Buitenlands nieuws

Status
Niet open voor verdere reacties.

JMD

Well-known member
Daarom is het ook goed om er over te lezen vanuit allerlei gezichtspunten, maar ik snap dat het makkelijker is om gewoon te roepen dat het onzin is.

Mag ook hoor, trouwens.
Dat is natuurlijk onzin om te beweren dat iemand die 'onzin' roept dat 'gewoon zomaar' doet, zonder zich in te lezen... Beetje kort door de bocht.

Ik heb me wel ingelezen, en ik zie wel degelijk de voordelen, maar denk gewoon dat het onhaalbaar en onbetaalbaar is. Die econoom zegt letterlijk in zijn artikel dat het onbetaalbaar is, hij maakt namelijk gewag van het feit dat die 600 miljard die NL op de begroting heeft 'anders verdeeld' moeten worden. Dus ja, wat schrap je dan? De zorg moet blijven bestaan, net als onderwijs, defensie, en nog een hele hoop andere zaken.

Eef de Kip

Well-known member
Daarom is het ook goed om er over te lezen vanuit allerlei gezichtspunten, maar ik snap dat het makkelijker is om gewoon te roepen dat het onzin is.

Ja want het een sluit het ander ook uit natuurlijk. Maar nee joh, anders doe je gewoon net alsof je de enige bent die hier wel eens iets over heeft gelezen.

Ska P 187

Well-known member
Ik denk dat banen als leraar, accountant, verkoper, verzekeringsagent om maar een paar voorbeelden te noemen over 20 jaar zo goed als overgenomen zijn door robots. Misschien is het nu nog aan de vroege kant, maar over zo'n doet systeem zal wel degelijk serieus moeten worden nagedacht.

Max

Administrator
Forumleiding
Dat scheelt voor jou weer. Een beetje relaxen op het strand met een cocktail kan maar lastig worden overgenomen door robots.

Lord Flash

New member
Ik denk dat banen als leraar, accountant, verkoper, verzekeringsagent om maar een paar voorbeelden te noemen over 20 jaar zo goed als overgenomen zijn door robots. Misschien is het nu nog aan de vroege kant, maar over zo'n doet systeem zal wel degelijk serieus moeten worden nagedacht.

Leraar lijkt me zo ongeveer wel de laatste baan die overgenomen gaat worden. Of noem je die alleen om JMD te stangen :D

JMD

Well-known member
Leraar lijkt me zo ongeveer wel de laatste baan die overgenomen gaat worden. Of noem je die alleen om JMD te stangen :D
Kan het me idd niet voorstellen, net zomin als arts/verpleger etc.
Verder denk ik dat het in het algemeen wel meevalt. Men onderschat de behoefte aan persoonlijk contact.

Langzaam komt het een beetje binnen.

Tsja, maar meer omdat me dat lekker lijkt... Heb zelf al eerder gezegd dat ik er op zich niet op tegen ben, maar dat het dus gewoon onbetaalbaar is, en juist de kwetsbare groepen er het meest op achteruitgaan (want alle subsidiepotjes gaan naw verdwijnen).

Max

Administrator
Forumleiding
Buitenlands nieuws

Men heeft ook sociale dingen als het postkantoor geschrapt, wat volgens mij nog jaarlijks een kleine winst rapporteerde. Ik geloof niet dat men heel erg veel oog heeft voor de behoefte aan sociaal contact.

Lord Flash

New member
Men heeft ook sociale dingen als het postkantoor geschrapt, wat volgens mij nog jaarlijks een kleine winst rapporteerde. Ik geloof niet dat men heel erg veel oog heeft voor de behoefte aan sociaal contact.

Voor veel diensten kan dat ook redelijk makkelijk, omdat het vrij gestandaardiseerd werk is. Maar een leraar lijkt me een heel ander verhaal. Die heeft een enorm divers takenpakket en moet dat ook nog eens afstemmen op elke individuele leerling.

Bovendien, als ik een robot als leraar zou hebben haalde ik gewoon even de batterij eruit en ging ik lekker naar huis :rumcolaa:.

Ska P 187

Well-known member
Men onderschat denk ik het persoonlijk contact dat een robot nu al kan geven laat staan in de nabije toekomst.

Max

Administrator
Forumleiding
Gisteren een oud-deelneemster van The Voice of America doodgeschoten. Blijft toch een apart land.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan