Buitenlands nieuws

gevegt

Well-known member
Ik denk dat je dat nog voorzichtig inschat als je netanyahu hoort… die lijkt echt op de totale oorlog af te willen stevenen. Gestoorde gek.
Ik ben dan ook een optimist.
Het klinkt misschien raar, maar Hamas spint er dan wel garen bij. De haat jegens Israel en Joden wordt dan alleen maar nog groter.
 

JMD

Well-known member
Ik ben dan ook een optimist.
Het klinkt misschien raar, maar Hamas spint er dan wel garen bij. De haat jegens Israel en Joden wordt dan alleen maar nog groter.
Jep. En dat maakt het des te idioter wat netanyahu nu doet.
 

JMD

Well-known member
Voor hem niet. Hij is zelf al zeer rechts en is afhankelijk van ultra rechtse partijen
Maar wat heeft hij hier te winnen vraag ik me echt af… want de ultra’s zullen blij met hem zijn, maar hij heeft toch ook het midden nodig om aan de macht te blijven en die worden steeds minder blij met hem.
 

gevegt

Well-known member
Maar wat heeft hij hier te winnen vraag ik me echt af… want de ultra’s zullen blij met hem zijn, maar hij heeft toch ook het midden nodig om aan de macht te blijven en die worden steeds minder blij met hem.
Als hij Hamas uitschakelt en daarna een deal kan maken, is hij ook voor het midden de grote held. De hoeveelheid slachtoffers speelt dan geen rol meer.
 

gevegt

Well-known member
Deals houden het daar nooit…
Hij is een overlever in de politiek. Die slachtoffers maken hem geen reet uit.
Veel belangrijker is dat ze een mildere regering krijgen, met het gevaar dat die president ook wordt doodgeschoten.
 

ALenstra

Well-known member
Pro-Palestina demonstratie in Hamburg afgelopen zaterdag flink uit de hand gelopen. Deelnemers zwaaiden met vlaggen van Al Quaida en Taliban en riepen op tot een Sharia-wetgeving..
 

Jamel

Administrator
Forumleiding
Wat een mooi interview is dit. Heel bijzonder hoe Bassem met allerlei hele relevante voorbeelden het conflict weet te duiden. Echt een aanrader!

 

Ska P 187

Well-known member
Pierce is een goede interviewer, mag graag naar hem kijken al kan hij ook f..... irritant zijn. Journalist hè.
Een alternatief is de levensstandaard in Gaza en West Bank omhoog te krijgen, zodat mensen wat te verliezen hebbben. Wat ik begrijp is dat er shitloads of money naar Gaza zijn gegaan om de boel te ontwikkelen. Dat Israël economisch gezien geïnteresseerd is in vrede daar ze simpelweg the workforce nodig hebben. Business is booming.
Wat ik begrijp is dat Hamas er alles aan doet om het daadwerkelijk verbeteren van levensstandaard, dus niet brood uitdelen, maar werk creëren, tegenhoud simpelweg omdat dit niet in hun belang is.
Zolang mensen niets te verliezen hebben, hebben zij slachtvee.
Ik geloof niet meer in twee staten oplossing. Laat Israël, die ook geen haar beter zijn, het maar overnemen. Gaza en West Bank, laat deze oorlog maar helemaal uitgevochten worden, zonder rem erop, tot er een winnaar is.
Oftewel ik heb ook geen idee.
 

JMD

Well-known member
Dus we gaan een land dat in oorlog is toelaten tot de EU... Oke, nog niet formeel, want daar gaat de Commissie niet over, maar de regeringsleiders gaan ongetwijfeld akkoord...

Ooit moesten landen die bij de EEG/EU wilden komen aan strenge eisen voldoen, op gebied van financiën, vrede, democratie enz... Sinds begin deze eeuw gaat dat steeds overboord en vinden we het vreemd dat er landen ineens in de EU zitten die andere gedachten hebben dan wat wij in West Europa willen (zie Hongarije, Polen, enz)... En opnieuw wordt nu de fout gemaakt, alleen maar omdat Oekraïne in oorlog is. Tot 2 jaar terug waren er vraagtekens bij Zelensky, werd het in West Europa een dictator genoemd, en was toetreding tot de EU totaal nooit aan de orde (eenieder die bij dat referendum over het associatieverdrag in 2016 zei dat dat een eerste stap richting toetreding was werd voor gek verklaard), en nu hop, nog weer 2 diepcorrupte landen erbij...
 

gevegt

Well-known member
Dus we gaan een land dat in oorlog is toelaten tot de EU... Oke, nog niet formeel, want daar gaat de Commissie niet over, maar de regeringsleiders gaan ongetwijfeld akkoord...

Ooit moesten landen die bij de EEG/EU wilden komen aan strenge eisen voldoen, op gebied van financiën, vrede, democratie enz... Sinds begin deze eeuw gaat dat steeds overboord en vinden we het vreemd dat er landen ineens in de EU zitten die andere gedachten hebben dan wat wij in West Europa willen (zie Hongarije, Polen, enz)... En opnieuw wordt nu de fout gemaakt, alleen maar omdat Oekraïne in oorlog is. Tot 2 jaar terug waren er vraagtekens bij Zelensky, werd het in West Europa een dictator genoemd, en was toetreding tot de EU totaal nooit aan de orde (eenieder die bij dat referendum over het associatieverdrag in 2016 zei dat dat een eerste stap richting toetreding was werd voor gek verklaard), en nu hop, nog weer 2 diepcorrupte landen erbij...
Heb je een bron die dat bevestigd?
 
Bovenaan