Buitenlands nieuws

erka

Well-known member
Volgens de VS gaat Iran Israel aanvallen op korte termijn.

De VS had gelijk met Oekraine, gelijk met Hamas en gelijk met de terreuraanslag in Moskou. Alle keren genegeerd door resp. Oekraine, Israel en Rusland. Ik zou maar even opletten als ik Israel was.
 

gevegt

Well-known member
Volgens de VS gaat Iran Israel aanvallen op korte termijn.

De VS had gelijk met Oekraine, gelijk met Hamas en gelijk met de terreuraanslag in Moskou. Alle keren genegeerd door resp. Oekraine, Israel en Rusland. Ik zou maar even opletten als ik Israel was.
Het zou me niets verbazen dat Israel Iran voor is.
 

Mario

Well-known member
Volgens de VS gaat Iran Israel aanvallen op korte termijn.

De VS had gelijk met Oekraine, gelijk met Hamas en gelijk met de terreuraanslag in Moskou. Alle keren genegeerd door resp. Oekraine, Israel en Rusland. Ik zou maar even opletten als ik Israel was.

Dat zal denk ik wel meevallen. In het verleden hebben meerdere landen zonder succes oorlog gezocht met Israël. De VS zal zich er dan ook in gaan mengen, dus dat zal slecht aflopen voor Iran.
 

Batigoal

Well-known member
Ik verwacht dat het kleinere aanvallen gaan zijn, met drones en dan op een lokale basis bij de grens en dat Hezbollah nog wat raketten afschiet voor de vorm.
 

erka

Well-known member
Ik verwacht dat het kleinere aanvallen gaan zijn, met drones en dan op een lokale basis bij de grens en dat Hezbollah nog wat raketten afschiet voor de vorm.

Dat zegt de VS ook, geen massale aanval maar een gerichte vergeldingsactie. Maar dan nog.
 

zwammy

Well-known member
En maar weer een islamitische aanslag, was natuurlijk alweer een tijdje geleden. Echt een verrijking die godsdienst.
 

gevegt

Well-known member
Want?

Jordanië heeft overigens gezegd alle drones uit de lucht te schieten...
Hun afweergeschut is zeer goed en ze hebben relatief veel tijd om ze ook met vliegtuigen te onderscheppen.
Opvallend is dat Iran het niet geheim houdt. Kwestie van een soort van de-escalatie?
 

JMD

Well-known member
Hun afweergeschut is zeer goed en ze hebben relatief veel tijd om ze ook met vliegtuigen te onderscheppen.
Opvallend is dat Iran het niet geheim houdt. Kwestie van een soort van de-escalatie?
Ja, dat hoorde ik idd ook, hoe lang die drones erover doen...

Las op twitter al een defensie-expert zeggen dat omdat Iran dit 'via de VS' speelt ze dit gewoon voor de vorm doen (want zij weten ook wel dat weinig drones Israël normaal gesp;roken halen), zodat ze laten zien dat ze gereageerd hebben nav die Israël-aanval op de ambassade in Iran.
 

gevegt

Well-known member
Ja, dat hoorde ik idd ook, hoe lang die drones erover doen...

Las op twitter al een defensie-expert zeggen dat omdat Iran dit 'via de VS' speelt ze dit gewoon voor de vorm doen (want zij weten ook wel dat weinig drones Israël normaal gesp;roken halen), zodat ze laten zien dat ze gereageerd hebben nav die Israël-aanval op de ambassade in Iran.
Dan hebben ze hun gezicht gered bij de eigen bevolking.
 

JMD

Well-known member
Jep.

En Iran snapt ook wel dat als ze echt aanvallen dat Israël dan terugslaat en dan zal er van Teheran weinig meer over zijn...
 
Bovenaan