Iran is Israël aan het bestoken met raketten. Dat gaat nog veel verder escaleren nu.
Is dat een openbaar toilet op dat filmpje?
Even stukje terug en je kunt het luchtalarm van Jeruzalem horen afgaan.
Nou precies dat willen ze bereiken. Kunnen ze weer zeggen dat ze terug hebben geslagen.Ik snap trouwens niet helemaal wat Iran nu wil bereiken. Ze flikkeren paar honderd raketten op Israel, de Iron Dome van Israel haalt er heel veel uit de lucht en die paar die wel landen richten weinig schade aan, en dan zegt Iran wraakactie voltooid en klaar is kees.
Dit is zo'n beetje alles wat ze kunnen doen en daarmee hun solidariteit met hun bondgenoten tonen.Ik snap trouwens niet helemaal wat Iran nu wil bereiken. Ze flikkeren paar honderd raketten op Israel, de Iron Dome van Israel haalt er heel veel uit de lucht en die paar die wel landen richten weinig schade aan, en dan zegt Iran wraakactie voltooid en klaar is kees.
Daar gaat het de afgelopen 364 dagen al over...Ik snap wel dat mensen het NOS-Journaal niet objectief vinden. Meer dan 15 minuten aandacht voor de 1200 omgekomen Israeli's tijdens de aanval van Hamas vorig jaar. Maar hoeveel Palestijnen en Libanezen zijn inmiddels onschuldig slachtoffer geworden bij de acties van Israel? 50.000? Geen woord.
Putin probeert al een tijdje de Europese samenwerking te destabiliseren. Het probleem is als Polen haar zin krijgt, wat mij heel logisch lijkt, alle ultra rechtse populisten het ook gaan claimen.
Poolse premier Tusk wil asielrecht tijdelijk afschaffen
Hij verwijst hierbij naar buurland Belarus dat migranten doelbewust op Polen afstuurt. Het asielrecht is op Europees niveau vastgelegd.nos.nl