Binnenlandse politiek

JMD

Well-known member
Ja inderdaad. Die vonden het te onveilig voor hun moeder in Nederland, gelukkig komt ze nu op een veiliger plek uit...

Zonder gekheid: ik denk dat Kaag echt beter is als diplomaat dan als politicus, en dat zij nu iets gaat doen dat haar beter ligt.
 

De Wolf

Well-known member
Geen leuke baan partijleider of minister. Tegenwoordig krijg je een enorme emmer strond over je heen wanneer een paar mensen het niet met je eens zijn.
 

Maasveld

Well-known member
Geen leuke baan partijleider of minister. Tegenwoordig krijg je een enorme emmer strond over je heen wanneer een paar mensen het niet met je eens zijn.
Het is zoals zo vaak in de politiek tegenwoordig. Ofwel je wordt tot het belachelijke aan toe opgehemeld, ofwel je wordt tot het belachelijke aan toe door het slijk gehaald.
 
  • Leuk
Waarderingen: JMD

JMD

Well-known member
Nou, als je op sociale media leest wat ze over haar zeggen. Daar schrik je wel van.
Klopt. Maar dat geldt voor zo ongeveer bijna alle politici, alleen lijkt het alleen maar bij Kaag erg gevonden te worden. Bij de rest van de Ministers/Kamerleden hoort het er blijkbaar bij en dat 1 politicus al 15 jaar niet thuis kan wonen en permanent beveiligd moet worden is anno 2023 blijkbaar normaal...

Overigens was Kaag met haar 'wie zijn die mensen' nou niet echt een voorbeeld van een politicus die wist wat er bij de mensen speelde. Dat doen mensen als Westerveld, Kwint, Bontenbal enz beter. En haar 'u zult zakken in de peilingen' tegen Wilders bleek ook niet echt te kloppen. Ze bleek gewoon (ondanks dat ze in de aanloop naar TK2021 als een soort Messias werd weggezet door D66 en de media) niet geschikt voor deze baan, dat kan. Ze is meer op haar plaats als diplomaat, en met haar kennis van het Arabisch zat het er dik in dat ze iets in de Arabische wereld zou gaan doen, en dit past wel perfect bij haar.
 

Batigoal

Well-known member
Nou ja, Kaag is wel behoorlijk gedemoniseerd door de chronisch boze mensen op Twitter. Niet als enige uiteraard en het is prima als mensen haar niet mogen, maar snap wel dat ze er de brui aan geeft ook na wat er offline gebeurde.
 

JMD

Well-known member
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat de hele manier waarop Kaag werd weggezet in aanloop naar de verkiezingen van 2021, waarbij eigenlijk door D66/NPO gezegd werd 'we zijn in NL aan een vrouwelijke premier toe en dat moet Kaag zijn', daar ook aan bijgedragen heeft.

En ja, we zijn als Nederland toe aan een vrouwelijke premier, maar opvallend dat al die mensen die in 2021 vonden dat we toe waren aan een vrouwelijke premier dat in 2023 niet meer vonden toen het Yesilgöz leek te worden. Als je als heilige wordt weggezet kan je diep vallen.

En als je eerst zegt 'er is een plek in de hel voor vrouwen die elkaar niet steunen', zich beklaagt over vrouwensolidariteit, daar anderen op aanviel en je vervolgens als D66-partijleider vrouwen in je partij keihard laat vallen als er signalen komen van misbruik door een partijlid (Van Drimmelen).

En laten we het vooral ook niet hebben over het 'hier scheiden onze wegen' om vervolgens 5 uur later gewoon weer samen verder te gaan. Of de evacuatie van de tolken uit Kabul.
 

Batigoal

Well-known member
Ik kan me toch niet aan de indruk onttrekken dat de hele manier waarop Kaag werd weggezet in aanloop naar de verkiezingen van 2021, waarbij eigenlijk door D66/NPO gezegd werd 'we zijn in NL aan een vrouwelijke premier toe en dat moet Kaag zijn', daar ook aan bijgedragen heeft.

En ja, we zijn als Nederland toe aan een vrouwelijke premier, maar opvallend dat al die mensen die in 2021 vonden dat we toe waren aan een vrouwelijke premier dat in 2023 niet meer vonden toen het Yesilgöz leek te worden. Als je als heilige wordt weggezet kan je diep vallen.

En als je eerst zegt 'er is een plek in de hel voor vrouwen die elkaar niet steunen', zich beklaagt over vrouwensolidariteit, daar anderen op aanviel en je vervolgens als D66-partijleider vrouwen in je partij keihard laat vallen als er signalen komen van misbruik door een partijlid (Van Drimmelen).

En laten we het vooral ook niet hebben over het 'hier scheiden onze wegen' om vervolgens 5 uur later gewoon weer samen verder te gaan. Of de evacuatie van de tolken uit Kabul.
Maar wat heeft dit te maken met social media?
 

Eef de Kip

Well-known member
Arno is niet echt fan van Kaag is mijn indruk, gelukkig dat de meeste reacties eronder iets normaler en realistischer zijn.
 
Bovenaan