Buitenlands nieuws

gevegt

Well-known member
Nee het gaat blijkbaar om de veiligheidskabel ,die de verbinding maakt tussen de dalende en stijgende cabine en het tegenwicht regelt tussen beide.

De vraag hoe dit kan gebeuren ? I put my money op slecht onderhoud. Onderhoud werd namelijk uitbesteed en werknemers van Carris, het bedrijf die de vier liften in Lissabon runt, klaagden vaak over slecht onderhoud. Deze kabels zijn gewoon nog vervangen in 2022. Die cabines zijn ook pas 150 jaar oud.

Deze is die ene die opklimt naar Bairro Alto, over jeugdsentiment gesproken.
Bedankt voor de info, ik ga nu maar niet dieper in op de meer technische achtergrond. Het lijkt me gepaster om eerst de slechtoffers te herdenken.

JMD

Well-known member
Nee het gaat blijkbaar om de veiligheidskabel ,die de verbinding maakt tussen de dalende en stijgende cabine en het tegenwicht regelt tussen beide.

De vraag hoe dit kan gebeuren ? I put my money op slecht onderhoud. Onderhoud werd namelijk uitbesteed en werknemers van Carris, het bedrijf die de vier liften in Lissabon runt, klaagden vaak over slecht onderhoud. Deze kabels zijn gewoon nog vervangen in 2022. Die cabines zijn ook pas 150 jaar oud.

Deze is die ene die opklimt naar Bairro Alto, over jeugdsentiment gesproken.
In 2018 was er een ontsporing bij deze trams omdat de wielen niet goed onderhouden waren …

Even voor mijn beeld: heb je het over een kabel die, net als een kabelbaan, zorgt voor de voortstuwing en het remmen?
Niet echt voortstuwen hier natuurlijk, alhoewel er wel iets van kracht nodig is om te starten, daarna regelt de zwaartekracht de rest. Maar het ging mij hier om het voorbeeld dat dit een kabel is die niet mag breken omdat je dan echt mega problemen hebt, dus die zijn vaak meervoudig beveiligd. En toch ging het mis.

Bovenaan