Buitenlands nieuws

zwammy

Well-known member
Heb het nog niet gelezen maar als het klopt dan eens.

Hoewel de manier van zaken in Turkije op het moment mij iets belangrijker lijkt als een sociaal media platform maar goed, kan ook aan mij liggen.

gevegt

Well-known member
Heb het nog niet gelezen maar als het klopt dan eens.

Hoewel de manier van zaken in Turkije op het moment mij iets belangrijker lijkt als een sociaal media platform maar goed, kan ook aan mij liggen.
Mensen in Turkije die de oppositie willen volgen en dat via X doen, zullen daar misschien anders over denken.

zwammy

Well-known member
Oh stuk gaat ook over Turkije, dat had ik gemist 😅. Zal eens kijken of ik iets van grok kan vinden

JMD

Well-known member
Leuk om 8 jaar na dato eens de eerste pagina van 'Binnenlands nieuws' te openen

Nu wordt er moord en brand geschreeuwd omdat Musk zaken afsluit (en ja, dat is idioot), maar toen dat 8 jaar terug door 'de andere kant' gebeurde was het geen probleem en moesten die mensen die het daar niet mee eens waren zelf maar een nieuw platform opzetten... ;)

Musk is gek, en qua politiek in Amerika is hij eng bezig, maar X is van hem, dus mag hij zelf bepalen wat hij er mee doet...

gevegt

Well-known member
Leuk om 8 jaar na dato eens de eerste pagina van 'Binnenlands nieuws' te openen

Nu wordt er moord en brand geschreeuwd omdat Musk zaken afsluit (en ja, dat is idioot), maar toen dat 8 jaar terug door 'de andere kant' gebeurde was het geen probleem en moesten die mensen die het daar niet mee eens waren zelf maar een nieuw platform opzetten... ;)

Musk is gek, en qua politiek in Amerika is hij eng bezig, maar X is van hem, dus mag hij zelf bepalen wat hij er mee doet...
Van mij mag hij doen wat hij wil, maar hij pretendeert zelf dat hij de vrijheid van meningsuiting hoog heeft zitten.

zwammy

Well-known member
Het blijkt wel een beetje anders in elkaar te zitten, dat vergeet het artikel van gevegt te vermelden helaas. Gelukkig is er grok

zwammy

Well-known member
Nou, heeft met de Turkse wet te maken waar hij zich aan moet houden, zal even kijken of ik er iets duidelijks kan vinden. Kan even duren want ben darten aan het kijken

zwammy

Well-known member

De beperking op hate speech, antisemitisme

Afbeelding

Afbeelding

@AskPerplexity
klopt dit?

@AskPerplexity
Volgen

Yes, this is correct. Elon Musk's platform, X, has suspended or restricted several opposition accounts in Turkey amid protests following the arrest of Istanbul Mayor Ekrem İmamoğlu, a key rival of President Erdoğan. Many of the affected accounts were linked to activists sharing information about the demonstrations, and these actions align with Turkish government requests under its broad social media laws, which Musk's platform has largely complied with in recent years.

Vertaald vanuit het Engels door
Ja, dat klopt. Het platform van Elon Musk, X, heeft verschillende accounts van de oppositie in Turkije opgeschort of beperkt te midden van protesten na de arrestatie van burgemeester van Istanbul Ekrem İmamoğlu, een belangrijke rivaal van president Erdoğan. Veel van de getroffen accounts waren gelinkt aan activisten die informatie deelden over de demonstraties, en deze acties zijn in lijn met de verzoeken van de Turkse overheid onder haar brede sociale mediawetten, waaraan het platform van Musk de afgelopen jaren grotendeels heeft voldaan.
Klopte deze vertaling? Geef ons feedback zodat wij verbeteringen kunnen doorvoeren:

8:08 p.m. · 22 mrt. 2025
·
220
Weergaven

gevegt

Well-known member

De beperking op hate speech, antisemitisme

Afbeelding
Afbeelding

@AskPerplexity
klopt dit?

@AskPerplexity
Volgen

Yes, this is correct. Elon Musk's platform, X, has suspended or restricted several opposition accounts in Turkey amid protests following the arrest of Istanbul Mayor Ekrem İmamoğlu, a key rival of President Erdoğan. Many of the affected accounts were linked to activists sharing information about the demonstrations, and these actions align with Turkish government requests under its broad social media laws, which Musk's platform has largely complied with in recent years.

Vertaald vanuit het Engels door
Ja, dat klopt. Het platform van Elon Musk, X, heeft verschillende accounts van de oppositie in Turkije opgeschort of beperkt te midden van protesten na de arrestatie van burgemeester van Istanbul Ekrem İmamoğlu, een belangrijke rivaal van president Erdoğan. Veel van de getroffen accounts waren gelinkt aan activisten die informatie deelden over de demonstraties, en deze acties zijn in lijn met de verzoeken van de Turkse overheid onder haar brede sociale mediawetten, waaraan het platform van Musk de afgelopen jaren grotendeels heeft voldaan.
Klopte deze vertaling? Geef ons feedback zodat wij verbeteringen kunnen doorvoeren:

8:08 p.m. · 22 mrt. 2025
·
220
Weergaven
Dus Musk steunt Erdogan en mengt zich maar weer eens in een politieke situatie en laat zijn macht daarbij weer gelden.
Ik lees trouwens nergens iets over hate speeches ( iets wat Musk zelf regelmatig wel doet ) en antisemitisme, wat op zichzelf wel weer heel grappig is als Musk dat zegt.

zwammy

Well-known member
Musk houdt zich aan de sociale mediawetten van Turkije. Is dat logisch, ja. Is het kut omdat erfogan zo meer macht kan uitoefenen. Ja.

Bovenaan