Buitenlands nieuws

gevegt

Well-known member
Het Franse eiland Mayotte, bij Mozambique, is mogelijk compleet verwoest door de cycloon (=orkaan) Chido.
Compleet is wat overdreven, maar de schade is wel groot. Natuurlijk het grootst in de sloppenwijken.

Batigoal

Well-known member
Mayotte is al het armste gebied uit de Europese Unie en dat zal nu niet veel beter worden. Apart feitje is dat Frankrijk in zijn statistieken alle overzeese gebieden meetelt, maar Mayotte vaak buiten beschouwing laat. Omdat ze cijfers over zaken als armoede, criminitaliteit, werkloosheid etc. naar beneden halen.

erka

Well-known member
Nou, we hebben er weer eentje. Automobilist rijdt op kerstmarkt in Magdeburg in. Mogelijk veel slachtoffers.

erka

Well-known member
11 doden inmiddels al geteld.

Ik zal mijn gewenste straf voor dit soort klootzakken niet voor me houden: op de stoel ermee.

erka

Well-known member
Is het nou echt zo moeilijk om even te wachten totdat de autoriteiten met officieel nieuws komen?

Er is al officieel nieuws. Het is een Saudi, hij had een bom in zijn auto en de auto was opgevoerd. Wat moet je nog meer weten?

erka

Well-known member
Dit is dus terrorisme en ik zou willen dat wij in Europa terroristen net zo hard zouden straffen als Amerikanen. Waarbij het mij persoonlijk geen zak uitmaakt waar iemand vandaan komt. Een Noor die dit zou flikken mag wat mij betreft ook verdwijnen.

Bovenaan