Buitenlands nieuws

JMD

Well-known member
Die zou de agenten beschuldigd hebben van racisme en het in de weg staan bij een demonstratie…. :)

erka

Well-known member
Zo, Israel heeft weer een deel van Gaza ontruimd, mensen naar een ander gebied gestuurd waar Israel overigens ook gewoon vrolijk huizen, tenten, scholen, winkels en ziekenhuizen bombardeert, inclusief christelijke kerken, ondertussen schieten ze al maandenlang met scherp op mensen die brood en water komen halen en gaat Israel een afgesloten stad (lees: concentratiekamp) oprichten voor de Gazanen.

Volkerenmoord ten top. Ik was altijd onpartijdig in dit conflict maar ik ben er helemaal klaar mee.

edit: beetje frustratiepost, ietwat opgeschoond.

Laatst bewerkt:

zwammy

Well-known member
Ik las het inderdaad van die afgesloten stad, best bizar. De rest is niet heel verifieerbaar dus daar weet ik niet het fijne van. Het zou inderdaad wel helpen als het geweld snel stopt, zeker nu het ook in Oekraïne en in Syrië weer erger wordt.

Een onrustige wereld op het moment.

zwammy

Well-known member
Niet zozeer dat ik ze graag wil zien, maar ik heb de beelden daar niet van voorbij zien komen, en ten 2e. Waarom zouden ze dat doen, wat is er het nut van. En dan nog ten 3e. Waarom komen de beelden vanuit Syrië waar druzen van gebouwen af worden gegooid wel online en de beelden van schietende Amerikanen en Israëliërs niet?

Maar goed, mochten die beelden er inderdaad zijn en de verhalen kloppen dan sluit ik mij per direct bij erka aan. Zolang het nog niet geverifieerd is blijf ik een beetje dubben.

erka

Well-known member
Niet zozeer dat ik ze graag wil zien, maar ik heb de beelden daar niet van voorbij zien komen, en ten 2e. Waarom zouden ze dat doen, wat is er het nut van. En dan nog ten 3e. Waarom komen de beelden vanuit Syrië waar druzen van gebouwen af worden gegooid wel online en de beelden van schietende Amerikanen en Israëliërs niet?

Maar goed, mochten die beelden er inderdaad zijn en de verhalen kloppen dan sluit ik mij per direct bij erka aan. Zolang het nog niet geverifieerd is blijf ik een beetje dubben.

Doktoren geven aan dat gewonde en dode Gazanen heel gericht schotwonden hebben in het kruis.

zwammy

Well-known member
Ik las het ja. Heb het even aan chat gtp gevraagd. Nick Maynard was het. Ik ga mezelf even inlezen.

Maasveld

Well-known member

Het nut ervan kun je, vanuit Israëlisch oogpunt, zelf wel bedenken lijkt me.

Batigoal

Well-known member
Moet dan altijd denken aan die grote tsunami uit 2004. Ik heb daarover vorig jaar een docuserie gezien op Disney+ en dat was wel indrukwekkend.

Bovenaan