Buitenlands nieuws

JMD

Well-known member
O vooropgesteld, ik maak me ook zorgen om het social mediagebruik van kinderen, ik zie beroepsmatig elke dag om me heen de gevolgen. En de problemen die ALenstra aangeeft zijn ook bekend.

Alleen wordt dit gewoon heel lastig handhaafbaar zonder inbreuk te doen op privacy.

Je hebt het nu over feiten, niet over meningen.
Precies, dat zei je toch ook? "Niet alles is een mening".

JMD

Well-known member
Gaat lekker daar in Syrië.
Ben benieuwd wanneer daar ophef over komt en men ervoor/ertegen gaat demonstreren.

Er zitten veel Christenen daar, die gaan hun leven niet zeker zijn met AlQaeda/ISIS in opmars, dat wordt echte genocide als we niet uitkijken.

erka

Well-known member
Zware aardbeving voor de kust van Californië....

Niet de big bang overigens maar met 7.3 Richter toch een flinke jongen

JMD

Well-known member
Zware aardbeving voor de kust van Californië....

Niet de big bang overigens maar met 7.3 Richter toch een flinke jongen
Die 'grote' wordt toch in Tokyo verwacht?

Ik kan mij vooral de aardbeving van 1989 in Californië herinneren, die was dus 6,9. Maakte indruk op mij als tiener.
Er waren ook vrij veel beelden toen en vrij snel, CNN ging snel live. Ook gebeurde de aardbeving live in de voorbeschouwing van de 3e World Series wedstrijd tussen San Francisco Giants en Oakland Athletics. De zender ging gewoon op zwart en even later alleen telefonisch commentaar.

erka

Well-known member
Die 'grote' wordt toch in Tokyo verwacht?

Ik kan mij vooral de aardbeving van 1989 in Californië herinneren, die was dus 6,9. Maakte indruk op mij als tiener.
Er waren ook vrij veel beelden toen en vrij snel, CNN ging snel live. Ook gebeurde de aardbeving live in de voorbeschouwing van de 3e World Series wedstrijd tussen San Francisco Giants en Oakland Athletics. De zender ging gewoon op zwart en even later alleen telefonisch commentaar.

Ja, klopt. Maar ook op de St Andreas Fault in Californië wordt op Amerikaans niveau een Big One verwacht. De laatste hele zware (behalve die jij noemt) was in San Francisco 1906, die was 7,9. Maar je hebt gelijk, in Tokyo en met name ook in Chili kunnen 9.0+ aardbevingen voorkomen. En die zijn er ook al geweest in Chili (9.6) en Japan (9.1)

Batigoal

Well-known member
Kleine zijsprong, maar ik heb van de week op Disney+ de vierdelige docu over de tsunami in Azië in 2004 gekeken. Met veel nieuwe beelden vanaf 'de grond' en verhalen van overlevenden. Destijds als kind was het erg, maar het voelde toch wat abstract de aantallen slachtoffers en de beelden van met name achteraf en vanuit de lucht. Erg indrukwekkende docuserie die de opbouw en de omvang van de ramp goed in beeld brengt. En het leert dat je niks te beginnen hebt tegen het water.

erka

Well-known member
Het Franse eiland Mayotte, bij Mozambique, is mogelijk compleet verwoest door de cycloon (=orkaan) Chido.

Bovenaan