Buitenlands nieuws

JMD

Well-known member
Maand = minuut
Met natuurlijk de standaardoproep om 'kalm' te blijven...

Dat sluiten ze meteen uit. Knap.
In de basis hebben ze natuurlijk een punt dat dit geen grootscheepse aanval oid is, maar wat mij betreft gaan we dit soort zaken ook scharen onder terrorisme. Gewoon levenslang opsluiten. Hebben ze in Noord Ierland niet nog wat van die cellen over waar ze vroeger IRA-mensen in opsloten? (De H-blocks heetten die toch?)

erka

Well-known member
The Maze in Lurgan is afgebroken, wilde dat nog zien vorig jaar toen ik in Belfast was maar het is er niet meer.
Maar niet getreurd, de zwaarste gevangenissen van het VK staan nog steeds in Noord-Ierland dus nog genoeg keus over.

• Leuk
Waarderingen: JMD

erka

Well-known member
Ik heb net de site van die steekpartij even opgezocht op Maps. Daar ben ik vorig jaar nog langsgelopen......vlak ten noorden van het centrum bij Crumlin Road en de oude Crumlin Gaol (jail).

ALenstra

Well-known member
Dader is een 30 jarige man die drie jaar geleden asiel kreeg. Er is veel politie op straat in Belfast want de sfeer schijnt behoorlijk gespannen te zijn.

erka

Well-known member
Dader is een 30 jarige man die drie jaar geleden asiel kreeg. Er is veel politie op straat in Belfast want de sfeer schijnt behoorlijk gespannen te zijn.

Nu is het dit incident maar de gids vorig jaar zei ook dat het in Belfast nooit rustig is en dat er elke week wel incidenten zijn, meestal tussen Unionists en Nationalists maar soms ook met vluchtelingen. Hij zei dat er maar iets hoefde te gebeuren en de vlam zou weer in de pan slaan.....

Bovenaan