Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

gevegt

Well-known member
Dat is zeker zo (beide delen van je opmerking). Voorbeeld: in Griekenland hebben ze nog stationschefs, loketten op elk lullig stationnetje waar paar x per dag een trein stopt en een overwegwachter die als enige taak heeft 2x per dag de spoorbomen open en dicht te doen. Bij ons komt daar geen mens aan te pas en is de arbeid die nodig is om een trein van A naar B te krijgen veel minder. Terwijl wij het drukste spoor van Europa hebben. Dat bedoel ik met effici?nter.
Dat de overheid daar verrot is, weet ik. Dat is 1 grote Familie. Dat duurt nog decennia omdat te veranderen.

Ontzettend ineffici?nt. Enorme verspilling als een huis niet af is en veel meer financi?le handelingen nodig.
Het is een andere manier van leven.
Ze sparen eerst en dan weer bouwen. Financieel vele malen effici?nter dan een hypotheek bij een bank en je weet dat het je eigendom is en die bankhufters er niet meer aan kunnen komen.
 

SanMark.

Well-known member
Dat is zeker zo (beide delen van je opmerking). Voorbeeld: in Griekenland hebben ze nog stationschefs, loketten op elk lullig stationnetje waar paar x per dag een trein stopt en een overwegwachter die als enige taak heeft 2x per dag de spoorbomen open en dicht te doen. Bij ons komt daar geen mens aan te pas en is de arbeid die nodig is om een trein van A naar B te krijgen veel minder. Terwijl wij het drukste spoor van Europa hebben. Dat bedoel ik met effici?nter.

Ja en wij zijn ook zo ontzettend tevreden met onze spoorwegen.
 

SanMark.

Well-known member
Jij zou ook zoeken naar de mogelijkheden om zo goedkoop mogelijk een huis te bouwen en het liefst er nooit belasting over betalen.

Klopt , en dan is het dus aan de regering en de wet om te zorgen dat er netjes belasting betaald gaat worden.

Dus bv als het huis half af is dat je 60% betaald en bij 80% af dat je al het volle pond betaald. Dat motiveert dan wel om een huis af te bouwen en om als regering extra geld binnen te krijgen waar het land in feite dan recht op heeft.
 

gevegt

Well-known member
Klopt , en dan is het dus aan de regering en de wet om te zorgen dat er netjes belasting betaald gaat worden.

Dus bv als het huis half af is dat je 60% betaald en bij 80% af dat je al het volle pond betaald. Dat motiveert dan wel om een huis af te bouwen en om als regering extra geld binnen te krijgen waar het land in feite dan recht op heeft.

De wetten die in deze landen gelden zijn eigenlijk gemaakt voor de hele rijken die toen de macht hadden. Arbeiders konden alleen maar dromen van een eigen huis. Toen de economie langzamerhand beter ging, hebben ze het ambtenaren aantal verdubbelt naar het aantal wetten wat er werd ingevoerd. In Griekenland was dat op een gegeven moment meer dan 1 wet per dag. Puur om de rijken uit het ondemocratisch tijdperk te beschermen.
Als je de geschiedenis van Griekenland naleest, van pak hem beet, de laatste 50 jaar, is het een wonder dat daar niet het zelfde gebeurt als nu in Libi?.
 

erka

Well-known member
Ja en wij zijn ook zo ontzettend tevreden met onze spoorwegen.

Das wat anders. Het ging me nu even om hoe je mensen een 'baan' kunt geven die nergens op slaat. En die je vervolgens ook niet kan ontslaan omdat dat soort figuren ambtenaren zijn, inclusief vakbonden.

Klopt , en dan is het dus aan de regering en de wet om te zorgen dat er netjes belasting betaald gaat worden.

Dus bv als het huis half af is dat je 60% betaald en bij 80% af dat je al het volle pond betaald. Dat motiveert dan wel om een huis af te bouwen en om als regering extra geld binnen te krijgen waar het land in feite dan recht op heeft.

Bijvoorbeeld. Dat zou een systeem kunnen zijn.

Het punt is ook dat als je genoeg andere inkomsten hebt, zoals de Golfstaatjes, je bijna geen belasting hoeft te heffen. Maar als je al vrijwel geen inkomsten hebt, niks exporteert behalve olijven en geen industrie hebt, dan wordt t wel ingewikkeld.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Buitenlands nieuws

Ik zit even naar Nieuwsuur te kijken, maar mijn god zeg. Het Bureau van Statistiek in Griekenland staakt omdat de EU direct inzicht wil in de cijfers en dat het Bureau van Statistiek los komt te staan van de politiek. Het gaat nooit meer wat worden met dat land. Ik vind het prima om die schulden kwijt te schelden, maar dan mogen ze ook gaan meewerken aan het opzetten van een deugdelijk systeem. Of in ieder geval stoppen met tegenwerken.
 

Ska P 187

Well-known member
Wat? Die gewoonte van het rijke westen om arme landjes maximaal uit te buiten? Dat is toch cultuur?
Ach en wee en Nederland heeft het geprobeerd hoor, het land dat gewoon een, misschien wel de spil is, in het hele belastingontwijkgebeuren.
Als ik hier in het Spaanse weer eens iemand heb die loopt te klagen over de bureaucratie en corruptie en vraagt hoe het in Nederland is, dan is mijn standaard antwoord altijd dat Nederland er veel professioneler in is en dat je er daarom veel minder over hoort.
 

Max

Administrator
Forumleiding
Dan denken ze ook bij hunzelf. Die vent heeft net iets te lang aan een joint lopen lurken. Geeft verder niets hoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan