U.G.
Well-known member
Ik weet niet zoveel van de rest van Spanje maar dat er 49.000 mensen in 1 dag over je zwaarbewaakte grens kunnen komen kun je gerust als falen benoemen. Als democratisch gekozen politicus (niet zijnde president-dictators zoals Trump) hoef je maar 1x de mist in te gaan en je kan je koffers pakken he.
Denemarken sluit zich bij Italië en Finland aan, en Frankrijk gaat de grens met Spanje streng bewaken.
Ja ik begrijp wel dat dit natuurlijk politiek helemaal uitgebuit kan worden. Die mensen zijn vanuit Marokko gemobiliseerd en ondertussen waren de Marokkaanse grenswachten ff siëstaatje houden. Ok, het hoe, waarom en door wie weet ik niet, maar goed het leger is er op afgestuurd. Maar ja, de beelden zijn de zeven wereldzeeën al over, tot groot genoegen her en der.
Maar goed, de echte cruciale zaken in een maatschappij, ik zou zeggen zorg, onderwijs, bedrijvigheid, werk, inkomen, oh…de pensioensleeftijd zijn allemaal niet meer van belang zodra er een groep bruine mensen bij jou de grens oversteken. De prioriteiten.