Bizar Nieuws

Unregistere

Well-known member
Een bijzonder tafereel op de Kiotoweg in Rotterdam-Overschie. De politie was in alle vroegte uitgerukt voor een melding van een kameel die er zou rondlopen. In plaats daarvan troffen ze een struisvogel aan.

'Een beest met twee bulten' zou rondlopen op de Kiotoweg. Die twee bulten waren nergens te bekennen, wél stond er een ontsnapte struisvogel op de weg. Het dier kwam van een nabijgelegen stuk land, waar ook een andere struisvogel rondliep, en was losgebroken.

Na een aardige worsteling wisten de agenten de struisvogel in een bus te proppen, om hem zo weer thuis te krijgen.

De kameel is niet gevonden. De politie sluit niet volledig uit dat er ook een kameel heeft gelopen op de Kiotoweg.

Lekker hoor, dat verwacht je dan totaal niet!
 

Unregistere

Well-known member
Het gaat wel loos met de slangen de laatste tijd!!

De bewoners van een huis in Papendrecht zijn zich maandagmorgen rot geschrokken. In één van de bedden vonden zij een rattenslang. Het dier is vermoedelijk via een raam naar binnen geklommen.

Dierenzorgcentrum Louterbloemen uit Dordrecht heeft zich over het dier ontfermd. De slang van tussen de 80 en 100 centimeter wordt deze morgen naar de reptielenopvang in Zwanenburg gebracht.

Het is onduidelijk of het dier is ontsnapt of gedumpt. "Het zijn ware Houdini's", zegt Rob Dumont van de opvang in Zwanenburg over de rattenslang. "Ze blijven zoeken tot ze een gaatje hebben gevonden."

Een rattenslang eet vooral muizen, is niet giftig en bijt zelden, weet Dumont. "En dan voelt het nog als een speldenprik."

De slang gaat twee weken in quarantaine in de opvang. Dumont krijgt per jaar ongeveer 25 meldingen van een ontsnapte rattenslang. "Het is afwachten of de eigenaar zich meldt. Meestal schamen mensen zich ervoor dat het dier is ontsnapt. Mensen willen ook geen paniek in de buurt zaaien."

Geen huisdier

Blijft de vraag of het dier nog een nieuw thuis krijgt. "Ik raad het de mensen af. Het is geen huisdier, maar een hobbydier. Mensen zoeken iets aaibaars om Goede Tijden, Slechte Tijden mee te kijken. Daar is dit dier niet geschikt voor."

En Dumont heeft nog andere motieven om het dier niet te nemen. "Denk aan de kosten. Zo'n dier kost vier- tot zeshonderd euro per jaar. Wat denk je wat een verwarmd terrarium kost? En wat als je op vakantie gaat? Je schoonmoeder komt niet even oppassen!"
 

erka

Well-known member
Vandaag precies 20 jaar geleden de vuurwerkramp van Enschede. Ik weet nog precies waar ik was. Het was een bloedwarme dag en we zaten na het sporten in een sportkantine in Veendam. Sprakeloos.
 

SanMark.

Well-known member
Vandaag precies 20 jaar geleden de vuurwerkramp van Enschede. Ik weet nog precies waar ik was. Het was een bloedwarme dag en we zaten na het sporten in een sportkantine in Veendam. Sprakeloos.

Ik zat in het leger. Een kleine week later moest ik die kant op voor ondersteuning voor opvang en uitgifte van goederen, en voor allerlei andere diensten.
 

gevegt

Well-known member
Vandaag precies 20 jaar geleden de vuurwerkramp van Enschede. Ik weet nog precies waar ik was. Het was een bloedwarme dag en we zaten na het sporten in een sportkantine in Veendam. Sprakeloos.

De rookwolk was hier nog zichtbaar. Buiten persoonlijke misère was deze ramp die bij mij het meeste indruk heeft gemaakt.
Dat Twente een dag later moest spelen van de KNVB is en blijft een grote schande.
 

JMD

Well-known member
Ja, al was pas later duidelijk hoe erg het écht was.

Dat vooral inderdaad. Ik moest die dag werken tot 16.30 en toen ik thuis kwam zag ik op TT de melding over Enschede, en dat er brand was en een ontploffing enz.. Het was natuurlijk best een flink ongeluk, maar men (ik ook niet) had nog niet door hoe erg het was.
In de avond keek ik het Songfestival :)oops::oops:) en na een uur ofzo werd de uitzending afgebroken wegens Enschede. Ik vond dat maar vreemd, tot ik al zappende langs RTL kwam en daar beelden zag van in puin geschoten straten. Mijn eerste reactie was nog dat dit Belgrado moest zijn (dat in die tijd door de NAVO werd gebombardeerd), tot ik hoorde dat dit Enschede was, de beelden waren net binnen gekomen (en ik snapte toen ineens waarom men wel was begonnen met het SOngfestival uit te zenden, maar nu was gestopt, de beelden waren veel en veel en veel erger dan menigeen gedacht had). Ik heb urenlang sprakeloos voor de TV gezeten.

En dat Twente de dag erna moest spelen was idd schandalig. Gelukkig leerde de KNVB er wel van, want 1 jaar later werden op de slotdag (ik meen) 2 duels uitgesteld wegens het overlijden van een speler van NAC.
 

gevegt

Well-known member
Laten we heel eerlijk zijn. Als in het westen het 1/10 van de gebeurtenissen in Enschede hadden plaatsgevonden hadden ze de hele competitieronde afgelast.

Welnee, je doet nu net of de randstad wordt voorgetrokken. Dat kan ik mij niet voorstellen.
 

erka

Well-known member
Het was inderdaad een schandalige beslissing van de KNVB. Hebben ze daar eigenlijk ooit excuus voor aangeboden?

Er zijn onlangs nieuwe foto's beschikbaar gekomen, gemaakt door een brandweerman de dag na de ramp.

1920x1080a.jpg


Van alle rampen is dit voor mij ook één van de meest indrukwekkende, zeker in Nederland.
 

erka

Well-known member
In de Randstad doen ze zo'n ramp tenminste op zondagavond (Bijlmerramp) of nieuwjaarsdag (Volendam) als er geen voetbal meer is.
 

Joost

Well-known member
Vandaag precies 20 jaar geleden de vuurwerkramp van Enschede. Ik weet nog precies waar ik was. Het was een bloedwarme dag en we zaten na het sporten in een sportkantine in Veendam. Sprakeloos.

Het gebeurde volgens mij rond een uur of 6, toen kwamen er berichten. Maar toen het songfestival ervoor werd onderbroken kwam pas echt het besef dat het heel serieus was.
 

erka

Well-known member
Het gebeurde volgens mij rond een uur of 6, toen kwamen er berichten. Maar toen het songfestival ervoor werd onderbroken kwam pas echt het besef dat het heel serieus was.

De grote explosie was rond 15:30. Kan me nog herinneren dat er in het 6 journaal iets werd gezegd over ontploffing maar dat het pas in 8 uur journaal echt duidelijk werd. Ongelofelijk...20 jaar later met alle sociale media van nu zou dat echt veel sneller gaan.
 
Bovenaan