Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ska P 187

Well-known member
De NAVO kloot maar wat aan. Wat die Russen doen is niet goed, het is minder slecht. Het lijkt er op dat zij in ieder geval duidelijk hebben wat zij willen. Koste wat koste een basis voor hun vloot in de Middellandse zee.
Wij laten onze F-16?s voor wat ze nog waard zijn een paar bommetjes droppen zonder dat er uberhaubt een idee of strategie is wie of wat het land moet gaan regeren mochten die bommetjes toevallig nog succes hebben. Voor de duidelijkheid dat is dus niet het geval, want IS staat er sterker voor dan ooit.
 

Ska P 187

Well-known member
De Russen bombarderen nu met klusterbommen de rebellen die tegen Assad vechten.

Voor de duidelijkheid die rebellen, waarvan McCain beweerd dat daar voor een klein deel door Amerika getraind spul tussen zitten, schurken gevaarlijk dicht tegen Al Qaida aan en moeten niets van vrouwenrechten of bijvoorbeeld homo?s hebben. Dat is voor een groot deel ook gewoon tuig van de richel, die niet veel onderdoen voor IS. Zo?n partij moet je als het westen zijnde niet willen steunen. Dat schiet voor geen meter op.
 

gevegt

Well-known member
Het voordeel van de Russen is dan ook dat ze zich bar weinig iets aantrekken van internationale afspraken en verdragen. Dan is een bommetje gooien toch net iets eenvoudiger.
 

Shayman

New member
De Russen bombarderen nu met klusterbommen de rebellen die tegen Assad vechten.

Helaas is Syri? net als Egypte en Libi? gewoon nog niet toe aan democratie en dan is een dictator vaak wel de beste optie. Misschien is dat voorlopig wel de beste optie.
 

gevegt

Well-known member
Voor de duidelijkheid die rebellen, waarvan McCain beweerd dat daar voor een klein deel door Amerika getraind spul tussen zitten, schurken gevaarlijk dicht tegen Al Qaida aan en moeten niets van vrouwenrechten of bijvoorbeeld homo?s hebben. Dat is voor een groot deel ook gewoon tuig van de richel, die niet veel onderdoen voor IS. Zo?n partij moet je als het westen zijnde niet willen steunen. Dat schiet voor geen meter op.
Ze worden anders wel door ons gesteund.
Die training is trouwens het lachertje van de laatste 20 jaar. Amerika steekt er een miljard dollar in en er zijn al 2 mannen getraind en het worden er waarschijnlijk ook niet meer.
 

gevegt

Well-known member
Helaas is Syri? net als Egypte en Libi? gewoon nog niet toe aan democratie en dan is een dictator vaak wel de beste optie. Misschien is dat voorlopig wel de beste optie.

Tja, voor de bevolking zal het weinig uitmaken wie er aan de macht is, hoewel ik denk dat niet moslims het onder Assad nog het beste af zijn.
 

Shayman

New member
De Franse president heeft Poetin gemaand om alleen IS aan te vallen.
Ik moest even lachen.

Ik snap de verontwaardigde reacties ook niet. Ik ben geen fan van Poetin en de Russen maar hij helpt gewoon een bondgenoot. Wanneer de Friezen dreigen om Nederland te annexeren dan hoop ik dat de NAVO-bondgenoten alle Friezen aanpakken en niet alleen de Diepfriesen bijvoorbeeld omdat de Liwwarders wel tegen Nederland zijn maar ook vriend zijn van Rusland.

Het is alleen jammer dat hierdoor wel de Koerden het ook van 2 kanten voor de kiezen krijgen terwijl zij de enige serieuze tegenstand geven aan IS. Naast echte vrede is het enige andere wat ik hoop dat de Koerden hun eigen land krijgen wat ze al zo lang willen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan