well-known member
Nee, dat Trump en vooral de NY post de grootste aanslag ooit in de VS niet aanspreken als: some people did something.

Ik heb dat soort gekke uitlatingen nog nooit gezien in kwaliteitsmedia.

De New York Times en de Washington Post die 'some people did something' schrijven? Ik ben heel benieuwd....

Edit:
Lijkt erop dat de Washington Post het op zijn zachtst gezegd ook geen gangbaar taalgebruik vindt....

https://www.washingtonpost.com/politics/2019/04/11/some-people-did-something-rep-omars-remarks-context/?utm_term=.80ec0bb14400

Laatst bewerkt:

Atreides

Well-known member
Welke quotes moet je hebben?

Jij impliceert met je teksten dat 'some people did something' normaal is in kwaliteitsmedia.

Ik zou dat graag onderbouwd zien. Dat ??n politicus een keer wat roept is natuurlijk niet het nieuwe normaal. Anders grepen we nu de dames ook massaal bij de pussy.

Friesland

Well-known member
Jij impliceert met je teksten dat 'some people did something' normaal is in kwaliteitsmedia.

Ik zou dat graag onderbouwd zien. Dat ??n politicus een keer wat roept is natuurlijk niet het nieuwe normaal. Anders grepen we nu de dames ook massaal bij de pussy.

De hele quote was "We're being treated as second class citizens because some people did something" en kwam van een moslima die lid is van de Amerikaanse Tweede Kamer.

Atreides

Well-known member
De hele quote was "We're being treated as second class citizens because some people did something" en kwam van een moslima die lid is van de Amerikaanse Tweede Kamer.

Dank. Al had ik dat al begrepen.

Ik reaager op onderstaande van Zwammy:

Nee, dat Trump en vooral de NY post de grootste aanslag ooit in de VS niet aanspreken als: some people did something.

Ik heb niet echt de indruk dat dit soort uitspraken vaker voorbij komen zeilen.

zwammy

Well-known member
Dat een Pool met een maandloon van 400 na 1 dag werken in Nederland een WW uitkering van 1200 kan aanvragen en meenemen naar Polen. Voor 6mnd

Ska P 187

Well-known member
Dan klopt er iets niet. Is dit nieuw of bestaat dit maasje al een tijdje?
En belangrijker, kunnen Spanjaarden dit ook?

Bovenaan